TELKADAYIFLI, DİL PEYNİRLİ BÖREK

Tel kadayıftan bu seferde nefis bir börek yaptık..İçine leziz dil peyniri,üzerine mis gibi tereyağ koyduk.Yiyenler tadına doyamadı..!!Sizlerde bu orjinal böreği ister yemek sofralarınızda,ister çay sofralarınızda hemen deneyin,mutfağınızın farkını gösterin!!

 
 
MALZEMELER
300 gr. telkadayıf
125 gr tereyağ
3 yumurta
1 su bardağı süt
250 gr.dil peyniri
1 çay kaşığı tuz
YAPILIŞI
  • Fırın kabınızı yağlayın.
  • Peynirlerinizi tel tel ayırın.
  • Tereyağı eritin,yumurtaları tuzla çırpın.
  • Süt,tereyağ ve çırpılmış yumurtaları karıştırın.
  • Telkadayıfların yarısını fırın kabınızın altına döşeyin,üzerine tel tel ayırdığınız peynirleri koyun.Peynirlerin üzerinede kalan telkadayıfını koyup,elinizle bastırarak yerleştirin.
  • Hazırladığınız böreğin üzerine sosu kaşık kaşık dökün,kaşığın tersiyle iyice bastırın  ve üzerini strechleyip buzdolabında 5-6 saat bekletin.Pişireceğiniz zaman strechi çıkarıp,ısıtılmış fırında iyice kızarana kadar pişirin.
  • Daha sonrada dilimleyerek ,sıcak sıcak servis edin
  • AFİYET OLSUN...
 

25 yorum:

  1. Adana'ya duserse yolum bana bundan yaparmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki başımın üstünde seve seve,yeter ki gelin]]

      Sil
  2. Nefis görünüyor,,Künefenin börek hali gibi..Fikrine sağlık canım..Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında künefenin börek hali,sadece şeker yerine süt ve yumurta ..O kadar kolay]]]teşekkürler..

      Sil
  3. Nurşen'cim nefis olmuş canım. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  4. Epeydir bloglara girip okuyamıyordum. Bir döndüm ki, tarifler, lezzetler havada uçuşuyor. Diğer tariflerini de gördüm ve aklım renkli tırtıllarda kaldı :))
    Bu arada kadayıf ile börek fikri çok hoş. Eminim çok lezzetli olmuştur.
    Ellerine sağlık Nurşen'ciğim...
    Sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,Heyyficim.Kadyıflı börek hem çok pratik,hemde çok lezzetli oluyor..Tırtılları mutlaka dene çok eğlenceli..Bendende sana kocaman sevgiler.

      Sil
  5. Görünüşüde muhteşem evde kesin denemek istediğim tarifler arasına yer aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,tavsiye edilir..sevgiler.

      Sil
  6. Nursen hanim ben bir de dil peynirinin uzerine 1 sira pastirma dosedim bir denedigimde. Her haliyle guzel bir borek tarifi bu. Bu arada blogunuzda sanirim degisiklikler yapmissiniz, cok guzel olmus, renklere bayildim.

    Ellerinize saglik,

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kışın pastırmalı yapıyorum ama adana çok sıcak bu sefer koyamadımm.Çok fena kokarr..Blogumu beğenmenize sevindim,sevgilerimle..

      Sil
  7. Şekercim nefis görünüyor böreğin....
    Ellerine sağlık afiyetler olsun...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emelcim..sevgilerimle..

      Sil
  8. Nursencim mukemmel bir tarif daha. Ellerine saglik canim. En kisa zamanda ben de deneyecegim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum çok keyifli ve pratik bir börek..Denenenmeli bence..sevgiler..

      Sil
  9. Una ricetta fantastica e molto originale, complimenti, un abbraccio

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Paola,you must try this !!You will like it very much..love from Nurşen.

      Sil
  10. kadayıftan börekte yapıyor bizim becerikli hanımlar harikasın canım daha neler neler üreticez bilmiyorum ellerine emeğine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfakta devamlı değişiklik yapmak lazım,Türk mutfağınında sonu yok bence..Kadayıflı börekte süper oldu..teşekkürler..

      Sil
  11. canım benim ziyaretlerin ve yorumların beni çok mutlu ediyor, ben yorum yazmasam da emin ol en sıkı takipçinim, yaptığın her şeyi çok beğeniyorum, bu arada bloğun da çok güzel olmuş, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekcim çok teşekkürler,sevgilerimi yolluyorum..

      Sil
  12. Ilk kez duydum,mutlaka mutlaka deneyecegim dil peynir alir almaz..cok degisik geldi ellerine saglik canim..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin oralar serinlemiştir bence pastırma eklentisini yapabilirsin,çok seveceksiniz..sevgiler.

      Sil
  13. Merhabalar,

    Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



    Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
    memnuniyet duyacagiz.

    Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
    rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
    tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

    Ptitchef'e kaydolmak için
    http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
    http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
    "Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

    Saygilarimla

    Vincent
    Petitchef.com

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic