SARMISAKLI KABAK

Bugün Nurlu Mutfaktan sizlere hafif mi hafif,kalorisi çok az ,ama  lezzeti çok bir kabak mezesi tarifimiz var.

Hazırlaması çok ama çok pratik.

Diet yapanlar,sıcakta hafif bir lezzet arayanlar için birebir..

Bu kabaklı lezzet,bu yaz favoriniz olacak..

MALZEMELER
4 tane kabak
1,5 su bardağı su
2 yemek kaşığı şeker
1,5 çay kaşığı karabiber
1,5 çay kaşığı tuz
Sosu
3 yemek kaşığı zeytinyağ
3 diş ezilmiş sarımsak
1 yemek kaşığı elma sirkesi
1 limon suyu
dereotu
YAPILIŞI
  • Kabakları alacalı soyun,büyüklüğüne göre 2 veya 3 parçaya bölün.[ Ben 3 parçaya böldüm.]Sonrada her parçayı uçlarını koparmadan dörde bölün.
  • Hazırladığınız kabakları teflon yayvan bir tencereye dizin ve üzerine şeker,tuz,karabiber serpin.Sonrada suyunu koyun ve ocağa koyup yaklaşık 15 dakika pişirin.Dikkat edin ezilmeden pişmesi lazım,hafif diri kalacak.
  • Daha sonra pişen kabaklarınızı servis tabağına alın ve üzerlerine hazırladığınız sosu gezdirin.En sonda doğranmış dereotuyla süsleyin ve ikram edin.
  • AFİYET OLSUN..


18 yorum:

  1. Kabağa asla hayır diyemem uzun zamandır bu haliyle
    yapmadım alıp kaçıyorum:)))Ellerine sağlık canım, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım bende yeni keşfettim,süper bir lezzet.. hemde sıfır kalori..Teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  2. Canım ellerine sağlık. Yarın ben bunu yapıyor ve blogumda yayınlayıp kulaklarını çınlatıyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gülaycım,bayılacaksınız..sevgilerimle..

      Sil
  3. Una ricetta deliziosa e molto invitante!!! Complimenti, un abbraccio

    YanıtlaSil
  4. emeğine sağlık arkadaşım bloğunu çok beğendim ve takibe aldım bende beklerim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hoşgeldiniz bloğuma..Her zaman beklerim,en kısa zamanda uğrarım..sevgiler..

      Sil
  5. yaz geldi kabak yemekleri revaçta :)eline sağlık canım nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz kış benim için en güzel yemek..teşekkürler..

      Sil
  6. Herkes bugun kabak tarifleri paylasiyor :) Bende bugun kabak yapiyim bari :) Cok guzel olmus Nurşencim. Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin Juliacım,sevgilerimle..

      Sil
  7. canım bende çok severim mmmmmm nefis:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşecim teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  8. CANIM GERÇEKTENDE HEM DEĞİŞİK HEMDE HAFİF HEM GÜZEL
    TEŞEKKÜR EDERİZ
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şengülcüm üstelikte çok kolay..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  9. çok merak ettim tadını sarmısak çok güzel lezzet vermiştir, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haşlarken koyduğumuz karabiberle,şeker ve üzerine koyduğumuz limonlu sarımsak sos çok güzel bir lezzet veriyor..Teşekkür ederim,sevgilerimle..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic