HAVUÇLU KEK

Hani herkesin sevdiği ortak bir kek vardır ya..İşte havuçlu kek de böyle bir kek..Ortak bir lezzet..Sizler için bugün Nurlu Mutfakta  hafif,bol cevizli,lezzeti bol bir HAVUÇLU KEK pişiriyoruz..



MALZEMELER
5 yumurta
1,5  su bardağı şeker
1 büyük su bardağı rendelenmiş havuç
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ
1 kahve fincanı süt
1 vanilya
1 kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1\2 çay kaşığı muskat rendesi
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
2 çay kaşığı tarçın
2.5 su bardağı un
YAPILIŞI
  1. Yumurtaları ve şekeri iyice çırpın..Yaklaşık 10 dakika..Çırptığınız yumurtalar sırayla yağ,süt,havuç,cevizi ekleyin.Her bir malzemeyi eklediğinizde tekrar çırpın..
  2. Un ,kabartma tozu,tarçın,muskat ve vanilyayı bir kaba eleyin.Elediğiniz unlu karışımı  ve hindistancevizini kekinizi çırparken kek karışımınıza kaşık kaşık ekleyin..
  3. Yüksek ve büyük bir kek kalıbını iyice yağlayın ve unlayın..Kek karışımınızı içine dökün.
  4. 170 derece ısıtılmış fırında 1 saat kadar pişirin..Havuçlu kek uzun pişer,onun için iyice piştiğini kontrol edin,fırından öyle çıkarın..
  5. Bardak ölçümüz 250 ml.
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

 

26 yorum:

  1. nurcum ellerine sağlık..
    biz çok severiz aldım hiç arama tatlım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Hepsini verdim gitti..afiyet olsun..sevgiler..

      Sil
  2. Çok güzel paylaşımlar yapıyorsunuz,bayıldım.Samsung destek firması olarak sizi takip edeceğiz artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..hoşgeldiniz bloguma..sevgiler.

      Sil
  3. nefis olmuş çokta güzel kabarmış.. çok severim bu keki ..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim teşekkürler..bizde çok seviyoruz..sevgiler.

      Sil
  4. Ohh keke bak ne de güzel kabarmış :) Ellerinize sağlık Nurşen hanım, bir dilim kaptım ;) Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Simgecim...Hemen kesip gönderiyorum...sevgiler..

      Sil
  5. Una vera delizia, bravissima, felice giornata

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you LADY BOHEME..YOU ARE WELCOME..

      Sil
  6. bol ceviz var dediler koştum geldim ımmmm harika harika :)
    ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HEMDE BOL BOL VAR..TEŞEKKÜRLER..SEVGİLER..

      Sil
  7. müthiş gözüküyor ellerinize sağlık,canım çekti olsada yesek:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim...hemen kargoyla yollayalım..

      Sil
  8. Your carrot cake looks moist and delicious! YUM!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Ellen..you are wellcome...

      Sil
  9. inanılomaz güzel görünüyor elleriğnize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım,lezzetide görüntüsü kadar güzeldi..

      Sil
  10. Hayır diyemediğim harika bir kek, elinize sağlık.Nefis kabarmış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...süper kabarmıştı..

      Sil
  11. öncelikle bloguma ziyaret ve nazik yorumunuza çok teşekkür ederim bende hemen sizi ziyarete geldim ilk ufak gezintimde karşıma çıkan nefis kabarmış kek kokusunu hissetim sanki, ellerinize sağlık daha çok gezilecek postlarınız var bana müsade :)...
    takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloguma...teşekkr ederim ..sevgilerimle..

      Sil
  12. Sabah uyandimdigimda bu kekin icine girmek isterdim:)))

    YanıtlaSil
  13. Merhaba nur hanım öncelikle elinize sağlık çok güzel tarif hemen yaptım çok güzel oldu fakat sizin kadar kabarmadı aynı kalıbı kullandım ölçülerde aynı :( neden çok kabarmadı acaba sizin ki 2 ölçümü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Elif hanım.Benimki 1ölçü.Kabarmadı lazım,malzemelerinizin hepsi oda sıcaklığındamıydı.??Ellerinize sağlık.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic