PİRZOLALI & PATATESLİ TAVA (PİRZOLALI NİĞDE TAVA)

Haftasonu yazlıkta nefis bir tava hazırladık ve yakınımızdaki pide fırınına gönderip,pişittirdik..

Daha sonrada sıcacık pidelerimizle ,nefis tavamızın yağına bana bana yedik..

Pekii!!!

Tavamızı nasıl mı hazırladık??İçine neler mi koyduk??

İşte yapması kolay,lezzeti olay tavamızın tarifi!!



MALZEMELER
1 kilo kuzu pirzola
1 kilo patates
6 tane yeşil biber
2 kilo  domates
15 tane kıska soğan
2 baş sarmısak
tuz,karabiber,kırmızıpul biber(pirzola ve patates için)
kimyon(sadece patatesde kullanın)
3 yemek kaşığı sıvıyağ
100 gr.tereyağ
YAPILIŞI
  • Patatesleri soyup,halka halka doğrayın.Daha sonrada istediğiniz miktarda tuz,karabiber,kimyon,pulbiber ve 2 yemek kaşığı yağla karıştırın..Hazırladığınız patatesleri büyükce bir tepsinin altına dizin.
  • Pirzolalarıda baharatlarla ve bir yemek kaşığı sıvıyağla karıştırın.Daha sonrada tepsideki patateslerin üzerine dizin.
  • Domatesleri soyup,küp küp doğarayın.Sarmısakları ve soğanları soyun.Biberleri temizleyip,ikiye veya üçe bölün.Daha sonrada doğranmış domatesleri,kıska soğanları,sarmısakları ve doğradığınız biberleri pirzolanın üzerine koyun.En üzerine 100 gr.tereyağı doğrayıp,serpin.
  • Hazırladığınız tavayı önceden ısıtılmış 190 derece fırında  1 saate yakın,pirzolalarınız pişene kadar pişirin.
  • Pirzolalarınızın pişmişliğini kontrol ettikten sonra,fırından çıkarıp,pide ekmekle keyifle ikram edin..
  • Bu yemeğimizin özelliği bol,domates ve bol sarmısakla pişmesidir..Esas pişirme usulünde tepsinin altına kuyruk yağı kıyılır ama ben tereyağ kullanıyorum.Çok lezzetli ve pratik bir yemektir,şiddetle tavsiye edilir..
  • AFİYET OLSUN..



4 yorum:

  1. Elinize sağlık şimdi olsaydı ekmeğimi bana bana bende yerdim şahane olmuş size afiyet olsun nefis bir yemek sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pidenin birini ben yedim heralde,:))muhteşem bir lezzetti..tavsiye ederim..teşekkürler.

      Sil
  2. nasılda lezzetli görünüyor canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim gerçekten muhteşemdi:))sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic