İrmik Köftesi(Sıkma Böreği)



Geleneksel lezzetleri en kolay öğreneceğiniz mutfak kuşkusuz ailenizin mutfağıdır.Teyzemin hünerli ellerinden mutfağıma eklenen eşsiz bir lezzetle sizi başbaşa bırakıyorum...



MALZEMELER

5oogr irmik
125gr margarin
1kahve fincanının yarısından az  zeyinyağı
1kahve fincanı süt
1 kahve fincanı  su
2 çay kaşığı tuz
400gr yağsız koyun kıyma
1soğan rendesi
1tatlı kaşığı pulbiber
1çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI;
  1. Margarinimizi eritip irmiğimizin üstüne döküyoruz.
  2. Daha sonra zeytinyağımızı ve tuzumuzu da döküp,irmigimizi yavaşça karıştırıyoruz.
  3. Üstünü örtüp 10 dakika dinlenmeye bırakıyoruz.
  4. Diğer taraftan kıymamızısuyu çekene kadar karıştırıyoruz.Suyunu çekince  içinede iki kaşık sıvı yağ ekliyoruz.En sonda soğanımızı ekliyoruz ve beraber kavuruyoruz.
  5. Pul biber,tuz ve karabiberimizi ekleyip soğumaya bırakıyoruz.
  6. Dinlenen irmiğimize azar azar su ve süt ilave ederek hamur haline getiriyoruz.Yumuşak poaça kıvamında bir hamuru olacak.Ben süt be su ilave ediyorum,arzuya göre 1 kahve fincanı yoğurt ilavesiylede hamurunuzu yapabilirsiniz.
  7. Hazıtladığınız hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak avcumuzun içinde yayvan şekilde açıyoruz ve birer kaşık kıyma koyarak şekillendiriyoruz.Uzun köfte şeklinde olacak.
  8. Yaptığımız köfteleri orta ısıdaki yağda kızartıyoruz.
Not:Bu ölçüden 25- 30 tane köfte elde edersiniz.

Tarif için canım Sevim teyzeme teşekkürler..İyiki varlar..
Afiyet Olsun!
Sevgiler...

7 yorum:

  1. nurşen uzun zamandır irmik köftesinin tarifini arıyordum.teşekkürler.ayrıca seni tebrık ediyorum.güzel tariflerini bizlerle paylaştığın için de teşekkürler.
    merih

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihcim çok teşekkürler.Seni sayfamda görmek ne güzel..Sizlere yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana..sevgiler..

      Sil
  2. Nurşencim; bu köfteler tüm Adana lezzetleri gibi muhteşem görünüyor. Yağda kızartma benim mideme dokunuyor ama yine de bir tanecik bile olsa tatmak isterdim:) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu özel köftemizi mutlaka deneyin,çok güzel olur..Tavsiye ederim..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  3. Nursen hanımcım ellerinize sağlık bu köfteyi önceden yapıp buzluğa koyabilirmiyiz cevap yazarsanız sevinirim şimdiden hazırlayıp koymak istiyorum dolaba sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,evet köfteyi daha önceden hazırlayıp buzluğa koyabilirsiniz..Sadece kızartmadan yarım saat önce çıkartın,buzu çözülsün ve öylece kızartın..kolay gelsin..sevgiler.

      Sil
  4. Teşekkür edetim nurşen hanımcım sevgiler

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic