BEYAZ ÇİKOLATALI , ÇİLEKLİ TARTÖLETLER

Meyvalar ve sebzeler artık mevsimsiz oldu..Her mevsim istediğiniz meyva ve sebzeleri bulabiliyorsunuz.Bende bu mevsimde İstanbul`da  bu harika çilekleri görünce dayanamadım,hemen aldım..İnanamıyacağınız kadar lezzetliydi,çünkü tarla çileğiymiş ,organik..!!Birazını hemen keyifle yedik,kalanından da  kızımın isteği üzerine,bu lezzetli tartöletler yapıldı..Çok lezzetli  ve şık  tartöletlerim oldu..Haydi sizde deneyin,çay masalarınız şenlensin!!

 
MALZEMELER
Tart hamuru
150 gr.yumuşak tereyağ
3 yemek kaşığı soğuk su
2 yemek kaşığı pudra şekeri
2 yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı vanilya
1 yumurta sarısı
aldığı kadar un
Kreması
750 gr.süt
2 yumurta sarısı
3 çay kaşığı vanilya
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 çay bardağı şeker
80 gr.beyaz çikolata
80 gr.kıyılmış beyaz çikolata
30 gr.tereyağ
Üzeri İçin
çilek,mürdüm eriği,vişne,böğürtlen vs......
1 paket tart jölesi
tartölet kalıbı
YAPILIŞI
  • Öncelikle tart hamuru malzemelerinizle yumuşak ve pürüzsüz bir tart hamuru hazırlayın.Daha sonra strech filme sarın ve buzdolabına koyup 1 saat dinlendirin.
  • Kremanız için,un,nişasta,şeker ve sütle pürüzsüz bir krema pişirin.Pişen kremanız sıcakken içine beyaz çikolatayı,vanilyayı ve tereyağı ekleyip,mikserle iyice soğuyana kadar çırpın.Daha sonrada kıyılmış beyaz çikolatayı ekleyip,tekrar karıştırın ve  buzdolabına koyup,soğutun.
  • Dinlenen tart hamurunuzu buzdolabından alın,tekrar yoğurun yumuşasın.Sonrada tartölet kalıplarınızın içilerine ,elinizle iyice yerleştirin ve çatalla delip,175 derece ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirin.
  • Pişen tartölet kalıplarınızın içine soğuduktan sonra kremanızı kaşıkla doldurun ve üzerini istediğiniz meyvayla süsleyin,ben bu mevsimde şansımdan nefis çilekler buldum,onunla süsledin.Daha sonrada tart jölenizi üzerindeki tarife göre pişirin ve herbir tartöletin üzerine birer tatlı kaşığı kadra gezdirin ve sonrada buzdolabına soğuması için koyun.Soğuduktan sonra da servis edin.[Jöleyi az kullanın,çünkü sadece meyvalar bayatlamasın diye kullanıyoruz.]
  • AFİYET OLSUN..


42 yorum:

  1. Elinize saglik olsun..
    Sunumu cok tatli olmus.

    YanıtlaSil
  2. Enfessss olmuşlar.Çılek cok seven kızım ıcın güzel bır tatlı olacak.Ellerıne sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızınız eminim çok sevecek,teşekkür ederim..sevgiler.

      Sil
  3. Nursencim merhaba gorse bir solen olmus. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum teşekkürler,gerçekten hem şık hem lezzetli oldular..sevgiler.

      Sil
  4. ellerinize sağlık..mükemmel görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. Nasıl bir görüntü o öyle bittim. Yemeye kıyılmaz şimdi bu ama . Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde önce seyrettik ama sonra kimse dayanamadı. yendi,bitti bile..Süperdi..Teşekkürler:]]

      Sil
  6. Çilekli tartöletleri çok severim . İzninle bir tane alıyorum .
    Ellerine sağlık .
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memnuniyetle,afiyet olsun..Zeynepcim..sevgiler

      Sil
  7. Görüntü çok hoş, sunum süper, lezzeti her halinden belli, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,çok şık oldular vede lezzetli..teşekkür ederim..

      Sil
  8. Oldukça başarılı bir çalışma olmuş.Çilekler çok güzel duruyor insan bunu yemeye kıyamaz diye düşünüyorum elllerin sağlık Nursen Hanım

    Saygılarımla
    Uzmanlarcam balkonSekreteri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla kıydılar ve kırıntısı bile kalmadı desem:]]]teşekkür ederim..Esra hanım..

      Sil
  9. beğenmememk mümkün deüil çok güzeller öpüyorum sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,sevgilerimle.

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Kolay gelsin,şimdiden afiyet olsun..

      Sil
  11. Mmm çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık:)) hemen denemek istiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,çok beğeneceksiniz..sevgiler..

      Sil
  12. görüntü süper

    ellerine sğlık canım

    YanıtlaSil
  13. Vanilyasi normalmi uç yemek kasığı biraz fazla değil mi ? Uç paket mı? Acaba? Teşekkürler. Zehra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pardon çay kaşığı yazacağıma ,yanlış yazmışım..Düzellttim.teşekkürler.

      Sil
  14. Ellerine sağlık nefis mi nefis bir tartolet olmuş. Kızına da sizlere de afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kekikcim..sevgilerimle..

      Sil
  15. Canım ben geldim tartöletler harika ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım hoş geldin,teşekkür ederim ..sevgilerimle..

      Sil
  16. Ellerinize sağlık Muhteşem görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Sonunda ben dondum :) Canim tartoletler muhtesem gorunuyorlar - cicekler gibi :)

    Bloguna ayri bayildim - inanilmaz guzel olmus!

    Ellerine saglik canim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım hoş geldin,özledik seni..Çok teşekkür ediyorum,beğenmene sevindim..Bende çok sevdim..sevgilerimle..

      Sil
  18. Eline sağlık canım Çok nefis olmuşlar sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Marifetlim :)
    Ellerine sağlık şifa olsun..
    İzlemeye almayı unutmuşum neden yayınlar görünmüyor diye merak ediyordum bir de iyi mi:)
    Güzel bir gün diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgicim çok teşekkürler,sanada en güzel günler canım..sevgiler

      Sil
  20. canım eline emeğine sağlık nasıl güzel bir görüntüdür o öyle bayıldımm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arzucum..sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic