Çilekli ıspanak salatası

Ispanaklar bitmeden,çilekler tam tatlanmışken şöyle güzel bir salata yapalım istedik..İçinde hem ıspanak, hemde çilek olsun istedik...Misafirlerimiz şaşırsın dedik.))))Hiç ıspanak, çilekle  beraber olur mu ???demeyin..Deneyin..Doyumsuz bir lezzetle tanışın..Salata çeşitlerinize yeni bir tarif ekleyin..

MALZEMELER

3 deste baby ıspanak
300 gr.çilek
1 kahve fincanı çam fıstığı
2 yemek kaşığı zeytinyağı
3 yemek kaşığı balsamik sirke
2 yemek kaşığı esmer şeker( hafif ateşete eritin,biraz karamelleşsin,yanmasın.)
1 turunç suyu
2 çay kaşığı tuz


YAPILIŞI
  1. Ispanakları iyice yıkayın,kurutun.Sadece yapraklarını elinizle iri parçalar halinde bölün.
  2. Çilekleri halka halka doğrayın..
  3. Çam fıstıklarını 1 kaşık zeytinyağında kavurun..
  4. Balsamik sirke,tuz,zeytinyağ ve turunç suyunu ,hafif karamelize yaptığınız esmer şekerin içine koyun hafif kaynatın..Biraz ılısın.
  5. Salata tabağınıza ıspanaklarınızla çileklerinizin bir kısmını karıştırarak,koyun.En üstüne kalan çileklerinizi ve kavrulan çam fıstıklarınızı koyun.
  6. En üstüne ılık sosunuzu kaşık kaşık dökün.
AFİYET  OLSUN..SEVGİLER..



 

11 yorum:

  1. haftaya gelecek misafir menüsüne eklendi .....çok leziz gözüküyor...eline sağlıkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seldacım şimdiden ellerine sağlık..sevgiler..

      Sil
    2. geçen cumartesi evimdeki misafirlere bu siteden 3 çeşit yaptık. sevgililer günü pastası - çiçek kurabiye(hamur renklendirici ile pembe yaptık süper oldu ) buzlu börek harika oldu .söylemesi ayıp masanın resmini çektiler ))).sitenin adresini hızlı bir şekilde kaydettiler....))))

      Sil
    3. Seldacım ellerine sağlık..Süpersin..Resim isterim haberin olsun..Sevgiler,öpüyorum..

      Sil
  2. farklı bir lezzette tarif olmuş ellerinize sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  3. nefis bir salata olmuş canım eline sağlık kesinlikle denicem sevgilerimle....:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum teşekkür ederim..mutlu haftasonları..sevgiler..

      Sil
  4. Ben salatalara çilek koyuyorum çok da güzel oluyor.Ellerine sağlık.Esmer şeker hiç kullanmamıştım deneyeceğim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk defa denedim,ama sonuç süperdi...Karamelize esmer şekeri denemelisin balsamikle süper bir lezzet..sevgiler.mutlu haftasonları..

      Sil
  5. İkisini ayrı ayrı çok severim ama bir arada nasıl bir tat olur merak ettim. Görüntü nefis, denemek istiyorum ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic