PORTAKALLI ÇİKOLATALI TART

Çikolata bir tutkudur...Küçük büyük herkes sever...Birde portakalın o miss gibi reyhası ve tadı eklenince süper bir ikili oluşturur..Yoksa siz hiç denemediniz mi???Bence bugün bir deneyin,vazgeçemeyeceksiniz..
MALZEMELER
125 gr.tereyağ
3 yemek kaşığı  şeker
2 yemek kaşığı soğuk su
1 portakal kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı dövülmüş kavrulmuş fındık
1 yumurta
250 gr. un

İÇ HARCI
125 gr.tereyağ veya margarin
3 paket bitter çikolata( bir tanesi portakallı olacak)
1,5 yemek kaşığı portakal rendesi (ben portakal şekerlemesi kullanıyorum)
3 yumurta sarısı
2 tüm yumurta
2 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı portakal suyu

YAPILIŞI
  1. Tereyağınızı şekerinizle iyice karıştırın.Bu karışıma yumurta,su, portakal rendesi ,fındık ve ununuzu ekliyerek yumuşak bir hamur elde edin.(unu azar azar ekleyin,yumuşak bir hamur olacak.)
  2. Hamurunuzdan bir limon büyüklüğünde ayırın,geri kalanını tart kalıbınıza merdaneyle açıp,yerleştirin.Bir kaç yerinden çatalla delin,170 derece fırında 10 dakika pişirin.
  3. Yumurtalarınızı vanilya ve şekerle iyice çırpın.İyice kabaran yumurtalarınıza portakal suyunu  ve rendesini ekleyin karıştırın.
  4. Daha sonra çikolatalarınızı ve margarininizi benmari usulü eritin,çırptığınız yumurta karışımına kaşık kaşık ekliyerek karıştırın.
  5. Bu çikolatalı karışımı ,10 dakika ön pişirim yaptığınız tartın üstüne dökün.
  6. Üzerine ayırdığınız hamurdan kurabiye kalıbıyla şekiller kesip koyun.(Ben çiçekli kalıp kullandım.)
  7. Hazırladığınız tartı 175 derce fırında 15 dakika kadar pişirin.
AFİYET OLSUN..Sevgiler..




4 yorum:

  1. Çok leziz görünüyor,tam benlik bir tarif...
    Hemen kopyaladım tarifi..
    ellerine sağlık,paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Beğendiğinize sevindim.Şimdiden ellerinize sağlık..

      Sil
  2. Çiçekleri nasıl yaptın

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic