YOĞURTLU KABAK SALATASI

Kabak kabak kabak !!!
Yaz kış bayıldığım,en severek yediğim muhteşem sebze..
İster ekşili,ister kıymalı,ister musakka,ister kızartma,ister mücver,ister kavurma,istersenizde çeşit çeşit salata olan ,her şekle giren çeşidi bol,sağlıklı,leziz sebze..
Hepsi ayrı lezzetli,hepsi ayrı güzel!!!
Pişirmesi kolay,lezzeti olay sebze..
Bugün ise ,nefis bir salata olarak karşınızda..



MALZEMELER
5 adet kabak
350 gr.süzme yoğurt
1 yemek kaşığı tahin
1 diş sarmısak
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
1\2 demet dereotu
1 yemek kaşığı zeytinyağ
1,5çay kaşığı tuz
YAPILIŞI
  • Kabakları yıkayıp,rendeleyin.Daha sonrada suyunu iyice sıkın.
  • Genişce bir tavaya 1 yemek kaşığı zeytinyağ koyup,içine rendelenmiş kabakları koyup,bir çay kaşığı tuz atıp,hafifce kavurun.Daha sonrada soğumaya bırakın.
  • Yoğurdu bir kaç kaşık suyla özeyip,içine dövülmüş 1 diş sarmısak ve 1\2 çay kaşığı tuzu ekleyin.
  • Yoğurdu,cevizleri,doğranmış dereotunu,tahini ve soğumuş kabakları genişce bir kaba koyup,iyice karıştırın.Daha sonrada servis tabağına alıp,üzerini cevizlerle ve biraz derotuyla süsleyin.Sonrada buzdolabında soğutup,servis edin.
  • AFİYET OLSUN..


20 yorum:

  1. kesin kalmamıştır.....buz gibi ....ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maleseff,ama yine yaparız..Çok kolayyy..teşekkürler..

      Sil
  2. Çok severim bu salatayı. Ellerine sağlık. Prk te süslü olmuş. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Nurşenciğim yeni mutfağın çok şık olmuş.Bol paylaşımlar diliyorum.Kabak salatasıda çok lezzetlidir bilirim bende yaparım arada bir.Nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gültencim,sevgili Sevgicimin sayesinde yenilendik..sevgiler..

      Sil
  4. Canım blogunun yeni hali harika olmuş,pırıl pırılll..Güle güle kullan canım..Sevgim yine sanatını konuşturmuş,ellerine sağlık olsun..Kabak salatasına bayılırım ben de ..Ben direk çiğden yapıyorum..Harika bir lezzet..Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,Arzucum..Sevgicim konuşturdu ki ne konuşturdu,süperr:)))Salatayı birde senin usul deneyim bakalım,eminim çok güzeldir..sevgiler..

      Sil
  5. Hayırlı olsun sayfan mmmm salatada nefis mmmm.

    YanıtlaSil
  6. Canım arkadaşım bloğunun yeni hali muhteşem olmuş bayıldım. Bol paylaşımlar dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım,sevgiler..

      Sil
  7. Canım ziyarete geldim ve çok hoş bir sürprizle karşılaştım. Yeni görünümüm çok canlı, menü ulaşımı çok kolay ve cıvıl cıvıl olmuş. Yeni tarifleri senin yorumunla sabırsızlıkla bekliyorum. Bu arada dizayn duayeni Sevgi Hanımın da ellerine emeklerine sağlık. Herşey mükemmel görünüyor.
    Ben de yeni bir yüze mi geçsem acaba???
    Sevgiler Nurşencim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Pırılcım,beğenmene sevindim,bende çok beğendim..sevgiler..

      Sil
  8. Nursencim bayıldım sayfanın yeni haline:)Hayırlı uğurlu olsun..Bayılırım bu salataya..Ben tahinsiz yapıyordum madem ki güzel oluyor ben de tahinli yaparım :)Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim teşekkürler,bu salata çok nefis oluyor,herkes çok seviyor..sevgiler..

      Sil
  9. Yaza yakışan nefis bir tarif olmuş.Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,tam yazlık bir salata ..Teşekkür ederim..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic