ROKALI ENGİNAR SALATASI

Davet sofralarınızda farklı,lezzetli ve sağlıklı salatalar ikram etmek istiyorsanız,işte sizlere yine çok nefis bir salata!!

  Marine edilmiş, lezzetli enginarlar ve çok sağlıklı avacado bu salatada buluştu..Tazecik rokalarla lezzetlendi...

Ortaya çok keyifli,rengarenk ve lezzetli bir salata çıktı..Sizede sadece yapıp,afiyetle yemek kaldı...


MALZEMELER
5 tane enginar
2 demet roka
1 adet orta boy avakado
1 adet kırmızı biber
1 adet sarı biber
6 tane cherry somates
SOSU
2 yemek kaşığı zeytinyağ
2 yemek kaşığı nar ekşisi
1 limon suyu
2 çay kaşığı tuz
1\2 çay kaşığı karabiber
YAPILIŞI
  • Enginarları limonlu suda hafif yumuşayıncaya kadar haşlayın ve süzün.Sonrada irice doğrayın.[Konserve enginarda kullanabilirsiniz,enginarlarınız konsereyse haşlamayın.Sadce yıkayıp,doğrayın ve marine edin.]
  • Rokaları iyice yıkayıp kurutun ve elinizle iri iri doğrayın.
  • Avakadoyu soyun ve ince uzun uzun doğrayın.
  • Biberleri jülyen şeklinde doğrayın.
  • Avakadoları ve enginarları sos malzemeleriyle karıştırıp,üzerini kapatın ve buzdolabında 1 -2 saat marine edin.
  • Salatanızı hazırlayacağınız zaman, rokalar ve kırmızı biberlerin bir kısmını karıştırıp,salata kasenize yerleştirin.Daha sonrada üzerine marine ettiğiniz enginarları, avakadoları ve kalan biberleri süzüp ,yerleştirin.En son cherry domatesleri ikiye bölüp ,enginarların ve avakadoların aralarına yerleştirin.Sonrada enginarları marine ettiğiniz sosu salatanın üzerine gezdirip ,salatanızı bekletmeden servis edin.
  • AFİYET OLSUN.


14 yorum:

  1. Günaydın, sadece renkleri bile bu salatayı yedirir. Ellerine sağlık çok güzel bir sunum olmuş....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın kekikcim,çok keyifle yedik..Teşekkürler..

      Sil
  2. Sunumlar harika Nursen Hanım çok şık hepsi :)
    değişik bir salata ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülşencim,sevgilerimle..

      Sil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Ne güzel bir görüntü. Renk armonisi muhteşem.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım..Sevgilerimle..

      Sil
  4. Canım nefis bir salata görsel olarak da çok baştan çıkarıcı ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim..Çok doyurucu ve lezzetli bir salataydı..tavsiye ederim..

      Sil
  5. canım benim sen nasılsın iyisin????
    bende iyiyim hamdolsun sağolasın güzel gönüllüm eline sağlık mmmm:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ayşecim,sevgilerimle..

      Sil
  6. Nursen hanım merhabalar uzun zaman ara verdim ve ben tekrar bloğumda ve blogcanlkardayım...Bu salataya aklım gitti portakallısını bende yapıyorum ama Enginar yok onda şimdi tam sırası denerim ben bunu ...elinize sağlık...Antalyaya taşındım ben burda bol bol avokada var bol bol tuketmek lazım.Bende beklerim bloğuma çok resim koydum kısaca 8 ay dır yaptıklarımı anlatan fotoğraflar oldu...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim hoşgeldin.Özlettin kendini..Hemen koşa koşa bloguna geliyorum..sevgilerimle..

      Sil
  7. Harika olmus renkler süper, ye beni diyor...Ellerine saglik canim, sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic