FIRINDA DOMATES SOSLU KABAK

Kabak!!!Mutfağımdaki en çok kullanılan ve her şekle giren, çok sağlıklı sebze..İşte kabağı bugünde bol sarmısaklı ve soğanlı ,domates soslu olarak fırında pişirdik.Ortaya pişerken muhteşem kokular çıkaran nefis bir yemek çıktı.İster sade yiyin,ister yoğurtlu..Ama yapın ve yiyin..Bu sağlıklı ve hafif yemeği çok seveceksiniz.. 


MALZEMELER
5 adet kabak
3 tane domates
2 tane soğan
4 diş sarımsak
tuz,karabiber
kimyon,kırmızıpul biber
2,5 yemek kaşığı sıvıyağ
YAPILIŞI
  • Kabakları iyice yıkayın,sonrada halka halka dilimleyin.[Çok kalın olmasın.]
  • Domatesleri ve sarmısakları rendeleyin.İkisini bir tencereye koyun,içine biraz tuz,karabiber ve kırmızıpul biber atıp bir taşım kaynatın.
  • Soğanları soyun ,halka halka doğrayın.
  • Bir fırın kabına once soğanları dizin,üzerine domates sosunu dökün.Onun üzerinede halka halka doğradığınız kabakları yanyana dizin.Kabakların üzerine biraz tuz,bolca kimyon,karabiber ve kırmızı pulbiber atın.Onun üzerinede 2,5 yemek kaşığı sıvıyağ gezdirin.Ve üzerini aliminyum folyoyla kapatıp,180 derece ısıtılmış fırında önce üzeri kapalı 20 dakika ,sonrada folyoyu açarak 25 dakika kadar daha kabaklar kızarana kadar pişirin.
  • Pişen kabakğınızı fırından çıkarın,ister sıcak,ister ılık olarak servis edin.Arzuya göre sarmısaklı yoğurtlada servis edebilirsiniz.Çok yakışıyor!!!
  • AFİYET OLSUN..


16 yorum:

  1. Eline sağlık canım.Çok nefis olmuş bende kabak yemeklerini çok severim bu tarifte harika olmuş sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabak benim mutfağımın vazgeçilmezi,bayılıyorum kabaklı lezzetleri denemeye!Çok güzel oldu,tavsiye ederim.Sevgilerimle..

      Sil
  2. Ellerine sağlık Nurşencim....
    Sen tarifini verirsinde yapıp yemezmiyiz hiç...
    Kabağımda vardı evde öğlen yemeği için hazırlıyım hemen anneciğime...
    Sevgilerimle canım sarıldım sımsıkı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim şimdiden ellerine sağlık,anneciğinede afiyet olsun.Sevgilerimle..

      Sil
  3. Ne guzel bir goruntu icimm acildi. Ellerine saglik canim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum teşekkürler,sevgilerimle..

      Sil
  4. Nefis bir tarif..simdi sadece kendim icin yapacagim:) minik olarak oglen yemegine..ellerine saglik canim sevgiler yolladim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden afiyet olsun,arzu edersen sarmısaklı yoğurtta çok yakışıyor..sevgilerimle..

      Sil
  5. Bu malzemelerle, bir de fırında.. bu kabak olsa olsa muhteşem olmuştur:) Ellerine sağlık Nurşencim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet süper bir lezzet oldu,çokta hafif..Teşekkür ederim.sevgilerimle..

      Sil
  6. Nursencim bugun oglende kendim icin kisisel tabakta pisirdim ve aksamada esim icin..nefisti..cok sevdik..yogurt koymadim birdahakine o sekilde denerim..cok pratik ve lezzetli yemek oldu tesekkurler canim..bayilirim boyle kolayliklara:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,beğenmenize sevindim.Bizim evdede çok sevildi..SEVGİLERİMLE..

      Sil
  7. Denemek için sabırsızlanıyorum. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ve hafif bir lezzet..teşekkür ederim..

      Sil
  8. Ilk kabak alışmış da deneyeceğim bunu Enfes görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic