ÇİKOLATALI EKLER

Küçük büyük herkesin en sevdiği pasta...

ÇİKOLATALI EKLER...

Bu nefis pastayı yapmak ,hiçte sanıldığı gibi zor değil..Sadece doğru malzeme ve pişirme tekniğiyle ,sizlerde artık  en lezzetli ekleri evinizde kolayca yapabilirsiniz!!

İşte Nurlumutfakta``nın tarifi ve anlatımıyla çikolatalı ekler tarifi karşınızda...

MALZEMELER
Hamuru
5 orta boy yumurta
1 büyük su bardağı su
1 büyük su bardağı un
1 paket vanilya
1 fiske tuz
3 kesme şeker
125 gr. margarin
Kreması
500 ml.süt
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 çay bardağı şeker
2 paket vanilya
3 yumurta sarısı
50 gr.tereyağ
1 büyük çay bardağı süt+1 poşet krem şanti
Üzeri İçin
1 paket bitter çikolata
YAPILIŞI
  • Su,margarin,kesme şeker, ve tuzu tencereye koyup,kaynamaya bırakın.Kaynamaya başlayınca ,içine 1 su bardağı unu eleyerek ekleyin ve beraberce pişirin.(5 dakika kadar)
  • Pişen hamuru ocaktan inidirp,karıştıra karıştıra ılıtın.Daha sonra ılıyan hamura vanilyayı ve yumurtaları teker teker ekleyin.Yumurtaları iyice karıştırarak hamura yedirin.(Bunu mikser yardımıyla yapabilirsiniz.)
  • Hazırladığınız hamuru düz uç takdığınız sıkma torbasına koyun ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye bir parmak boyunda aralık bırakarak sıkın.
  • Daha sonra hafif ısınmış 170 derece fırına koyup,iyice pişirin.(yaklasık 30-35 dakika)
  • Ekler hamurunuz pişerken,kremanızı hazırlayın.
  • Krema için,un,nişasta,şeker,yumurta sarısı ve sütü bir tencereye koyup,kısık ateşte iyice pişirin.Pişen kremanıza tereyağ ve vanilyayı ekleyip,mikserle iyice çırpın.
  • Krem şanti ve sütüde ayrı bir yerde iyice kabarana  kadar çırpın,Daha sonrada hazırladığınız şantiyi pişirdiğiniz kremaya ekleyip,mikserle iyice pürüzsüz olana kadar tekrar çırpın.
  • Pişen ekler hamurunuzu fırında çıkarın ve hafif ılıyınca ortadan ikiye kesin,sonrada hazırladığınız kremayı içlerine sıkma torbasıyla sıkarak koyun.
  • Çikolatayı benmari usulu eritin.Hazırladığınız ekleri erimiş çikolataya batırıp,bir tepsiye dizin ve soğuması için buzdolabına koyun.
  • Eklerinizin iyice kabarması için öncelikle hamurun iyi pişirilmesi,iyice ılıtılması ,yumurtaların ılık olması ve hamura iyice yedirilmesi gerekir..Tabi birde pişirirken fırının kapağını hiç açmayın ve iyice kutuyana kadar pişirin.Krema koyunca zaten ekleriniz yumuşayacaktır..
  • Bu malzemelerden 16 tane ekler çıkıyor..
  • AFİYET OLSUN..


22 yorum:

  1. Bayilirimmm...ellerine sağlık eminim harikası canım afiyet şifa olsun.

    YanıtlaSil
  2. ımmm nefis görünüyor ,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık canım ben çoook severim

    YanıtlaSil
  4. vay be en sevdiğim tatlı,hep tarif okurum,hep yapmaktan korkarım.
    eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu sefer benim tarifimle yapinn.😊😊👍tesekkurler.

      Sil
  5. ellerinize saglik..ekleri sevmeyen var midir acaba :)

    YanıtlaSil
  6. nasıl güzel görünüyor ya ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. büyük su bardağından kasıt nedir anlayamadım :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 250 ml.lik olan bardak.kucuk bardak degil.(200ml)

      Sil
  8. Nurşen, çikolatalı ekler diğer tüm yaptıkların gibi harika olmuş, ellerine sağlık. Misket tulum peynirini sormuşsun. ben yapmadım hazır aldım, çok lezzetliydi. "Ariste" diye bir marka ve çeşnili misket tulum diye satılıyor. Muhtemelen şarküterilerde bulabilirsin. Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım,sevgilerimle..

      Sil
  9. Ellerinize saglik nur hncm ...sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Merhaba güzel arkadaşım.Bu instagram beni benden aldı.Bloğumu ihmal ediyorum.Eskiden en geç üç günde bir güncellerdim şimdi bazen bir haftayı geçiyor.Blog ta yazarken bilgisayarda yazıyorum ve güzel bloğunu mutlaka ziyaret ediyorum.Ama aralar uzadığından paylaşımlarının bazılarına yorum yazamıyorum.Ne olur kusuruma bakma arkadaşım.Tüm yaptıkların gibi bu da mükemmel olmuş.Ben de çok severim.Ellerine yüreğine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya malesef instagram blogların önüne geçti,çok üzülüyorum..Ama bence hiçbirimiz ihmal etmiyelim..Çok emek verdik..Ben ısrarla tariflerimin çoğunluğunu bloguma yazıyorum...teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  11. ya 16 taneden fazla ekler olmasını istiyorsak mesela 32 tane felan istiyoruz sizin malzemlerinizinden 2 katı kadar fazla koyarsak olurmu ?
    bu arda ellerinize sağlık cok güzel gözüküyorlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,daha fazla yapmak istiyorsanınz 2 ölçü malzeme kullanmanız lazım..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic