MACARON TUTKUSU VE KİŞİYE ÖZEL MACARON DERSİ

Lezzet şöleni macaron!!!Bir tanesini yerken ,ikincisi için heyecanlanacağınız muhteşem lezzet!!!

Aslında çok zor gibi görünen ama püf noktaları bilinirse yapması çok kolay olan Fransızların muhteşem lezzeti macaron!!!

Defalarca evde tek başıma denediğim,deneye deneye bazen tutturduğum,bazen tutturamadığım macaronu,bu kez bu işin  ustasıyla beraber , bütün püf noktalarını öğrenerek ve yepyeni tarifleriyle denedim.Neleri yanlış,neleri doğru yaptığımı gördüm.Işılca Tatlar  blogunun sahibi sevgili Işıl hanım bana macaron hakkında bütün bildiklerini,kendine özel püf noktalarını  öğretti ve beraberce birbirinden güzel 3 lezzette macaron yaptık.

Macaronlardan ilki herkesin çok sevdiği frambuazlı macarondu.Önce beraberce makaronajı[Işıl hanımdan ilk öğrendiğim,makaron hamuruna verilen ad] hazırladık,sonrada leziz framuazlı iç harcını.Pembe pembe nefis lezzette ,mis gibi taze frambuaz kokan macaronlarımız oldu.

İkinci macaronumuz ise bana göre çok değişik,hiç tatmadığım yerfıstıklı bir çeşitti.Fırında makaronlarımız pişerken mutfağı saran yerfıstığı kokusu bile beni heyecanlandırmaya yetti.İçine koymak için ise nefis bir çikolatalı ganaj yaptık.Sonuç mükemmeldi.Her ısırıkta , yerfıstığı lezzeti ,çikolatayla birleşiyor ve ağzınızda eriyordu..Nefis di,nefisss.

Ve geldik en son çeşidimize ...Son macaronumuz nescafeliydi.İçine ise çikolata ganaj ve dulce  de lehce[süt reçeli] koyduk..Bu lezzet ise son nokta oldu!!! Kahve ve çikolata ikilisi!!! Kahvemizi sımsıcak bir sohbet ve bu nefis nescafeli macaronlar eşlik etti!!!

Nurlumutfakta işbaşında!!!Sizler için işin ustasından en güzel macaron nasıl yapılır,öğreniyor.


Nefis macaronlarımız,hazırlanıp fırına gitmeden önce  ve gittikten sonra!!!

Yerfıstıklı özel macaronlar...

Saatlerin nasıl geçip te ,akşamın nasıl olduğunu ve hiç bitmesini istemediğim bir günün sonuna geldik,benim için çok keyifli ve en önemlisi içten,sımsıcak geçen bir gündü..Hem çok güzel lezzetler öğrendim,hemde çok tatlı ,becerikli,muhteşem bir arkadaş kazandım..

Bu güzel gün,sıcak evsahipliği  ve bana kattığı değerler  için sevgili Işıl hanıma binlerce teşekkürler..

                             IŞILCA TATLAR  &   NURLUMUTFAKTA







45 yorum:

  1. Macaronlar süper ama ben seni gördüğüme çoook mutlu ve sevindirik oldum şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım...Öpüyorum..

      Sil
  2. Sabah sabah bu kadar guzel birsey paylasilmaz ki :) Macaronlara ve ozellikle sana bayildiiiiim canim :)
    Ben 2-3 kere yapmayi denedim, tadi guzeldi ama goruntu ile pek memnun kalmadim - bu guzel macaronun etegi bende olmadi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım teşekkürler..Bende evde kendimce yapıyordum,ama şimdi ustasından tam anlamında öğrendim..Eteği,lezzeti,görüntüsü tamamdırr:]]

      Sil
  3. Aman yarabbim gelir gelirmez macaron.Bu nasıl bir güzelliktir bayıldım .Ellerinize sağlık.İşin garibi hiç yemek nasip olmadı ama güzel birşey olduğunun farkındayım.Yapımının hep zor olduğunu söylerler ama siz baya eğlenmişsiniz.Nurşen hanım bu pembe krema sıktığınız ucun numarasını öğrenebilir miyim?Blogunuzu takibe aldım.Ellerinize sağlık harika tarifler var .Denemek istediklerim var.oyumu da kullandım.en tarz blog ödülünü alırsınız insallah basarılar dılıyorum. emekkafee.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloguma,çok memnun oldum..Güzel yorumunuz ve oyunuz içinde teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  4. Macaron kraliçesi ile muhteşem bir atölye çalışması yapmışsınız anlaşılan, ellerinize sağlık.
    Hepsi çok güzel görünüyor, afiyetler olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede ,kraliçeden ustasından öğrendimm..Süper bir deneyimdi..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  5. Gunaydinnn. Dun gece İsil hanimin sitesinde gordum.ellerinize saglik. Keske bende orada olabilseydim. İstanbuldaymissiniz. Vaktiniz varsa davet etmek isterim. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Arzucum,teşekkürler..Evet burdayım ama Cumaya döneceğim,inşallah birdahaki sefere görüşürüz..Güzel davetinize teşekkürler..sevgiler.

      Sil
  6. Bende macaron yapmayı çok istiyorum.
    Uzun zamandır macaronla alakalı amatör eğitimlere katılmak istiyorum ama bir türlü uygun zaman olmadı.
    Işılca Tatları da biliyorum harika şeyler ortaya çıkarmışşınız.
    2 marifetli hanım biraraya gelir de çıkmazmı:)
    Ellerinize sağlık
    Kocaman Sevgiler Nurşen ablacım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Işılca tatlar tamda doğru adress..Şidettle tavsiye ederim.Sevgilerimle..öpüyorum çok..

      Sil
    2. NuRŞEN abla sen İstanbullara geldin de neden bize söylemedin yani bana:(
      Görüşürdük:( çok üzüldüm şimdi
      Bir dahaki gelişinde mutlaka haberim olsun çok sevinirim yani,ben Adanaya gelcek olsam ilk seni ararım:)
      Bende Işılca Tatlar Adanada mı yaşıyor diye düşündüm

      Sil
    3. Canım bu bayram gezmesiydi, aile vardı,inşallah bir dahaki sefere görüşelim bende çok sevinirim..sevgilerimle..

      Sil
  7. Öncelikle sizi ve macaronlarınızı çook beğendim :) oldukça keyifli bir gün olmuş..
    Ellerinize sağlık,

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler,çok keyifli bir gündü..sevgilerimle..

      Sil
  8. Nurşenciğim,
    Sayfamda da belirttiğim gibi bilgilerimi paylaşmak kadar senin gibi güzel, içten, çalışkan ve becerikli dostlar kazanmak beni çok mutlu ediyor.
    Bu güzel sözlerin, iltifatların çok mutlu etti, güne çok güzel başladım sayende. Ben de sana binlerce teşekkür ederim.
    Seni tanımaktan ve seninle güzel bir gün paylaşmaktan çok keyif aldım. Bundan sonraki İstanbul ziyaretlerinde mutlaka bekliyorum.

    Görüşme dileklerimle kucak dolusu sevgilerimi gönderirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ama çokk keyifli bir gündü...Öncelikle sizinle tanıştığıma ve bana böyle bir fırsat tanıdığınıza çok memnun oldum..Bütün güzel sözleri ve iltifatları hak ediyorsunuz..Güzel evsahipliğiniz ve öğretmenliğiniz için tekrar çok teşekkürler..Tekrar görüşmek üzere..sevgilerimle..

      Sil
  9. Işıl ablacığım candır Nurşen'cim ondan ders almak banada kısmet oldu sanırım fırınım macaron için uygun değil denemelerim hüsrana uğradı.Fırınımı değiştirip denemelere devam sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Deryacım,süper bir insan Işılcım..Bayıldım,hem insan ,hemde eğitmen olarak..Çok keyifli bir gün geçirdik,beraber..Adanaya dönünce bende çalışmalara başlıyacağım..Güzel yorumuna teşekkürler,öpuyorum..

      Sil
  10. Cok sanslisiniz gercekten,ne Kadar güzel bir beceridir bu,tebrik derim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,sevgili Işılcığıı bulmak çok büyük şans..Ama herkes doğru bir öğretmenle kolayca macaron yapabilir..

      Sil
  11. Ellerine saglik canim harikalar ben bu macaronun yemekten cok gorselini seviyorum galiba yaaa...:-) gecen sene chef s istanbulda macaron workshopuna katilmis hemen ertesi gunu buyuk bir hevesle tum malzemeleri temin edip denemistim ama sonuc husran bir daha da cesaret edemedim firina girene kadar hersey yolundaydi hatta firinda da bir sure iyi gittiler ama sonra nedense sonmeye basladilar birden. Macaron maceramda boylece bitmis oldu senin anlican :-( sevgiler canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum macaron öyle narin ve özel bir lezzetki,bir kaç defa denedikten sonra elin alışıyor..Bence hiç hevesini kaçırma,denemeye devam et..Sonuç buna değer..sevgiler canım..

      Sil
  12. Merhaba Nur hanim,
    Blogumu ziyaret edip Balkabakli krem karamel hakkinda yorumda bulunmusunuz.. Yapmanizi tavsiye ederim , tadi gercekten muhtesem.. Tarifi bu sene Mallorca ( Ispanya) adasinda kaldigimiz otelden aldim :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Nur hanim,
    Blogumu ziyaret edip Balkabakli krem karamel hakkinda yorumda bulunmusunuz.. Yapmanizi tavsiye ederim , tadi gercekten muhtesem.. Tarifi bu sene Mallorca ( Ispanya) adasinda kaldigimiz otelden aldim :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,hoşgeldiniz bloguma..Evet balkabaklı krem karameli çok beğendim..Mutlaka denemek istiyorum,lezzetini çok merak ettim..sevgilerimle..

      Sil
  14. çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık,umarım birgün bende yapabilirim bu güzelliklerden:)sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Verdacım,tabiki yapabilirsin..Göründüğü kadar zor değil,sdece biraz narin bir lezzet.Yaparken çok dikkat gerektiriyor..sevgiler..

      Sil
  15. Süper bir gün geçirmişsinüz, ve makaron üstadından da püf noktalarını üğrenmişsin.
    Şu yerfıstıklıyı ben de çok merak ediyorum doğrusu...
    Hepsi birbirinden güzel ve lezzetli duruyor. Becerikli arkadaşım ellerinize ve emeklerinize sağlık.
    Sevgiler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Pırılcım..Çok keyifli ve güzel bir gündü..İnşallah gelince yapar tattırırım sizlere..sevgiler.

      Sil
  16. Canım hepsi de birbirinden nefis görünüyor.Bir sonraki İstanbul'a gelişinde mutlaka haber ver..Sevgilerimi gönderiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Arzucum,hep beraber toplanıp buluşalım inşallah..Teşekkür ediyorum..sevgiler..

      Sil
  17. Those macarons look perfect.. We recently went to Paris and your could stand up to any fancy macaron store... =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you very much Mr. & Mrs.P..They were very lovely and delicious..

      Sil
  18. Her ikinizin de ellerinize sağlık canım afiyet olsun sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semacım çok teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  19. Emeklerinize değmiş doğrusu...çok güzel bir görüntü var, çok cici poz vermişler, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,çok keyifli bir çalışmaydı:]]

      Sil
  20. Nursencim makaron lar nefis olmus ellerinize saglik senin ve arkadasinin..hep yapmak isterim ama cesaret edemem..belki sayende deneyebilirim bakim:) resmin cok hos ..yuzunden gulucuklerin mutfagindan miss kokularin eksik olmasin canim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkürler,arkadaşım..Macaron yapmak çok zor değil,herkes deneyebilir bence..Biraz cesaretle nefis macaronlar yapabilirsin..sevgiler.

      Sil
  21. Nurşencim makaronlar muhteşem ....
    Ellerine sağlık canım ...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim,gerçekten muhteşem oldular..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  22. Hi NURLUMUTFAKTA! I'm Gemma from the blog Cinnamon Girl. Thanks for the comment you left me. :-)
    Your macarons look so delicious and beautiful!

    Hugs from Barcelona!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello..You wellcome to my blog.Thanks for your beatiful comment.too.love Nurşen..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic