GELİN DAVETİ & DAVET SOFRASI


Bu hafta Nurlumutfakta`daki  davetimiz yöremizin güzel  adetlerinden  olan ,düğünden sonra gelin ve damat için özel yapılan gelin davetiydi.

Bu davet düğünden sonra gelin, damat ve onların ailelerininde katıldığı,aileleri birbirlerine kaynaştırmak için yapılan ve onların mutluluğunu kutlamak,paylaşmak  için yapılan davettir.En eski ve en keyifli adetlerdendir..

Davet hazırlıklarımız bir kaç gün önceden yavaş yavaş başladı..

İlk önce davetimizin eti marine edildi ve 2 gün üzeri kapalı olarak buzdolabında marine olması için bekletildi..Davetten bir gün önce börekler sarılarak hazırlandı ve dinlenmesi için buzluğa konuldu..Yaprak sarması sarılarak ,ertesi gün pişirmek için dolaba yerleştirildi..Zeytinyağlı kuru dolmalar ve zeytinyağlı enginar pişirildi ve dinlenmesi için buzdolabında yerini aldı..Ve en son yine bir gün önceden yapılması ve dinlenmesi gereken krem karamel,parfe ve cup cheesecakeler hazırlandı ve buzdolabına kaldırıldı..

Davet günü yapılacakların büyük bir kısmı bitmişti,o yüzden çok yorulmadık.

O gün sadece yeşillikler taze alındı ve salatalar ,mezeler hazırlandı..Hazırlanan yaprak sarması ,pişmesi için ocağa konuldu.

Davet masası kuruldu ve telkadayıflı kuşgözü tatlısı hazırlandı,taze taze pişmesi için fırına konuldu.Çiğ köftenin ön hazırlıkları yapılıp, akşama taze taze yoğrulması için buzdolabına konuldu.

Akşam üzeri etimiz marineden çıkarıldı,iyice süzüldü ve fırın torbasına konarak 3 saat sürecek olan pişirme serüvenine başlandı..Sebzeler sotelendi,üzerine kaşar koyularak,ikramdan önce fırına verilmek için hazırlandı.En son bademli pilav pişirildi ve dinlenmeye bırakıldı..

Evett!! 

Artık bütün yemeklerimiz hazır,hazırlıklarımız tamam..Sıra geldi,keyifle gelin damadımızı ve misafirlerimizi karşılamaya..


Menümüzde ise ne mi vardı??

Başlangıçlarda,kabaklı humus,portakal soslu zeytinyağlı enginar,kuru domates salatası,cevizli biber,pancarlı yeşil salata,zeytinyağlı kuru domates salatası,yoğurtlu patlıcan salata,peynirli kabak ızgara,tahinli ıspanaklı börek,çerkez tavuğu,tahin salata ve etli çiğ köfte..

Ana yemek olarak,kuzu tandır,karışık sebze tabağı,bademli pilav ve sarmısak soslu yaprak sarma..


Ve yine muhteşem final davet tatlıları ,çay ve kahve eşliğinde misafirlerimize ikram edildi..

Tatlı büfesinde ise, portakallı nescafeli krem karamel,bademli çikolatalı parfe,çilekli mini cheesecakeler ve telkadayıflı kuşgözü tatlısı vardı..Ve de telaştan unuttuğumuz ve mutfağın bir köşesinde ikram edilmeyi bekleyen çilek ve karadut tabağımız:((

Tabii ki en önemlisi yanında da keyifli bol sohbet..


AFİYET OLSUN..



41 yorum:

  1. Gene muhtesem bir sofra ve senin imzan. Ellerine saglik arkadasim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arzucum..sevgilerimle..

      Sil
  2. Muhteşem bir sofra olmus..Ne söylesem az gelir..Afiyetler olsun.Gelin ve damada mutluluklar dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz Arzucum..sevgiler.

      Sil
  3. Ellerine sağlık Nurşen Abla muhteşem görünüyor herşey, kim evlendi bu arada??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Remoşcum,Fuatin çok yakın ve sevdiği arkadaşları ,onlar için hazırladım bu daveti..Fuatin özel davetiydi..

      Sil
  4. Canım Hepsi çok çok güzel ve belliki çok özenle hazırlanan bir menü Ellerinize sağlık .Nursenciğim bu güzel mamaları yaparken yardıncın varmı çok merak ettim..Bende doğuluyum ve seni çok iyi anlıyorum .Bizde Misafir çok önemli.Ama menüyü tek tek okudum hepsi çok emek isteyen tarifler.Zaten masa düzenin vede sunumun benim için Yüz üzerinde Yüz.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gültencim güzel yorumuna teşekkürler..Tabiki evde benle beraber bir kızım var,ama herşeyi ayarlayınca zaten kendiliğinden yolunda gidiyor..Birde elimiz pratikleşmiş.]sevgilerimle.

      Sil
  5. maşallahınız var nasıl bir sofra hazırlamışsınız kıskandım valla :) ellerinize emeğinize sağlık çokk beğendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,kıskanmayaın sizede yaparız inşallah bir gün..sevgiler.

      Sil
  6. nurşen hanımcığım yine muhteşem bir sofra ellerirze yüreğinize sağlık çanakkaleden sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Harika hanım,bizdende Çanakkaleye sevgiler.

      Sil
  7. Canım harika bir masa ve nefis bir menü ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. harikaaaa ellerinize sağlık tatlı masasına ben geçebilirmiyim yanlız olarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki de sizi masanın baş köşesine alalım...:]

      Sil
  9. Ellerinize sağlık Nurşenciğim….
    Muhteşem ne denir ki başka söze gerek yok..
    Ayrıca davet özel olunca sofralarda yapılacak çeşidin ağırlığı insanın gözüne bile gelmeden büyük keyifle hazırlanıyor çeşit sayısı arttıkça artıyor…
    Allah mesut etsin çiftimizi ağızlarının tadını bozmasın inşallah…
    Sevgilerimle canım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,insan sevdiklerine masa hazırlarken ,yemekler yaparken hiç yorulmuyor,büyük zevkle hazırlıyorsun..Teşekkür ederiz Emelcim,sevgilerle

      Sil
  10. Her şey ne kadar özenli ve güzel olmuş sizin sofranıza gelin davetine gelmek isterdim ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,buyurun her zaman soframız açık..sevgiler.

      Sil
  11. Her şey ne kadar özenli ve güzel olmuş sizin sofranıza gelin davetine gelmek isterdim ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,buyurun seve seve bekleriz her zaman.sevgiler.

      Sil
  12. Bir gun bu sofralardan birinde yerimi almak istiyorum nursen bu kadar mi guzel gorunur hersey masallah arkadasim emeklerine saglik:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başımınüstünde sofram ,evim herzaman açık..Beklerim Arzucum..teşekkürler..

      Sil
  13. Her zamanki gibi muhtesem... Baska bir kelime bulamiyorum canim :) Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Juliacım..sevgiler..

      Sil
  14. 2 yıllık evliyim ama o kadar ozendimki 2 ailemi de boyle bişi yapıp cagırmaya karar verdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel,şimdiden ellerinize sağlık,bol keyifler..

      Sil
  15. Bloğunuzu yeni keşfettim tek kelimeyle muhteşem herşey çok zevkli ve naif tebrik ediyorum masanızdaki aynalı tepsiyi çok beğendim nerden aldığınızı yazarsanız çok sevinirim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hoşgeldiniz bloguma..Masamdaki aynalı tepsiyi,Adanada Fs.Wedding adlı mağazadan aldım..İnstagramdada Fs.Wedding olarak geçiyor oradan bakabilirsiniz.sevgiler.

      Sil
  16. Kusura bakmayın ama herşey ne kadar abartılı...bu kadar şeyi kim yedi nasıl yedi?...baştan aşağı görgüsüzlük...bunları yapabilmek için kaç kişi çalıştırıyorsunuz yanınızda merak ettiim doğrusu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar öncelikle yorum yazarken keşke adınızıda yazsaymışsınız..Ben davetimi ve masamı görgüsüzlük olarak görmüyorum,herkes misafirine ne isterse onu ikram eder diye düşünüyorum..Benim davetim 20 kişilk ve özel bir davet..Misafirlerimde çok severek hepsinden dolu dolu yediler..Bu davetide sadece ben ve yanımdaki yardımcımla hazırladım..Yani sadece 2 kişi..Sorularınızı inşallah cevaplıyabilmişimdir..

      Sil
  17. Harika özenle hazırlanmış herşey,emeklerinize sağlık.Yeni evli çifte mutluluklar dilerim.Allah mutluluklarını daim eylesin.Darısı bana Allah'ın emeneti üç yavrum var.Benim merak ettiğim bir şey var,zira ben bu konuda hep sıkıntı yaşıyorum,yemekler hazırlanınca serviste özellikle yemeklerin sizin gibi masada servis edildiğinde sıcak kalmasını nasıl sağlıyorsunuz,bir de bende hep yetiştirememe telaşı var halen bu korkuyu zerimden atamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz ve yorumunuz için teşekkürler..Hepimizin evinde hep böyle keyifli davetler,yemekler olsun.Ben sıcak yemekleri atışırmalıklar ve mezeler yenirken ısıtıyorum ve sıcak bekletiyorum.Sonrada servis ediyorum.Sıcak sıcak oluyor.Servis yaparken sadece telaş etmeyin,zaten kendiliğinden her şey yoluna giriyor..Bir süre sonra pratikliğe alışıyorsunuz ve kendinizce yöntemler geliştiriyorsunuz..:))sevgiler..

      Sil
  18. Yorumunuz için çok teşekkür ederim,yanınızda çırak olarak pratik yapmak isterdim,keşke komşu olsaydık,kimbilir sizden neler öğrenirdim,kızınız bu konuda çok şanslı böyle hamarat bir annesi varken sırtı yere gelmez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,çıraklığa değil,inşallah bir gün misafir olarak beklerim..Teşekkürler,sevgiler.

      Sil
    2. Çok zarifsiniz çok teşekkür ederim inşallah birgün nasip olur sizi tanımak,tarifleriniz herzaman kurtarıcım oldu iyi ki varsınız...Kucak dolusu sevgiler.

      Sil
  19. süper olağanüstü bi masa elinize sağlık sunum kaplarınız çok hoş nerden bulabiliriz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,servis kaplarımın bazıları çeyizimden,bazılarıda Adana``daki Mikasa mağazası,Kırmızı mağazası ve FS Wedding mağazasından alınmıştır..Cam olanlar ise Paşabahçeden.

      Sil
  20. Merhaba...

    Çok şık bir masa...Ellerinize emeklerinize sağlık...Takipteyim...Sevgiler...

    CEREN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ceren hanım,sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic