KARNIBAHAR HUMUSU

Davet sofralarınızda farklılık yaratmak için değişik lezzetleri mutlaka deneyin..

Bende bu güzel mezeyi sevgili Vanilins Arzu`nun blogunda okuuştum ve yapmayı aklıma koymuştum..

Herkesin çok sevdiği ve davet sofralarının baş mezesi olan humusu ,bu seferde karnıbaharla hazırladık...

Kabaklı humusda olduğu gibi,bu kezde çok lezzetli oldu..

Ve de yine çok sağlıklı....

Bu farklı lezzeti denemeden geçmeyin,çok beğeneceksiniz,çok beğenecekler..


MALZEMELER
1 orta boy karnıbahar
1 su bardağı tahin
3 dolu yemek kaşığı yoğurt
1,5 limon suyu
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı kimyon
3 diş sarmısak
SOSU
1 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı dolmalık fıstık veya şam fıstığı
1 tatlı kaşığı pulbiber
YAPILIŞI
  • Karnıbaharı çiçeklerine ayırın ve içine bir fincan süt koyduğunuz suda yumuşayıncaya kadar haşlayın.
  • Haşlama suyundan 3 yemek kaşığı ayırıp,karnıaharları iyice süzüp,yıkayın.
  • Daha sonra robotunuzun içine bütün malzemeleri koyarak,iyice çekin.Kıvamının koyuluğuna  göre gerekirse, ayırdığınız haşlama suyunuda ekleyin.Daha sonra humusunuzu servis tabağınıza koyunve üzerine zeytinyağınada kavurduğunuz fıstıklarla,pul biberi dökerek servis edin.
  • AFİYET OLSUN..


10 yorum:

  1. çok güzel ve değişik bir tarif
    ellerine sağlık nurşen ablacığım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik ve çok lezzetli bir tarif...Mutlaka denemeni tavsiye ediyorum,Zeynepcim..teşekkürler..

      Sil
  2. Cok ilgimi cekti canim. Mutlaka denemeliyim.
    Ellerine saglik Nursencim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım pişman olmayacaksın..Farklı ve çok lezzetli..

      Sil
  3. karnıbahar ve tahin hiç düşünemediğim bir ikili.Tahini çok severim ama karnıbahara ne kadar yakıştı bilemedim.Denemek lazım. Siz yaptıysanız mutlaka güzel olmuştur.güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hiç düşünmeyin,deneyin ve tadın,derim.Çok beğeneceksiniz..teşekkürler.

      Sil
  4. Canım ellerine sağlık yine her zaman ki gibi çok güzel olmuş,deneyip beğenmene sevindim..Yalnız yazını okuduğumda hem şaşırdığımı hem de üzüldüğümü bilmeni isterim.Ben bu gibi durumlarda mutlaka tarifi aldığım blog arkadaşımı linkiyle paylaşıyorum.2gün önce senin blogdan onlarca tarif not ettim..hepsini yaptığımda da mutlaka senin adın geçecek..bunu atlamış olman beni üzdü bilmeni istedim..yorumu yayınlamayabilirsin,amacım seni rencide etmek değil çünkü..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum öncelikle tarif için teşekkürler..Bende, misafirlerimde çok beğendik.Ve bugün özel istek üzerine ,acele telefondan yazıp yayınladığım,için yazamamıştım..Çünkü benim en çok kızdığım ve dikkat ettiğim unsur bu,blog yazarlığında..sevgilerimle..

      Sil
  5. Canim ne kadar degisik. Hic duymamistim. Hem de karnibahar yemeyenlerin bile yiyecegi bir salata. Gorsellik te her zaman ki gibi harika. Ellerine saglik canim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk defa denedim ,ama çok beğenildi,teşekkür ederim Arzucum..Sevgilerimle..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic