PORTAKAL SOSLU KEK

Şöyle bol vitaminli, yumuşacık, puf puf ,lezzeti bol bir kek mi yapmak istiyorsunuz ????

İşte o nefis kek tarifiyle karşınızda...

Yapımı çok pratik,lezzeti garanti..

Bu nefis kek, çayınızın yanına çok ama çok yakışacak !!!

MALZEMELER
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1  su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
1 portakal suyu
1 su bardağı + 2 tepeleme yemek kaşığı un
1 su bardağı pirinçunu
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 portakal rendesi
SOSU
1 büyük su bardağı portakal suyu
1 kahve fincanı şeker
2 portakal rendesi
YAPILIŞI
  • Yumurtaları şeker ve vanilyayla iyice çırpın.Daha sonra sırayla sıvıyağ,portakal suyu,portakal rendesi ,elenmiş un,pirinçunu ve kabartma tozunu ekleyin.
  • Hazırladığınız kek karışımını,yağlayıp unladığınız kek kalıbına döküp,175 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika kadar pişirin.
  • Kekiniz pişerken şeker ve portakal suyunu bir taşım kaynatın ve içine portakal rendesini ekleyip,soğutun.
  • Kekinizin pişmişliğini kürdan testiyle kontrol edip,fırından çıkarın.İlk sıcaklığı çıktıktan sonra kalıptan çıkarın ve ılık kekinizin üzerine kaşık kaşık soğuk portakal şurubunuzu dökün.İyice soğuduktan sonrada çayın yanına keyifle servis edin..
  • AFİYET OLSUN..


26 yorum:

  1. ne güzel olmuş canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık Nurşencim kekinin mis kokusu benim bloğa kadar geldi enfes bir kek olmuş sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Semacım..sevgilerimle..

      Sil
  3. Mis gibi portakal kokusuyla ne güzel olmuştur, ellerine sağlık Nurşencim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ,yerken burnunuza mis gibi portakal kokusu geliyor ve ağzınızda nefis bir portakal tadı kalıyor..:]]

      Sil
  4. Ellerinize sağlık:) Çok severim narenciyeli kekleri. Bende de buna benzer mandalinalı ıslak kek var:)Pirinç unu ve mandalina suyuyla çok lezzetli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mandalına ,portakal farketmez ..İkisiyde misler gibi oluyor..Teşekkürler.

      Sil
  5. enfes görünüyor çok fena bu kekden yapasım geldi :) ellerine sağlık şekerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence durma ,hemen yappp..süper bir lezzet..:]]teşekkür ederim..

      Sil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor. MaşAllah çok güzel kabarmış. Portakalın kokusu da mutfağa ve eve nasıl da yayılmıştır. Misss miss.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım...sevgilerimle..

      Sil
  7. ne güzel de kabarmış,harika görünüyor eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  8. Mmmmmmmh sabah sabah bu güzel kek ile içim açıldı,ellerine sağlık hamarat hanım,şimdiden yeni ylını kutlarım...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydınn,Teşekkürler:]]Sizede en güzel yıllar..sevgiler.

      Sil
  9. Merhaba kekinizi yapıyorum ama hamuru normalden daha sulu oldu normalli yoksa un eklemeye devammi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,sulu olmamasi lazim.Normal kek kivaminda..Acaba portskal suyunuz mu fazla??birazcik dsha un ekliyebilirsiniz..

      Sil
  10. Tesekkurler ekledim ve pisirdim ama sizinki gibi kabarmadi sizin keller inanılmaz guzel kabarıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün malzemeleriniz oda ısında olmalı ve şekerle yumurtayı çok iyi çırpmanız lazım.Birde her fırının pişirmesi değişik olur.Birde çok büyük bir kek kalıbındamı pişirdiniz acaba...

      Sil
  11. Benim ki ortadan biraz kabardı heryeri eşit cok kabarmasi ve sonmemesi için puf noktanız var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer ortası delik kapta pişirmiyorsanız,ortasının daha çok kabarması normal ama yinede sönmemesi lazım..Kekimin sönmemesi için hafif ısıtılmış fırında pişiriyorum ve ilk 25 dakika hiç açmıyorum..

      Sil
  12. Evet ortası delik değildi ilk açtığımda kurdan batirdim pismisti kalıp önemli mi en iyi ortası delik olunca mi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kalıp çok önemli değil,kek kabaracaksa bütün kalıplarda kabarır.Siz ortası yüksek oldu deyince ben sordum.Ama genelde ben ortası delik kalıpları kullanırım.Birde ben keki turboda pişirmiyorum,alt üst yakıyorum.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic