BADEMLİ KARAMELLİ CHEESECAKE

Hazırlaması en kolay ,lezzeti olay pasta cheesecake..

Çeşit çeşit  !!

Her çeşidi ayrı bir lezzet..Ayrı bir lezzet şöleni.....

Bugünkü çeşidimiz ise yine çok özel!!! Herkesin çok sevdiği karamel ve badem ikilisiyle yaptığımız nefis bir bademli karamelli cheesecake..Hatta ben bu nefis lezzeti ,daha da lezzetlendirmek için içine biraz da nescafe ekledim..Ortaya muhteşem bir lezzet şöleni çıktı...

Haydi ben yapamam demeyin!!!!

Malzemelerinizi hazırlayın bugün nefis bir cheesecake yapıyoruz !!!


MALZEMELER
TABANI İÇİN
2 paket kakaolu bisküvi
100 gr.tereyağ
1 çay bardağı badem unu
PEYNİR KATI
3 adet büyük yumurta
3\4 su bardağı şeker
500 gr. İçim  labne peynir
300 gr.yağsız süzme  yoğurt[sütaş]
3 yemek kaşığı krema
2 yemek kaşığı buğday nişastası
2 çay kaşığı vanilya
1 tatlı kaşığı nescafe[obsiyonel]
KARAMELLİ ÜST KATMAN
1 paket krema 200 ml.
1 su bardağı şeker
1\2 çay baradağı sıcak su
1 yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı soyulmuş badem
YAPILIŞI
  • Labne peyniri ve süzme yoğurdu ince tel süçgeçin içine koyup,iyice suyunun süzülmesini sağlayın.
  • Alt taban için kakaolu bisküvileri rondodan çekin.Çektiğiniz büsküviler,badem unu ve erimiş tereyağını bir kapta iyice karıştırın ve yağlı kağıt serdiğiniz 26 cm.lik kelepçeli kalıba elinizle sıkıca basarak yerleştirin.Yerleştirirken kenarlarıını hafifce yükseltip kenar yapın.Sonrada 170 derece ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin ve daha sonra soğutun.
  • Süzülen yoğurt ve peynirle ,şekeri iyice çırpın.İyice çırptıktan sonra içine önce yumurtaları teker teker ekleyin.Sonrada vanilya,nişasta ve kremayı ekleyin,tekrar çırpın.En son nescafeyide ekleyin ve çırpmayı bırakın.Hazırladığınız karışımı pişirip soğuttuğunuz bisküvili tabanın üzerine dökün.Sonrada 160 derece hafif ısıtılmış fırına koyun.Fırına koyarken fırının içine su dolu bir kase koymayı unutmayın.[ yoksa cheesecakeniz çatlar]
  • Cheesecakenizi yaklaşık 50 dakika kadar pişirin.Pişmişliğini kalıbı elinizle salladığınızda ortası hafif sallanıyorsa olmuş demektir..Eğer çok sallanıyorsa pişirmeye devam edin.
  • Pişen cheesecakenizi fırından çıkarın,tezgahın üzerinde iyice soğuttuktan sonra  üzerini kapatın ve buzdolabında 12 saat kadar dinlendirin.
  • Karamel sos için,şeker ve suyu ocağa koyup,rengi karamel rengi olana kadar kaynatın.Karamel rengi olunca içine krema ve tereyağını ekleyin,hafif topaklanacaktır merak etmeyin.Kaynadıkca kendini kıvamını bulacaktır.Tekrar eriyip kıvama gelen karamelinizi ocaktan alın ve bademlerinizi yağsız tavada hafifce kavurup karamelin içine ekleyin.Hazırladığınız sosu cheesecakenizin üzerine dökün  ve buzdolabında 1 saat dinlendirin.[karameli servisten 1 veya 2 saat önce hazırlayın.]
  • Cheesecakenizi bir gün önceden pişirip,mutlaka en az 12 saat dolapta bekletin.
  • Karamel sosunuzuda cheesecakenizi seris etmeden en az 1 veya 2 saat önceden hazırlayınız.
  • Nescafe sevmiyorsanız içine eklemeyebilirsiniz,ama çok yakıştı,tavsiye ederim.
  • Bademununu bulamadıysanız,tuzsuz kabuğu soyulmuş bademleri rondodan çekerek badem unu elde edebilirsiniz.
  • Daha kalın bir cheesecake yapmak istiyorsanız 24 cm.lik bir kalıp kullanın.
  • AFİYET OLSUN..





30 yorum:

  1. Çok orjinal duruyor. . Tadı da eminim lezizdir.. ellerinize sağlık. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper bir cheesecake oldu,misafirlerimden tam not aldı..Teşekkürler..

      Sil
  2. Canım,
    ellerine sağlık. Muhteşem bir görüntü, çok güzel bir tarif. Bademlerin görüntüsü beni benden aldı.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,kendimce bir denemeydi..Ama çok başarılı bir cheesecake oldu..sevgilerimle..

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülaycım..sevgiler..:]

      Sil
  4. canım benim mmmm çok severim chesecakeyi heleki sen yap nefis:)))
    eline salık nurum.

    YanıtlaSil
  5. Canım tam benlik bir chesscake ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım çok güzel bir tarif oldu,mutlaka denemelisin..teşekkürler.

      Sil
  6. Süper olmuş fevkaledenin fevkinde ;) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Canim yaaa.. bu nasil bir goruntu harikasin ..ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  8. Bademli karamelli cheesecake. Ruya gibi. Ellerine saglik canim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzetide rüya gibiydii,Arzucum..Teşekkürler..sevgiler.

      Sil
  9. Harika bir çheesecake eline sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Karamelli lezzetler bir başka oluyor, cheesecake de mutlaka çok yakışıyor.
    Harika görünüyor, ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,gerçekten nefis bir lezzetti..Tadan herkesten tam not aldı..sevgiler.

      Sil
  11. Bir cheesecake sever olarak mutlaka deniycem,cok cok nefis görünüyor,ellerinize saglik. Sirada birde sam tatliniz var, eyvah eyvah kalori bombalari :) Artik kosu ve pilatesten medet umucaz sonrasinda ;) Sevgiler,saglicakla kalin, güzel tariflerinizi bekliyoruz, müptelaniz oldum,instagramdanda takip ediyorum sizi , benim instagram ismim humerayca , beklerim sayfama,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Deniz Hanım,bu cheesecake bayılacaksınız..Bunu hemen deneyin ki,sırada çileklisi var..Şam tatlısıda çok güzel oluyor,teyzemin özel tarifi..Çok beğeneceğinize eminim..Size kolay gelsin..Unutmayın bir dilimden birşeycik olmaz..Şimdiden afiyet olsun..Sayfanıza şimdi geliyorum..sevgiler..

      Sil
    2. Nursen'cim merhaba :) Dün karamelli cheesecakei evveksi gün yaptim ve bir gece bekletip dünde karamelini ayni tarif ettigin gibi hazirlayip döktüm ama ne yazikki kesinlikle seninki gibi olmadi :( Tadi mükemmel ayni toffefe tadinda fakat yukardaki gibi seffaf ve kati olmadi, ayni toffefe gibi sütlü renkte yani mat vede cok civik oldu hic yukardaki gibi pastanin üzerinde kalmadi ,halada öyle,akiskan. Neden olmus olabilir acaba ? Simdiden tesekkürler canim,sevgiler...

      Sil
    3. Denizcim merhaba,tahmin ediyorim ki,karamele kremayı koyduktan sonra yeterince kaynatmadın.O yüzden katılaşmadı..Birde kremayı tam ölçüde koydun mu..Onlardan olabilir..Çünkü ben yaptığım zaman genelde göz kararı yapıyorum,ama sizler için bu tariflerde tam olarak ölçüyorum..sevgiler..

      Sil
    4. Tekrar merhaba Nursen'cim, aslinda herseyi tam yaptim yalniz sekerin vede orantili olarak suyun miktarini biraz azalttim ve bir kutu krema ekledim, acaba nisastami koymak gerekti diye düsündüm yaparken, hem seninkinin rengi de harika,seffaf ve parlak. Neyse canim,tekrar tekrar seni oyalamak istemem, denerim yine ve sana sonucu yazarim. Öpüyorum, güzel tariflerini bekliyoruz. Not : Son hazirladigin ögle yemegi sofrasi bir harika :)

      Sil
    5. Denizcim suyu ve sekeri azattiysan krema miktarinida azaltman gerekirdi..o yüzden olmamistir.Ama zaten nisasta koysanda olmazdi..güzel yorumunada tesekkurler..sevgiler.

      Sil
  12. Nursen Hanim izin verirseniz size sadece isminizle hitab etmek istiyorum. Sizi tanimam henüz cok yeni olsada ,hem tariflerinizle hemde sizin yaklasiminizla samimiyetinize hayran kaldim :) Bu karamelli cheesecakei bir kacgün sonra misafirlerim icin yapmayi düsündüm ama pratik olmasi açısından karamelinide hemen yapip üzerine döküp dinlenmeye almak istiyorum fakat ısrarla servisten bir iki saat önce yapilmasini söylemişsin ,acaba bir sebebi varmi,sertleşiyormu yoksa,bunu ögrenmek istedim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz hanım merhaba,öncelikle yorumunuza teşekkür ederim.Karameli 2 saat önce yapın koyun dememin,özelliği karamelin donup mat bir hal almaması için.Ama siz isterseniz daha önceden de yapabilirsiniz.Ben sabah karamelini yapıp ,öğleden sonra servis etmiştim.Karamel sertleşmiyor merak etmeyin..Kolay gelsin sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic