LOKANTA USULU MERCİMEK ÇORBASI

Hani yolculuklarda, mola verdiğimiz zaman hepimizin mutlaka içtiği bir mercimek çorbası vardır ve evlerimizde de yaparız ,ama tadı aynı olmaz..

Aslında çok basit..Sadece pişirme usulu değişik ve içinde sadece soğan ve mercimek var..Tadı da konulan tavuk ve et suyunda..!!!

İşte sizlere bugün ,o meşhur lokanta usulü mercimek çorbasının tarifini vereceğiz..

Evett!!!

Bugün,ne mi pişiriyoruz..Nefis bir mercimek çorbası..

MALZEMELER
1 su bardağı sarı mercimek
1 büyük soğan
1 diş sarmısak
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ veya zeytinyağ
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kimyon
2 su bardağı et suyu veya tavuk suyu
3 su bardağı su
1 yemek kaşığı tereyağ+1 tatlı kaşığı pul biber[üzeri için]
YAPILIŞI
  • Soğanları ve sarmısağı küçük küçük doğrayın ve bir kaşık yağla beraber çorba tencerenize koyup,beraberce kavurun.Hafif kavrulunca üzerine bir kaşık unu da ekleyip, beraber kavurun ve sonrada iyice yıkayıp süzdüğünüz mercimekleri ekleyip,tekrar biraz daha kavurun.En son  tuz,kimyon ve çorba sularınızı ekleyip,kısık ateşte iyice pişirin.Mercimekler iyice pişince ,çorbanızı el blendrıyla çekin.
  • Pişen çorbanızın üzerine biberle beraber erittiğiniz yağı dökerek servis edin.
  • AFİYET OLSUN.


46 yorum:

  1. Tiene que estar deliciosa, me encanta. Mira que son ricas las lentejas. Un abrazo, Clara.

    YanıtlaSil
  2. Hadi yaaa, bu kadar mıymış? Bayılırım ben buna, her gittiğim yerde hep bu çorbayı tercih ederim, evde de deneyeceğim mutlaka, kış bitmeden, sıcak sıcak, mmmhhh, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ,bu kadar kolay ve yalın bir çorba..Bizim evin en sevileni ve en çok tercih edileni..mutlaka dene..teşekkürler..

      Sil
  3. Mmmm yarın hemen yapayım ben bu çorbayı..Benim usülden oldukça farklıymış..Yapınca dönerim gene sana:)Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,çok seveceksiniz..

      Sil
  4. Nurşenciim,
    Zaman zaman böyle un kavurarak da yaparım mercimek çorbasını ama buna lokanta usulü dendiğini bilmiyordum. Bu çorbayı yaptıktan sonra evdekilere bir de fatura çıkarayım ben. Şaka biryana ama bak bir şey daha öğrendim sayende.
    Kavrulmuş un kokusu çok hoş bir lezzet katar bu çorbaya. Nefis görünüyor, nefis. Ellerine sağlık canım.
    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işıl ablacım,bizim evin favori çorbası..En sık yaptığımız çorba..Çok haklısın,kavrulmuş un nefis bir tat veriyor..teşekkür ederim..Bence sen bir fatura çıkar,ev halkına:]]

      Sil
  5. Yaaa çok doğru söylediniz...bayılırım ben lokantalarda yapılan mercimek çorbalarına...sadece çorba içip kalktığım çok olmuştur...evde de aynı tadı yakalayamayız...tarifi ben de denemeliyim...ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,seviyorsanız,doğru tarif..

      Sil
  6. Mis gibi valla ellerinize sağlık :))

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. bende içine havuç patates koyuyordum hiç tadı uygun olmuyor bence de tarif budur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bende patates ve havuç koyuyorum,bazende sütle pişiriyorum..Ama en çok bu usul seviliyor..

      Sil
  8. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bayılırım mercimek çorbasına. Soğan koymadan yapıyordum şimdi bu lezzeti yakalamak için ilk yaptığım da deneyeceğim.
    Sevgiyle kal.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğanlı olana bayılacaksınız,çok lezzetli oluyor..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  9. Nurşen'cim bayılırım ellerine sağlık sizlere afiyet olsun,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deryacım..sevgiler..

      Sil
  10. Merhabalar, ben de hicbir zaman o disarida ictigimiz corbanin tadini yakalayamiyordum. Bunu deneyecegim deee bir mercimeginden emin olayim dedim. Sari mercimek demissiniz, kirmizi ile olmaaaaa miiii acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hep sarı ile yapıyorum,bence onun lezzetide farklı..Ve mutlaka tavuk veya et suyu olmalı..Ama yoksa tabikide kırmızıda olur..:]

      Sil
  11. bizde de bu akşam mercimek çorbası var. Ben havuçsuz patetessiz yapmadık hiç. Denemek lazım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deneyin,bizde havuçsuz ve patatessiz yapmadık hiç ama artık usulumüz bu..Nefiis oluyor..teşekkürler.

      Sil
  12. kimyon olmasa aynı tat olurmu annem soruyoda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabiki de,ama kimyon hem mercimek çorbasına lezzet verir,hemde gaz yapmasını önler..Piştikten sonra yiyenler tabaklarına atabilirler.

      Sil
  13. merhaba bende bu çorbayı çok seviyorum nasıl yapılıyor diye merak ediyordum araştırırken sayfanıza denk geldim şimdi yapıcam inş güzel olur.yalnız bir şey sorucam bunu kırmızı mercimekle yapsak olurmu

    YanıtlaSil
  14. Merhaba :) peki sizce ilk tercihiniz tavuk suyu mu et suyu mu yani hangisiyle tam lokanta tadını yakalamış oluyoruz :) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavuk suyula tam lokanta usulu olur.

      Sil
  15. Bir de kaynamış su mu olacak bu ekleyeceklerimiz :) ben kaynamış su koydum da karamsar kaldım çok teşekkürler şimdiden :)

    YanıtlaSil
  16. Çook teşekkür ederimmmm nurşen hanımm ;) peki son bir sorum olcak rahatsız ediyorum kusura bakmayın zeytinyağı ile mi tereyağ ile mi tam lokanta tadı oluyor :)

    YanıtlaSil
  17. Veeee yaptımmmm çok ama çoook teşekkürler herkes ama herkes bayıldııııı ;) ev gezmesine gelen 7 aile tam lokanta tadı aşçılık var mı diye soran oldu çok teşekkür ederim emeğinize sağlıkkk ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık,çok sevindim beğenmelerine..Afiyet olsun..:)

      Sil
  18. Denemeyen kalmasınn;) kırmızı mercimek tarihe gömüldü ;) hay allah sizden razı olsun çooook lezzetli bir çorba oldu gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,bizim evin favori lezzeti...

      Sil
  19. Merhaba bende bugun denicem bu corbayi. Tavuk suyu yerine tavuk bulyon konulursa ayni olur mu tat :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pardon biraz geç oldu ama tavuk suyuyla daha güzel olur..Ben bulyon kullanmayı çok sevmiyorum..

      Sil
  20. Elinize sağlık Nurşen hanım. Ben pişen yemeğe su ekliyeceğimde kaynamış su ekliyorum ama boş tencereye yemek için su kıyacaksam soğuk koyuyorum, kaynıyor yemekle. Yukarıdaki okuyucunuza su kaynar olacak demişsiniz. Bunun bir nedeni var mı acaba? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişen yemeğe kaynar su ekliyorum ben yani sıcak su...

      Sil
  21. un koymasak olur mu?

    YanıtlaSil
  22. Merhaba. Ben normalde soğan, sarımsak yiyemiyorum ama lokantadaki çorbanın bunları içerdiğini şimdi öğrendim. Soğan, sarımsak kesinlikle kaşığa gelmiyor sadece aroması kalıyor öyle mi?

    YanıtlaSil
  23. Allahim sana geliyorum ben böyle mukemmel bir tarif tanimiyorum bundan sonra lokantadakilerdende cok daha guzel olmus tesekkur ederim tarifiniz icin ben 1.5 brsk kirmisi mercmk koydum ve suyuda 1 kucuk caydanlik koydum ama ben suan bitirmemek iicn zor tutuyorum kendimi tavuk suyu yerine sivi bulyonlar var ondn koydum 1 tane mukemmel once siizn elinize saglik tekrr tskr ediyorum iyiki sizin sayfayi görmüşum

    YanıtlaSil
  24. Nur hanim bulyon kullanacaksak kac tane tavuk bulyon olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ölçüye 1 tane yeterli..Daha yoğun bir tavuk yadı istiyorsanız 2.Ama tuzu dikkatli atın ,tuzlu olur ..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic