SEBZELİ ARPA ŞEHRİYE PİLAVI

Lezzetli arpa şehriye pilavını bu kez de sebzeli yaptık,çok sağlıklı ve nefis bir pilav oldu..Geleneksel pilav çeşitlerinin yerine çok güzel ve sağlıklı bir alternatif olan bu lezzetli pilavı mutlaka deneyin!!!

MALZEMELER
1 su bardağı arpa şehriye
2 adet kibrit çöpü şeklinde doğranmış havuç
1 kase haşlanmış veya konserve bezelye
1\2 demet dereotu
1 su bardağı tavuk suyu
1 su bardağı su
tuz,karabiber
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı zeytinyağ
YAPILIŞI
  • Yağlarınızı pilav tencerenize koyup,ısınınca içine ince kibrit çöpü şeklinde doğranmış havuçlarınızı koyun ve kavurun.Hafif kavruluncada içine arpa şehriyelerinizi ekleyin ve şehriyelerin hafif rengi değişinceye kadar beraberce kavurun.Daha sonrada içine bezelyelerinizi,tuzu ve karabiberi ekleyin,en sonda suyunu ekleyip,kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.Suyunu çeken pilavınızın altını kapatın ve dinlenmeye bırakın.Dinlenen pilavınızı servis edeceğiniz zaman içine doğranmış dereotunuzu ekleyip,keyifle sıcak olarak servis edin.
  • Bu ölçü ,dört kişiliktir.
  • AFİYET OLSUN..


16 yorum:

  1. Tarini aldım mutlaka denicem ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  2. Sen yaparsın da güzel olmaz mı söyle bakim :)

    YanıtlaSil
  3. Nurşen'ciğim pilavın her türüne bayılırım. Muhteşem görünüyor...
    Ellerine sağlık canım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Heyyficim.Arpa şehriye pilavına bayılacaksın..Sevgiler..

      Sil
  4. şehriye pilavını çok severim şimdi olsaydı bir tabak yerdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel,damak tadımız bir..Bende çok severek yiyorum..

      Sil
  5. Süper görünüyor.En kısa zamanda deneyeceğim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,yorumunuzu bekliyorum..sevgiler.

      Sil
  6. Yapan olursa arpa sehriye pilavini cok severim ama kendim hic denemedim. Tarifi not aldim, deneyecegim..ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok pratik ve ço lezzetli bir pilav..Mutlaka denemelisin,canım.teşekkür ederim..

      Sil
  7. Eline sağlık Nurşencim Şehriye pilavını çok severim İnşaAllah bu haliylede deneyeceğim .Nefiss bir pilav olmuş..sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Semacım.Bende arpa şehriyeyi pilavda kullanmayı çok seviyorum,çok lezzetli oluyor..Sebzelide ayrı güzel oldu..sevgiler.

      Sil
  8. Made our mouths water!! Looks so delicious!!!

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic