OREOLU CHEESECAKE

Mutfağımızdan çıkan bugünkü tatlı lezzettimiz,Amerikalıların en lezzetli ve en ünlü cheesecakelerinden oreolu cheesecake...

Tabanı ayrı,üzeri ayrı bir lezzet..

Bu orjinal lezzetteki ,nefis cheesecake favori lezzetiniz olmaya aday!!!

MALZEMELER
550 gr. içim labne peynir
5 dolu yemek kaşığı sütaş süzme yoğurt
1 su bardağı şeker
4 yumurta
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı mısır nişastası
1 paket süt kreması
6 tane oreo bisküvi
TABANI
2 paket oreo bisküvi
75 gr. tereyağ veya margarin
SÜSLEMEK İÇİN
oreo bisküvi
benmari usulu eritilmiş çikolata(100 gr.bitter çikolata)
YAPILIŞI
  • İlk önce oreolarınızı rondoddan un gibi olana kadar çekin ve eritilmiş 75 gr.tereyağla karıştırın.Sonrada yağlı kağıtla kapladığınız 24 cm.lik kelepçeli kalıbın içine koyup,kaşıkla iyice bastırarak cheesecakenizin tabanını hazırlayın.Buzdolabına koyun 10 dakika soğusun.
  • Peynir ve yoğurdu bir süzgece koyun,suyu iyice süzülsün.
  • Peynirli kat için krem peynir,yoğurt ve şekeri iyice krema kıvamına gelecek şekilde çırpın.Daha sonra içine teker teker yumurtalarınızı ekleyip ,çırpın.Daha sonrada vanilya,nişasta ve süt kremasını ekleyin ve çırpın.Hazırladığınız peynir kremasını bisküvili katın üzerine dökün ve 10 tane oreo bisküviyi kırarak üzerine koyun.Bazılarını elinizle hafifce bastırın ,kremaya karışsınlar.
  • Daha sonra hazırladığınız cheesecake ilk önce 15 dakika 160 derece fırında,sonrada 150 derece fırında 50-55  dakika kadar pişirin.Pişirirken fırına su dolu bir tepsi koymayı unutmayın,yoksa kekiniz çatlar.
  • Eğer benim gibi hem büyük,hemde küçük cheesecakeler hazırlamak istiyorsanız,sadece 1 paket daha oreo bisküvisine ihtiyacınız olacak ve kelepçeli kalıbı 22 cm.lik kullanacaksınız..Yine 2 paket oreo bisküvisini ,75 gr.tereyağla karıştırıp 22 cm.lik kalıba koyun.Sadece ayrıca 12 tane muffin kağıdının içine birer tane oreo bisküvisi koyun,üzerine hazırladığınız peynirli kremadan paylaştırın..Kalan kremayıda diğer hazırladığınız büyük kalıa dökün,öyle pişirin. Yani hazırladığımız peynirli kremayı ikiye bölüp kullanıyoruz.Bir büyük 12 küçük cheesecakemiz oluyor.
  • Pişen cheesecakelerinizi fırında yarım saat bekletip,ılıyınca dışarı çıkarın ve iyice soğuduktan sonra buzdolabıında 12 saat bekletin.Daha sonra üzerine eritilmiş çikolatayla ve oreo bisküvilerle süsleyin,sonrada keyifle ikram edin..Misafirleriniz bayılacak.
  • Amarikalıların Oreo meşhur bisküvileri,migroslarda artık kolayca bulunuyor..Ama yabancı bisküvi istemem derseniz,benzer bir lezzet bizim Negro kaymaklı bisküvimiz,onuda kullanabilirsiniz.
  • Süzme yoğurt olarakta sütaş yoğurdu kullanmamın sebebi daha tatlı ve kremamsı  bir yoğurt olmasıdır.Cheesecakeler için  uygun lezzettedir.(bence)
  • AFİYET OLSUN..



34 yorum:

  1. Şu an Adana'da olmak vardı chesscake bayılırım ellerine sağlık Nurşen'cim,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah oda olacak,bekliyorum..Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Ooohhhh Tres Jolie!

    Ne Ala ne Şahane görünüyor ki bu!..

    Kumanda panelinde görünce içim gitti bloga gelince bayılmışım zaten :)

    Ellerine sağlık canım..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgicim,güzel yorumuna çok teşekkürler..sevgilerimle.

      Sil
  3. Görüntü muhteşem...yemeye kıyılmaz ki...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,ama nasılda kıydık bir bilsen..Kaşla göz arasında bitiriverdik:]]

      Sil
  4. Ellerinize sağlık, küçük porsiyonlardakine bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,bende çok sevdim tek tek süper oldular..

      Sil
  5. çok şık olmuş,eminim çok da lezizdir,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,herkesten 10 üzerinden 10 aldı..

      Sil
  6. Çok albenili olmuş, muhteşem görünüyorlar ellerinize sağlık.. Ben de yapmış ve çok yakıştırmıştım oreoyu çizkeke..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,gerçekten çok yakışıyor..sizinde ellerinize sağlık..

      Sil
  7. Bayildim bu tarife ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Canım,
    bu muhteşem görüntüyü anlatacak söz yok bence. Bayıldımmmm. Ellerine sağlık. Bunu tatmak isterdim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,keşke sizlere ikram edebilseydim,süperdi..Kısmet olur inşallah..sevgiler.

      Sil
  9. Nursen hanımcım ellerinize sağlık, sizin de tarifleriniz çok güzel... Sık sık göüreşeceğiz inş....

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hoşgeldiniz bloguma...sevgilerimle..

      Sil
  10. merhaba nurşen ablacım, şuan fırında pişiyor, çok heyecanlıyım, yapılışı inanılmaz pratikti 15 dk da hazırladım, sonucu bildirecem, sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurselcim ellerine sağlık,sonucu bekliyorum..Sevgiler..

      Sil
  11. Tam bir kalori bombasi ,ve yapmaya cesaret edebilirmiyim kalorisinden dolayi bilmem ama Nefisss,Nefisss,Nefisss görünüyor,Harikaaa...:) Oglumun dogum gününde yapabilirim ama,bende ucundan tadina bakarim,iyi fikir degilmi ;)
    Ben biraz hafif yapmaya calisiyorum Nursen'cim,tatliyi cooook sevdigimden,korkusuzca yemek istiyorum,örnegin cheesecakeleri tabansiz yapiyorum,yada taban uygulayacaksam burada balli müsliler var onlari robottan gecirip yumurta ve gerekirse biraz labne yardimiyla yogurup taban hazirliyorum,birde biraz sekerden kisip yerine stevia koyuyorum,cok güzel oluyor. Bilmiyorum belkide kendimi kandiriyorum :) Ellerine,emegine saglik canim,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim arada bir yapılan kaçamaklardan hiç bir şeycik olmaz..Bunlar hayatın güzellikleri..Bende çok yemiyorum,ama birazcık tadıyorum..Kendimi ödüllendiriyorum..Bence ogluşun doğumgününde hiç kaçırma yap..Kendini de özel ince bir dilimle ödüllendir..İyiki doğurmuşum diye..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  12. Cook güzel olmus nefis ellerinize saglik...Bayanlarin cocuklar yemek v.s konularda seviyeli paylasimlarda bulundugu bir forumumuz var, sizleri de aramizda görmek isteriz...Sevgilerimle....http://bizbize.forumieren.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Hemen uğrayıp bakıyorum,sevgilerimle..

      Sil
  13. Ellerine sağlık Çok güzel bir tarifmiş Sunumda harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Semacım.Çok güzel bir cheesecakedi,mutlaka denemenizi tavsiye ederim.

      Sil
  14. Merhaba guzel arkadasim. Senle tanismadan (ben seni gormeden sevdim insallah bir gun yuzyuze gorusme imkanimiz olur) ben misafirlerime,ilk defa deneyecegim bir seyi yapmaya cesaret edemezdim. O kadar guzel tarif veriyorsun ki bire bir tutuyor. Gecen gun misafirlerime tavuklu mantarli tart ini yaptim. Mukemmel oldu. İlk defa denemeye tereddut bile etmedim ve cok sukse yaptim. Bizim senden cok ogrenecegimiz seyler var. Tesekkurler sevgiler canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum kalp kalbe karşı inanki...Blog yazmaya başladığımdan beri o kadar güzel ve içten arkadaşlarım olduki,iyiki başlamışım diyorum.Bende seni çok seviyorum.Tariflerimi beğenmen ,sevmen ve deneyip sonuçlarını yazman dahada mutlu ediyor..Hepimizin birbirimizden öğreneceği çok eyler var..Burası kocaman bir okul..Ben teşekkür ederim,sevgilerimle..

      Sil
  15. nurşen ablacım denedim ve muhteşem oldu gerçekten, inanılmaz pratik ve lezzetli, her misafire mutlaka yapacağım bir cheesecake, çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurselcim ellerine sağlık,afiyet olsun .Benim misafirlerimdende tam not almıştı...Sevgilerimle..

      Sil
  16. Canim bayildim... harika bir cheesecake olmus... Ellerine saglik.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Teşekkür ederim Juliacım...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  18. Oreo artık her tarife giriyor yavaş yavaş çok değişik güzel olmuş
    Ellerinize sağlık
    Sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet oreo çok lezzetli bir bisküvi..Cheesecakede çok yakıştı,hatta bugünde muhallebisini yaptım,onada çok yakıştı..teşekkürler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic