KAKAOLU MUZLU KEK

Mis kokulu,bol çikolatalı nefis bir kek istiyorsanız,işte sizlere leziz  bir tarif..Yerken damağınızda bıraktığı lezzete bayılacaksınız...Haydi hemen bu nefis keki hazırlayın,çay saatinize yetişsin !!!

MALZEMELER
3 yumurta
1 su bardağı şeker
125 gr. tereyağ
80 gr.bitter çikolata
3 tane olgun muz
1 çay bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 dolu yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un
1  paket hazır çikolata sos.
YAPILIŞI
  • Olgun muzları çatalla iyice ezin.Daha sonrada sütle iyice karıştırın.
  • Çikolatayı benmari usulu eritin.İçine yumuşak tereyağını ekleyip,iyice karıştırın.
  • Un,kabartmatozu ve kakaoyu bir kaba eleyin.
  • Yumurta ,vanilya ve şekeri iyice kabarana kadar çırpın.
  • Daha sonrada çırparak yumurtalı  karışımınıza önce çikolatalı tereyağı,sonra muzlu sütü,en sonda unlu karışımı iki kerede ekleyin ve karıştırın.
  • Hazırladığınız kek karışımını,yağlayıp,unladığınız kalıba koyup,175 derece ısıtılmış fırında 45-50 dakika kadar pişirin.
  • Kekinizi kürdan testiyle kontrol ederek fırından çıkarın.Hafif ılıyınca kalıptan servis tabağınıza koyun.
  • Servis ederken üzerine hazır çikolata sosla ikram edin.
  • AFİYET OLSUN..


32 yorum:

  1. Nurşenciğim, öyle nefis görünüyor ki yutkunmaktan kendimi alamıyorum. Hele o çikolatalı sosun kekin üzerinden akışı, muhteşem.
    Ellerine sağlık güzel arkadaşım.
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Işıl ablacım,beğenmenize sevindim..Bende çok öpüyorum..

      Sil
  2. Ah yenmezki bu amam. Yanına yatılır ve seyredilir.
    Çok nefis duruyor.
    İnan iştahımı kabarttı..
    Çok öpüyorum..
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülaycım..Bende öpüyorum..

      Sil
  3. Tereyağlı, muzlu, bitter çikolatalı; daha ne olsun? Nefis görünüyor elinize sağlık:)Ben yapınca hazır çikolata sosu koymam ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,benim evde hazır çikolata soslarım var.Pratik olsun diye,onlardan kullandım.Ama tabiki isterseniz evdede yapılır..

      Sil
  4. Cafe fernando'nun muzlu kekine benziyor ki bir de çikolata katmışsın nefis eminim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,zaten bütün keklerde temel malzemeler aynıdır...]]

      Sil
  5. yemede yanında yat
    harika görünüyor
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Off offf diye ic gecirdim resmen Nursencim. Zevkini yansitan servis takiminla da tambir gorsel solen olmus. Ellerine saglik canim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Arzucum,takımlar kızımın..sevgilerimle.

      Sil
  7. of of of süper olmuş canım ellerine sağlık kokusu taaaaaa buralara geldi sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Emelcim,gel beraber yiyelim:]]

      Sil
  8. oğluşumla yaptık,şimdi afiyetle yiyoruz.çok beğendik.tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğluşa ve size afiyet olsun,ellerinize sağlık..Rica ederim,:]]

      Sil
  9. yanına da koca bir fincan çay nefis ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. CANIM ŞU TAKIMLARA TALİBİM HER ZAMAN MEST OLUYORUM ELİNE SAĞLIK :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seve seve canım ama onlar yadigar,büyük büyük neneden benim prensesime..O yüzden çok özeller..Teşekkürler..

      Sil
  11. Nurşencim tek kelimeyle mükemmel….
    Bayıldım ve yutkunarak seyrettim artyı sunumdaki pembeler beni benden aldı şahane…
    Ellerine sağlık marifetli sultanım benim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim bu güzel yorumun için çok teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  12. kek icin kelimeler yetersiz kaliyor zaten ama
    o servis takiminin hali nedir öyle Allahimmm gözlerim kamasti resmen cok güzeeeel.
    Bende cok severek yaparim bu keki ama yerken daha bir ayri severim :)
    ellerine saglik herzamanki gibi harikasin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Haticecim..Sevgilerimle..

      Sil
  13. Nefis gozukuyor. Kokusu burnuma geldi :) Eline saglik. Harika olmus. Eline saglik. Sevgilerimle :)))

    YanıtlaSil
  14. Hımmm hemen denemeliyim, muzum var bitter çikolatam var. Ee sarpımda çok sever, daha ne duruyorum :)) Ellerine sağlık Nurşen hanımcım harikasınız.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede Sarpa hemen pişirin,yesin sıcak sıcak..Çok sevecek..teşekkürler..

      Sil
  15. Ben bu keki kacirmisim simdi farkettim,muzlu keki bende cok severek yapiyorum,harika bir tadi oluyor,sizinkisi cikolatayla muhtesem olmus,cay setiniz ise isil isil güle güle kullanin lütfen...

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık..bende denedim ve gerçekten nefis oldu..bu arada sizin sıkı takipçinizim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil hanımcım sizinde ellerinize sağlık..Teşekkürler,takibi sakın bırakmayın..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic