16 Haziran 2012 Cumartesi

SADE PANDİSPANYA (PAMUK KEK)

Bizim ailenin favori keki...Ailede herkes çok sever,ama özelliklede babamın en sevdiği..Babam için her hafta bir kez muhakkak yaparım..Babam onu her gün bir dilim bir dilim yer..Kekimiz sade mi sade ,içinde extra hiç bir şey yokk..Ama  çok lezzetli,yumuşacık pamuk gibi, pofur pofur kabaran bir kek.Yerken sadece mis gibi kek tadını alıyorsunuz...Deneyin derim ,belli olmaz sizin de babanız çok sevbilir..

MALZEMELER

5 yumurta
5 fincan şeker
5  fincan un
1 paket kabartma tozu
1/2 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya
1 limon veya portakal kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı  portakal suyu veya 1 yemek kaşığı limon suyu
2 yemek kaşığı sıcak su

YAPILIŞI
  1. Yumurtaları iyice kabarana kadar çırpın.Yumurtalara şekeri ekleyip,10 dakika daha çırpın.
  2. Şekerli yumurtalarınıza limon rendesi,vanilya,sıcak su ve portakal suyunu ekleyin.
  3. Daha sonra un ,kabartma tozu ve karbonatı eleyin,elediğiniz unlu karışımı kaşık kaşık kek karışımınıza ekleyin.Çok fazla karıştırmayın,kekiniz sönmesin.
  4. Kek tencerenizi önce yağlayın,sonra biraz toz şeker ve biraz unla içine mantolama yapın.Mantolama kekinizin dış kabuğunun oluşmasını sağlıyacaktır..160 derece fırında 1 saate yakın pişirin.Pişip pişmediğini kürdan testiyle yapabilirsiniz..Kürdan temiz çıkarsa pişmiş demektir..

*****Kekinizin güzel kabarması için malzemelerin oda ısısında olması gerekir.Yumurtalarınızı çok iyi çırpmalısınız.Kekinizi büyük ve yüksek bir kek tenceresinde pişirin...

afiyet olsun..sevgiler..

25 yorum:

  1. Nurşen'cim maşallah nasılda kabarmış ellerine sağlık.Mutlu pazarlar sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Deryacım..Sizede iyi pazarlar..

      Sil
  2. Nasılda kabarmış, ellerinize sağlık.Görüntü şaheser.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadıda süper ,gerçek kek lezzeti...sevgiler..

      Sil
  3. Nurşencim yıllık iznimden dolayı uzak kaldımmm tariflerden yakında mutfağa dönüyorummmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi tatil bitsin..Özlettin kendini...

      Sil
  4. nurşen hanım merhaba,
    kekiniz çok güzel görünüyor denemek isterim ama şu fincan ölçüsünde takıldım ben.kahve fincanımı ölçü olarak kullandığınız?teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.. Evet,kahve fincanı ölçüm..denemenizi tavsiye ederim..şimdiden ellerinize sağlık..sevgiler..

      Sil
  5. ELLERİNE SAĞLIK TATLIM BENİM FAVORİM....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler..Bizim evinde en sevdiği kek..

      Sil
  6. Nurşen hanım, merhaba... Ben de zaman zaman bloğunuza bakıyorum. Gerçekten marifet saçan ellere sahipsiniz. Hatta marifetli gördüğüm 2. Niğde'lisiniz:) Tebrik ediyorum sizi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. REYYAN HANIM GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER..HER ZAMAN BEKLERİM..SEVGİLERİMLE..

      Sil
  7. Nurşen hanım keke yağ konuşmuyor mu acaba bu arada kek çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,hayır kekimiz yağsız bir pandispanya...Teşekkürler..

      Sil
  8. tarifleriniz çok güzel vede kolay.gazozlu keke bayılırım gerçi ben bir kek hastasıyım bütün keklere bayılırım illa akşam çayın yanında kekim hazır olmalı.size sorum genelde keklerimin üzeri sert oluyor ekmek kabuğu gibi.neden olabilir?geçenlerde kabartma tozu yerine karbonat koydum kekim çok daha güzel oldu ve üzeri sert olmadı yumuşacık oldu.bununla bir ilgisi varmı,teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım ben genellikle kabartma tozu kullanıyorum,hiç bir sertlik yok..Karbonat sende bir tesadüf,ama istersen öteki keklerindede bir den nasıl olacak..Benim keklerimde hiç sertlik olmuyo,bence fırında acaba fazlamı tutuyorsun veya yüksek ısıdamı pişiriyorsun..Aklıma bunlar geliyor..Ben hatta pamuk pandispanyayı yaparken kabuğu hafif sert olsun diye pasta kalıımı mantoluyorum..Birde benim keklerimi dene bakalım nasıl olacak,sonucu bekliyorum..sevgiler..

      Sil
  9. ben bu pandispanyayı denedim aynen bu şekilde kabardı :D çok müthiş oldu 3 e kestim yaş pasta yaptım herkes parmaklarını yedi. kekin tarifini soran sorana hahahayyy ;D çok teşkl vallahi 15 kişilik misafir ağırladım sayenizde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık,afiyetler olsun..Bizim evde haftada en az 1 kere yapılır ve sade yenir..Kremada çok yakışıyor,tabikide..SEVGİLER..

      Sil
  10. nursen abla kelepçeli kek kalıbındada aynı bu sekılde kabarır mı sence ? :( yaspasta kekı olarak yapıcam 26 cm kelepcelı kek kalıbında yapcam en az 3e bölmek ıstıyorm sence kabarır mı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabikide kabarir ama daha kucuk kalip kullanma fazla gelir,tasar..Diger dogumgunu pastalarimada bir bak istersen,onlarinda pandidpanyalari cok guzel..

      Sil
  11. dıgerlerıne de baktım hepsı harıka ama bu degısık bırssey ya :)) ılk defa böyle bı kek gordum gerçekten harıka.. bıde bırsey daha sormak ıstıyorum pandıspanya pısırırken kelepcelı kalıbın alltını çıkarıp yağlı kâğıt koyup kalıbı ona oturtuyorlar ama yanlardan akmaz mı ? eger akmaz dersen bu kekı o sekılde denıycem olursa olur olmazsa da denemıs olurum napalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa aslinda akmaz ama bu keki bence buyuk bir kek tenceresinde pisirin..Bu keki pasabahcede satilan buyuk boy bir kek kalibi var ,ondan alip pisirin bence..

      Sil
  12. pekı o zaman en ıyısı o yıne cok teşekkür ederımm :))

    YanıtlaSil
  13. Kekinizi eski zamanda kullanilan altına kül konan kek tenceresinde mi pisirdiniz acaba? Çünkü mükemmelll kabarmış elinize sağlık cevap için şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kek temcerem paşabahçede satılan büyük boy kek tenceresi..Çok kullanışlı,kekler çok güzel kabarıyor..tavsiye ederim..

      Sil