KAKAOLU & ÇAYLI KEK

Bugün ki tarifimiz yine anne defterinden,nostaljik,muhteşem bir lezzet!!!

Bu kekle beraber bütün anılarınız canlanacak...İftardan sonra çay keyfinize keyif katacak...

Yapmanız gereken tek şey,sadece bir bardak çay ve yanında kocaman bir dilim kakaolu ,çaylı kek!!!

MALZEMELER
3 yumurta
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı demlenmiş çay
1 su bardağı sıvıyağ
100 gr.kakao
1,5 paket kabartma tozu
1.5 çay kaşığı tarçın
1 paket vanilya
2.5 su bardağı un
ÜZERİ İÇİN
200 ml.krema
1,5 paket bitter çikolata
1 yemek kaşığı pudra şekeri
1 yemek kaşığı tereyağ
YAPILIŞI
  • Öncelikle çayınızı demleyin ve 1 bardak ayırıp soğutun.
  • Yumurta ve şekeri vanilyayla iyice çırpın.
  • Daha sonrada sırayla sıvıyağ,demlenmiş çay ve kuru malzemeleri ekleyin.En son kuru malzemeleri ekledikten sonra çok fazla çırpmayın.
  • Hazırladığınız kek hamurunu yağlayıp,unladığınız kek kalıbına koyup,175 derece fırında yaklaşık 45-50 dakika pişirin.
  • AFİYET OLSUN..


8 yorum:

  1. Ben kucukken annanem cayli bir kek yapardi. Tadini hala hatirliyorum, tarif icin cok tesekkur ederim canim, deneyecegim mutlaka...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz nostalji yapmak istedim,nefisdi.:))

      Sil
  2. merhaba Nurşen hanım iyi günler instegramda görüyorum süper sofralar hazırlamışsınız bloğunuzda da yayınlamanızı bekliyoruz lütfen o güzel tariflerinizden bizleri mahrum bırakmayın çanakkaled en sevgi ve selamlar harika güçlü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Harika hanım,hayırlı ramazanlar..tarifler yayına hazır:))Çanakkaleye sevgiler..

      Sil
  3. Ellerine sağlık. Muhteşem bir görüntü. Kalıbına bayıldım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,bende büyük bir keyifle kullanıyorum...

      Sil
  4. Çay ve kakao denemek için sabırsızlanıyorum teşekkür ederim paylaşım için :)

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic