VİŞNELİ BADEMLİ KEK

Vişneyle ,bademi bu nefis kekte buluşturduk..

Bu nefis ikiliye birazda bitter çikolata ekledik..

Ortaya inanılmaz lezzette nefis bir kek çıktı...

Biz çok ama çok beğend,k!!

Birde sizler deneyin istedik...

İşte Nurlumutfakta`dan sizlere nefis bir kek tarifi daha!!!

MALZEMELER
4 yumurta
200 gr.yumuşak margarin
1 paket kıyılmış bitter çikolata[ 80 gr.]
1,5 su bardağı ayıklanmış vişne
1.5 aida çay bardağı toz şeker
125 gr.un[1 su bardağı]
150 gr.badem unu[1 büyük su bardağı]
1 çay kaşığı tarçın
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
YAPILIŞI
  • Yumurtanın beyazlarıyla sarılarını ayırın.Un ,kabartma tozu ve tarçını bir kaba eleyin.
  • Yumurtanın beyazlarını iyice kabarana kadar çırpın,kabarınca içine şekerin yarısını ekleyip tekrar iyice çırpın.
  • Margarini kalan şekerle ve vanilyayla iyice krema haline gelene kadar çırpın.Daha sonra içine yumurta sarılarını ekleyin ve iyice çırpın.Sonrada un,kabartma tozu ve tarçını ekleyip,tekrar çırpın.
  • Daha sonra kek karışımızın içine çırptığınız yumurta beyazlarını,badem ununu ve kıyılmış çikolatayı ekleyin ve yumurta beyazlarını söndürmeden iyice karıştırın.En son içine vişnenin yarısını ekleyin.
  • 24 cm.lik kelepçeli kalıbınızı margarinle yağlayın ve hazırladığınız kek karışımını içine koyun.Üzerine kalan vişneleri serpin ve 175 derece ısıtılmış fırında 45-50 dakika kadar pişirin.
  • Kekinizin pişmişliğini kontrol ettikten sonra fırından çıkarın,üzerine biraz pudra şekeri serptikten sonra servis edin.
  • AFİYET OLSUN..






55 yorum:

  1. nefis görünüyor, eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Günaydın Harika olmuş Ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz gec oldu ama günaydin Yasemincim..tesekkürler..

      Sil
  3. Vişne zaten yakışıyor badem de eklenince daha da lezzetli olmuştur.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok lezzetli bir kek oldu,siddetle tavsiye edilir.tesekkurler..

      Sil
    2. Cok lezzetli bir kek oldu,siddetle tavsiye edilir.tesekkurler..

      Sil
  4. Canım,
    bu görüntüye can mı dayanır. Çikolata , vişne sevdası zaten vazgeçilmez bir de badem eklemişsin, bunun tadına doyum olmaz. Muhteşem görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtesem üclü oldular,nefisdi..tesekkürler..

      Sil
  5. Harika bir kek olmus. Elinize saglik. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Vişneli herşeye bayılıyorum. Hele çikolata da varsa tadına doyulmaz bence.. Görüntüden belli nefis olmuş kek, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yiyenler bayildi,cok keyifli bir kekti..tesekkurler..

      Sil
  7. Bu tatlar biraraya geldiğinde bence de harika olmuştur.Elkerine sağlık.Nasıl canım çekti şimdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın olsak hemen yollardım,tesekkürler..

      Sil
  8. Seni mutfak dolaplarımın birinde kilitlemem gerek :)

    Nefis olmuş afiyet şeker bal kaymak olsun Nursencim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen iste yeter sevgicim..tesekkürler..,kocaman sevgiler..

      Sil
  9. Zaten bu vişne ve çikolatanın olayı nedir yaaa, nasıl da yakışırlar birbirlerine..Hele bir de badem eklenincee, mmmh, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok yakıstilarr cokkk :)) tesekkürler..

      Sil
  10. En sevdiğim iki lezzet vişne ve çikolata ve buna badem eklenirse ne olmuştur özellikle senin ellerinden çıkınca yeme yanında yat olmuştur:)
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagolasin Gülaycım,eminim cok seveceksiiniz..tesekkürler..

      Sil
  11. vişne ve badem bu ikiliyle süper olmuş ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Simdi cayimi demledim. Yanina bu kekten de bir dilim olsa...muhtesem gorunuyor canim. Ellerine saglik. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy keskee,ne güzel olurdu..tesekkürler,Arzucum..

      Sil
  13. Kek nefis gorunuyor ustelik visne ve badem birazda bitter cikolata..ucabilsem hemen gelecektim sana:)) ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uc uç deger bu keke,bekliyorumm..tesekkürler..

      Sil
  14. Miss miss nefis görünüyor eminim lezzeti de harikadır. Ellerine sağlık canım benim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim İlknurcum,özel cay sofraları icin özel bir kek..sevgiler

      Sil
  15. Nurşencim; bu ikili tek başlarına zaten muhteşemler, birlikteliklerini düşünemiyorum bile.. Ağzımın suyu aktı :)) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bir lezzet şöleni diyebilirim..tesekkurler..

      Sil
  16. Görüntü lezzeti özetliyor…
    Tek kelimeyle şahane…
    Ellerine sağlık canım…
    Afiyetler olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler Emelcimm..sevgilerimle..

      Sil
  17. al benden bir dilim diyo hayatım çok güzel ..ellerine sağlık..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hic durma cok seveceksinnn:)))tesekkürler..

      Sil
  18. Tadını tahmin edebiliyorum, muhteşem görünüyor, olsa da yesek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyurun hemen ikram edelimm:)) tesekkürler..

      Sil
  19. ellerinize sağlık vişne mi bayılırım.
    bende beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim ,ugrarim tabikide:))

      Sil
  20. elinize sağlıyor.çok güzel görünyor.dondurulmuş vişne ile olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler,tabikide olur..Benimkide buzluk visnesiydi..

      Sil
  21. badem unu hiç duymadım markette varmı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Badem unu pasta malzemesi satan yerlerde bulunuyor ..Evdede hazirliabilirsinuz,kavrulmamis bademlerin kabugunu soyup,rondodan gecirin.

      Sil
  22. Badem ve visne... Ikisini de cok cok severim. Mutlaka deneyecegim canim. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacim cok begeneceksiniz,cok lezzetli bir kek:))tesekkurler,sevgiler

      Sil
  23. Badem çikolata ve vişne çok güzel bir kek olduğuna ne şüphe
    Hele de Nurşen abla yaptıysa
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim,benim moral ve enerji kaynagım..öpüyorumm..

      Sil
  24. Canım,
    pek bu kadar ara vermezdin, sorun yoktur inşAllah. Merak ettim. Öpüyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim bir sorun yok sadece evimden ve bilgisayarimdan uzagim ve bloguma yazamiyorum..Ama sizleri takip ediyorum..İnsallah yakinda devam edecegim..sevgilerimmle

      Sil
  25. Harika harika.. Hele visneyi harika otesidir.. Eline saglik olsun canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim canim..Gercekten nefis bir kekti..

      Sil
  26. vişneyi difrizden çıkınca direk kekin içine atılabilyormu yada dışarda buzu eritilyormu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dipfirizden cıkarıp hemen koyabilirsiniz..Bende öyle koydum..

      Sil
  27. Merhaba Nursencim. Merak ettim seni. Umarim hersey yolundadir. Sevgilerimle canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum selam..Çok şükür birsey yok,biliyorum biraz ihmal ettim.Ama sehirdışındaydım,şükür evime döndüm..Öpüyorum..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic