CUPCAKE TEL KADAYIF TATLISI (MUFFİN KALIBINDA TEL KADAYIF)

Telkadayıf en çok sevilen,yapması en kolay tatlı..

Sadece tereyağ ve cevizle kolayca ve kısa zamanda çok lezzetli ve harika bir tatlı hazırlayabilirsiniz.

İstediğiniz şekilde,ister tepside,ister borcamda,ister sarma,istersenizde benim gibi muffin kalıplarında!!!

Sadece yapmaya niyet edin,bakmışsınız tatlınız hazır..

Misler gibi ev yapımı,kolay,lezzetli ve sıcak sıcak..


MALZEMELER
300 gr.tel kadayıf
125 gr.tereyağ veya tereyağlı margarin
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
ŞERBETİ
1,5 büyük su bardağı şeker
2 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu
YAPILIŞI
  • Tereyağını eritin,yarısını telkadayıfların üzerine döküp,elinizle kadayıflara iyice yedirip,kadayıfları iyice didikleyin.
  • Cupcake kaplarını erimiş tereyağla  yağlayın.Daha sonrada her kabın içine biraz biraz yağladığınız telkadayıflardan koyun,bir kaşık veya şişe yardımıyla iyice bastırarak içine yerleştirin,daha sonrada içlerine birer kaşık ceviz koyun.Cevizlerin  üzerine kalıplar dolana kadar, biraz daha  telkadayıf koyup,tekrar iyice bastırarak yerleştirin.(ben havanın eliyle ,iyice bastırarak yerleştirdim.)
  • Hazırladığınız kadayıfların üzerine kalan erimiş tereyağını paylaştırıp,170 derece ısıtılmış fırında kadayıflarınız iyice kızarana kadar pişirin.(iyice pişmesine dikkat edin,yoksa hamur ve çok yumuşak bir tatlınız olur.)
  • Şerbet için şeker ve suyu tencereye koyup,10 dakika kaynatın.(şerbetiniz göz göz olacak.)Daha sonrada içine limon suyunu ekleyip,bir kaç dakika daha kaynatın ve şerbetinizi ılımaya bırakın.
  • İyice kızarıp ,pişen telkadayıflarınızı fırından çıkarın.İlk sıcaklığı çıkınca,kadayıflarınızın şerbetini dökün.Daha sonrada dikkatlice servis tabağınıza alıp,keyifle servis edin.
  • Bu malzemelerden 12 adet tatlı çıkıyor..
  • Bana bu güzel fikri veren ustamız Cahide Jibek ablamıza çok teşekkürler..Onun sayfasına buradan bakabilirsiniz..
  • AFİYET OLSUN..


12 yorum:

  1. İnstagramda da görüp çok beğenmiştim. Ellerine sağlık arkadaşım🌹🌹🌹🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arzucum,çok güzel oluyor..

      Sil
  2. Merak ettiğim tatlılardan birisi daha, nefis görünüyor, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım bu bayram bende kadayıf tatlısı yaptım ve bir kısmını bu şekilde sundum çok beğenildi hem pratik hem e lezzetli…
    Afiyetler olsun şerbetli tatlılarında yeri bir başka oluyor hani…
    Sevgilerimi bıraktım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle tek kişilik olunca sunumu çok keyifli ve pratik oldu..Değişiklikte fayda var:))sevgiler.

      Sil
  4. Eline sağlık Nurşencim.Ben de geçenlerde düşünmüştüm muffin kabında olur mu diyeçoluyormuş.Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldu hemde süper oldu,mutlaka dene canım..teşekkürler..

      Sil
  5. Nurşencim ellerine sağlık canım..Kalıpta sunma fikri çok güzel olmuşş..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Arzucum..Çok şık ve lezzetli oldular..sevgiler..

      Sil
  6. Sayılı ve az misafirler içm şık bir sunum allerine sağlık güzel görünüyor.Şerbet çekişini merak ettim.Yüksek olduğu için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gültencim ben kalıptan çıkarıp döktüm şerbetini..Güzelce çekti..Ama istenirse kalıptada dökülüp sonra da çıkarılabilir..Sonuç başarılı,tavsiye edilir:))sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic