VİYANADAN MUHTEŞEM TATLAR


Geçen hafta arkadaşlarımla harika bir Prag,Viyana ve Budapeşte gezisi yaptık..Muhteşem bir tarih gezisiydi..Binalar,saraylar,köprüler,kaleler .....Güzel bir görsel şölen yaşadık.. Bu görsel şölene tabiki Viyana"daki pastalar ve şinitzel ziyafetide eklenince tatilimizin tadına doyum olmadı..Viyana sokaklarında her gördüğüm pastaneye girdim,inceledim..Yeni lezzetler tatmaya çalıştım..İlk girdiğim pastane Viyana"nın en eski pastanelerinden biri olan DEMEL pastanesiydi..1786 da Anna Demel'in açtığı tarihi bir pastane..İçeri girerken bile tarihi yansıtıyor..  Yalnız bu pastanede pastaları tadabilmek için ciddi bir sıra beklemeniz gerekiyor...İçerisi çok yoğun...Pastalar,kekler muhteşem..İçerinin atmosferini nasıl anlatsam bilemedim,tarihi yaşıyorsunuz desem..Herkes keyif yapıyor,anın keyfini çıkarıyor....O yüzden herşey ağır işliyor.Kuyruk uzadıkca uzuyor...Ama sonuda beklediğinize değiyor...O atmosferi yaşamak,leziz pastalardan tatmak lazım..
Tarihi Demel pastanesi
Pastanenin vitrinini şeker hamuruyla yapılmış muhteşem bir gelinlik süslüyor.Yan vitrinde ise şekerden bir gelin buketi ve gelin ayakkabısı...


Lezzet  gezimize Viyana"daki yine eski bir pastane olan AİDA pastanesiyle devam ediyoruz..









milföy
Aida pastanesi tam merkezde...Alıp gidenler,dışarıda ,içeride oturanlar...Burasıda çok yoğun.Girer girmez milföyü gözüme kestirdim....İhtişamıyla ben ben diye duruyordu vitrinde..Gezerken burdakileride alıp, otele götürürüm dedim,ama 1 saat sonra döndüğümde büyük  bir  hayal  kırıklığına uğradım....Pastalar hemen hemen bitmişti..Gözlerime inanamadım..Yani çarşıya her gelen muhakkak buraya uğruyor ve en azından satın alıp gidiyor..Burada pastalar kapanın elinde kalıyor..
central cafe
kuşkonmalı tavuk ızgara
En sona en güzelini sakladım..CAFE CENTRAL..Muhteşem bir cafe.Yine muhteşem bir tarih...Muhteşem bir atmosfer..Yemekler,pastalar ...Ne yiyeceğimizi şaşırdık..Her şey o kadar güzeldiki seçim yapmak çok zor oldu..Ama tabiki Viyana'ya gidip de et şinitzel yemeden gelmek ,olmaz..Şeçimimiz süperdi..İnanılmaz bir şinitzel yedik..Dışı kıtır,içi yumuşacık..Yanında nefis bir patates salatası..
rüya gibi bir tablo..
Ve sonunda pastalara sıra geldi..Saatlerce pastaların önünde durup,seyredebilirdim..Adeta bir şölen gibiydi.Seçim yapmak çok zordu..Seçemedimde zaten..Resimlerdende belli oluyor,dimi..Hepsinden tatmak istedim..Benim yiyemediklerimi arkadaşlarıma istedik..Herkesin pastasından bir çatal aldım..Sacher turta,milföy,macaron,meyveli tart,jöleli çikolatalı pasta...Hepsi muhteşemdi..İnanın ayırım yapamıyorum..Viyanadaki pasta turum burda sona eriyor..İnanın sadace pastalar için bile Viyana'ya tekrar gidebilirim.Tadamadıklarımda,tatdıklarımda  aklımda kaldı...Süperdi süper..Hem görsel şölen,hemde lezzet şöleni...
sacher turta
frambogazlı macaron
milföy
frambogazlı çikolatalı pasta

taze meyveli milföy


******Bu güzel gezi için NEVA TURA,bize hiç bıkmadan eşlik eden Yusuf Evrene ve süper rehberimiz Özay beye binlerce teşekkürler.. 

20 yorum:

  1. Next time I want to go too; looks very elegant and very delicious, especially the desserts! yum... :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desserts are wonderfull..Nina..You must go and see these cafes..They are really good and special places..

      Sil
  2. muhteşem...
    bu güzel fotoğrafları paylaştığın için teşekkürler ama bu tatlı krizini ne yapacağız şimdi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim büyük bir zevkle sizlerle paylaştım..Bu güzellikleri görmenizi istedim..Seyrederken hemen bir parça çikolata...:))

      Sil
  3. Muhteşem tatlar ve görüntüler.
    Pasta gelinlikte, ayakkabı ve çiçeğinde koptum. Olamaz harika!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pırılcım başın gerekti..Tamm senlik yerlerdi..Hemm tarih,hemde lezzet...

      Sil
  4. Tatlı krizim tuttu gene! Muhteşem pastalar!

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    onlar negüzel şeyler öyle. İzlerken bile hangisine bakacağımı şaşırdım. Orada olsaydım kimse beni o vitrinlerin önünden çekemezdi galiba.
    Paylaşım için teşekkürler.
    Muhteşem bir tatil olmuş. Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende şaşırdım oralarda..Vitrine yapışıp kaldım..Seçim yapamadım..Ama yediklerim gerçekten süperdi..Rica ederim..Hepimizin hakkı bu güzellikler..sevgiler..

      Sil
  6. kareler çok güzel gidilmesi ve görülmesi gereken yerlerden gerçekten sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye edilir..Lezzet ve tarih bir arada..

      Sil
  7. discount bikes london
    Excellent Working Dear Friend Nice Information Share all over the world i am really impress your work Stay Blessings On your Work...God Bless You.
    cheap bikes

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you very much..wellcome to my blog..

      Sil
  8. nurşencim,böylede güzel anlatılmazki,seninle viyana da tek tek o pastahaneleri gezip,o lezzetleri tattım sanki,diline sağlık arkadaşım...hem görsel,hemde anlatımınla hissettiğimiz o tatları en kısa zamanda bize sunacağından hiç kuşkum yok,sabırsızlıkla bekliyorum....(yarın gelimmi?!!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Sizler için bu güzellikleri paylaşmaya çalıştım..Katologdan seç,hangisini istiyorsan hemen yapalım..Gel gell ,bekliyorum..

      Sil
  9. Bakış açısı ne kadar farklı :)) ben o kadar gittim bu pastalara hiç dikkat etmedimm... Süpersiniz.. ama tabii hiç bir gidişimde Aida'ya uğramadan dönmüyorum .. :))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezerken kendimi pastanelerden alamıyorum..Süperlerdi..

      Sil
  10. Bu saatte bitirdin beni buralarda..
    İştah açan görünrüler.
    Afiyetler olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melihacım teşekkürler..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic