PRATİK BUZLUK POAÇASI

Mübarek ramazan ayı geliyor,artık sahur için hazırlıklar yavaş yavaş başladı..İşte sizlere bugün, sahur için süper bir tarifimiz var..Hazırlayın koyun buzluğa,sonrada sıcak sıcak pişirin, sahurda afiyetle yiyin !!!!Ramazanada bu yumuşacık,puf puf poaçalar favoriniz olacak..
MALZEMELER
1\2 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2 yumurta
2 tane kabartma tozu
2 yemek kaşığı şeker
1` çay kaşığı tuz
5,5 çay bardağı un
İç Harcı
200 gr. beyazpeynir
maydanoz
Üzeri İçin
1 yumurta sarısı
susam
1 yemek kaşığı sıvıyağ
YAPILIŞI
  • Hamur malzemelerinizle yumuşak ,pürüzsüz bir hamur yoğurun.Çok sıcak olamayan bir yerde,üzerini kapatarak  yarım saat dinlendirin.
  • İnce kıyılmış maydanozla,rendelenmiş peyniri karıştırın.
  • Daha sonra hamurdan elinize ceviz büyüklüğünde parçalar alın,avucunuzun içinde yuvarlak şekilde açın.Bir ucuna peynirli harçtan koyun ve yarım ay şeklinde kapatın.Bütün hamuru bu şekilde hazırlayın.Hazırladığınız poaçaları yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin .Üzerine yağla karıştırdığınız yumurta sarısından sürün,susam atın.
  • 175 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 35 dakika pişirin.
  • Poaçalarınızı hazırlayıp,yumurtasını sürmeden,buzlukta saklıyabilirsiniz.Pişireceğiniz zaman,çözülmesiniz bekleyip öyle pişirin.
  • Bu ölçüden 1 tepsi poaça çıkıyor,yaklaşık 24 tane..
  • AFİYET OLSUN.
 

24 yorum:

  1. elinize sağlık :) ramazanda sahur için bolca yapmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede en pratik sahurluk,yanınada bir hoşaff..

      Sil
  2. kabartma tozu fazla olunca tadını degistirmiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır,fazla olmuyor..Emin olabilirsiniz,defalarca yaptım,çk güzel yumuşacık puf puf oluyor..

      Sil
  3. buzluk böreğini denemiştim ama bunu hiç denemedim sayende öğrenmiş olduk;) ellerine sağlık sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,benim buzlu böreğimi denemediysen mutlaka tavsiye ediyorum..sevgiler..

      Sil
  4. Bu tam benlik bir tarif oldu. Yakında doğumum var yapıp buzluğa kaldırayım bari misafir geldikçe çıkarır ısıtırız çok pratik, teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm,yakın olsak yapar yollardım..Doğumda buzluktakiler hayat kurtarıyor..Benim birde buzlu böreğim var,onuda mutlaka yap..Çok pratik ve lezzetli..Hatta yapıp buzluğa koyuyorsun,sonrada çıkarıp buzlu buzlu pişiriyorsun..sevgiler..Hayırlı doğumlar..

      Sil
  5. Harika canım..Çok güzel ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür edrim Büşracım..sevgiler.

      Sil
  6. Nurşen'cim ellerine sağlık. Buzdolabı böreği ve poğaça konuklar için de çok güzel ve hazır oluyor. Dediğin gibi şimdi sahura da hazır olmuş olacak. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet buzluktaki hazır lezzetler,ani bir misafirde can kurtarıyor..Buzluğum dolu oldumu rahat ediyorum..teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  7. Merhaba,elinize sağlık tarifleriniz çok güzel inşallah deneyeceğim ama çay bardağı ölçünüz ajda olanlardan mı? emine dmr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hoş geldiniz..Evet cay bardağını ajda olanlardan kullanıyorum..sevgiler.

      Sil
  8. Ellerine saglik canim..bayilirim pogcanin her cesidine..afiyetler olsun..sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canımm benim..sevgiler..

      Sil
  9. Aaaa harikasin canim :) Esim midesinden dolayi mayali hic birsey yiyemiyor, bende tam bugun kabartma tozlu pogaca tarifine bir bakiyim internetten dedim :) Tam zamaninda paylastin :) En kisa zamanda yapip sana haber verecegim canim, ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım o zaman bu tarif tam size göre..Sıcak sıcak pişir ,yiyin..Şimdiden afiyet olsun canım..sevgiler..

      Sil
  10. İyi fikirmiş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Bu poğaça tarifine bayıldım. Bunu ve mantarlı tavuklu risotto tarifini not ettim. Çok teşekkür ederim.
    Sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyficim ikisinide çok beğeneceğine eminim..sevgilerimle..

      Sil
  12. böreği biliyordum ama poğçayı ilk kez duyuyorum Nurşen ablacım bende yapıp atıyım buzluğa..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevilcim,çok güzel bir poaça..sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic