ZEYTİNEZMELİ PUF POAÇA(Kolay Mayali Poaca)

Çayınızın yanına şöyle,yumuşacık ,puf puf bir poaça eşlik etsin istermisiniz??

İşte sizlere nefis bir tarif.Yapımı çok kolay,sadece malzemeleri karıştırın,koyun bir tarafa kendi kendine mayalansın.Sonrada 10 dakikada hazırlayın ve sürün fırına.25 dakika sonra sıcacık poaçalarınız hazır.Ben zeytinezmesini çok sevdiğim için,zeytinezmeli hazırladım..Ama sizin canınız neli çekiyorsa,içine onu koyun.İster peynir,ister kıyma,istersenizde patates..Neli olursa olsun,bence üşenmeyin hemen mayalayın hamuru...Çay saatine yetiştirin poaçaları!!!


Bu malzemelerden 1 büyük fırın tepsisi poaça çıkıyor,ama siz yokk,bize yetmez diyorsanız ölçüyü 2 katına çıkarın.!!![bizede yetmedi..]


MALZEMELER
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı sulu yoğurt
3 yemek kaşığı sıcak su
1 yumurta
5 kesme şeker
1 çay kaşığı tuz
1 küçük paket toz maya
2 su bardağı un[çok yumuşak bir hamur olacak,elinize hafif yapışmayacak kıvamda]
İÇİ İÇİN
zeytinezmesi
ÜZERİ İÇİN
1 yumurta sarısı
susam
YAPILIŞI
  • Bütün malzemelerle oldukça yumuşak bir hamur yoğurun.[Hamurun kıvamı oldukça yumuşak olacak,sadece eline yapışmıyacak kıvamda..Unu fazla olursa kabarmaz..]Yoğurduğunuz hamurun üzerini örtün ve 40 dakika mayalanmaya bırakın.
  • Hamurunuz mayalanınca ,hafifce yoğurun.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve avucunuzun içinde yuvarlak olarak açın,içine 2 çay kaşığı kadar zeytinezmesi koyun ve kapatın.Hafifce yuvarlayın.Daha sonrada yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine koyun.
  • Hazırladığınız poaçaların üzerine yumurta sarısı sürün,susam ekeleyin ve 10 dakika kadar tepsi mayasının gelmesi için bekleyin.
  • Daha sonrada hazırladığınız poaçaları hafif ısınmış 155 derece fırında 20 dakika kadar pişirin.Üzeri hafif kızarınca fırının ısısını 170 dereceye çıkarın öyle pişşin.
  • Pişen poaçalarınızı hafif ılıdıktan sonra keyifle servis edin.
  • AFİYET OLSUN.




20 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım benim.
    Bir tane aldım ve şimdi hemen yiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülaycım afiyet olsun..

      Sil
  2. Canım nefissss görünüyor zetyin ezmesi poğaça ve açmalara çok yakışıyor...
    Ellerine sağlık afiyetler olsun Nurşencim...
    Sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytin ve ezmesine bayılıyorum..Poaçalarda en sevdiğim lezzet,çokta yakışıyor....Teşekkür ederim Emelcim..

      Sil
  3. Eline sağlık canım bu güzel poğaçalardan kim istemez Nefis olmuşlar sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Semacim.Hem kolay ,hemde cok lezzetli bir poaca..tavsiye ederim..sevgiler

      Sil
  4. Sabaha yapsam mı acaba? Çocuklar bayılır zeytin ezmeli olmasına da .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkiler cok seviyor bu poacayi,cokta kolay ..bence hemen yap..:))

      Sil
  5. Ne güzel şişmişler öyle,ellerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper oldu,şiddetle tavsiye edilir...

      Sil
  6. Poğaça börek gibi tuzlulara ben de çok yakıştırırım zeytini ve zeytin ezmesini, nefis olmuşlardır eminim, hele mayalı mayalı, off.. Ellerine sağlık Nurşencim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytinezmeli benimde favorim,teşekkürler canım..

      Sil
  7. Ben de zeytinli ve zeytin ezmeli çok severim. Ellerine sağlık. Bir tepsi yetmiyor çok haklısın. yapmışken 2 tepsi çok iyi oluyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetmedi ama,bu seferde gelsin kilolar Kekikcim.:]]]Teşekkürler.

      Sil
  8. Delicious looks buns!! YUM!

    YanıtlaSil
  9. yapmamam lazim yememem lazim diyorum ama pogcalara hicc dayanamiyorum. Ellerine saglik nefis gozukuyorlar deneyecegim bunu..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENİMDE ZAAFIM,POAÇA VE BÖREK..yEMEDEN DURAMIYORUM,O YÜZDEN ELİMDEN GELDİĞİNCE YAPINCA HEMEN DAĞITIYORUM EŞE DOSTA..]]

      Sil
  10. Nursencim iyi bayramlar dilerim. Sabah kahvaltida yaptim. Mukemmel oldu. Bir tane bile kalmadi. Dedigin gibi iki olcu yapmali. Tesekkurler ,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum ellerine sağlık,AFİYETLER OLSUN..Bizede 1 tepsi yetmemişti..Sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic