Sakızlı Fırın Sütlaç

Yarın büyük gün,  mübarek Ramazan ayı başlıyor..Herkese mübarek olsun..Bu güzel ayda ,oruçlar tutulacak,teraviler kılınacak ,dualar edilecek,yardımlaşılacak ve iftar için mükemmel  sofralar hazırlanacak..Çeşit çeşit ,lezzetli, bereketi bol sofralar.... İftardan sonra canınız tatlı istediğinde,hafif, midenizi rahatlatacak  ve yormayacak,sağlıklı ,nefis bir sütlü tatlıya ne dersiniz ??Evettt.... Bizde  Ramazana işte bu lezzeti bol,hafif  sütlü tatlıyla başlıyoruz..Devamı gelecek beklemede kalın..


Sütlaçlarınıza herkes bayılacak..Bizim evde aynı gün bitti...Bakalım sizin evde ne kadar dayanacak..

MALZEMELER
1 kilo süt
1 su bardağı şeker
1,5 yemek kaşığı sakız reçeli veya 1 adet damla sakızı
2 dolu dolu yemek kaşığı mısır nişastası+1 su bardağı süt
1 büyük kahve fincanı pirinç
1 adet vanilya
200 ml.krema
YAPILIŞI
  1. Pirinçlerinizi 2  bardak suyla iyice haşlayın..
  2. 2 dolu dolu yemek kaşığı nişastayı 1 bardak sütle iyice açın.
  3. Sütünüzü,şekerinizi ve haşlanmış pirincinizi geniş bir tencereye alın.İyice pişirin.
  4. Kaynayan sütlü karışımınıza nişastalı sütü ekleyin ve kısık ateşete iyice pişirin..
  5. Pişen sütlacınıza vanilyayı,sakız reçelini ve kremayı ekleyip,tekrar 5 dakika kaynatın..
  6. Sütlacınız hazır..8 tane kaseye sütlacınızı bölüştürün.
  7. Fırın tepsinize su koyup ,sütlaç kaselerinizi içine yerleştirin..
  8. Fırınınızın ızgarasını yakıp ,üstü kızarana kadar fırında pişirin.Başından ayrılmayın ,hemen kızaracaktır.Kızarınca fırından hemen çıkarın,tepside soğumaya bırakın ve sonra buzdolabına koyun..
  9. Buzdolabında iyice soğuduktam sonra ikram edin..
  10. Ben bu tarz sütlü tatlarda sakız reçeli kullanıyorum,ama yoksa damla sakızıda koyabilirsiniz..Eskiden sütlaca krema koymadan yapardım,ertesi güne sütlacım koyulaşırdı..Bir arkadaşımın tavsiyesiyle içine krema koymaya başladım,artık sütlacım daha lezzetli ve ilk günkü gibi kıvamını koruyor..Deneyin sizlerde çok beğeneceksiniz..
  11. Sakız reçelini ege yöresinde kolayca bulabilirsiniz..Akçay,ayvalık,izmir,çeşme....
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

 

31 yorum:

  1. This is so different from the rice pudding I'm used to eating. Sounds delicious!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you..Ellen..You can try this..It is soo delicious..

      Sil
  2. Eline saglik olsun. Ramazan ayiniz hayirli olsun insallah..

    Uzun zaman oldu ziyaretinize gelemedim cok guzellik kacirmamisimdir ins. Blogumda sorun var bir turlu halledemedim.. ((
    Umudum en kiza zamanda cozulur.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,sizede hayırlı Ramazanlar..Blogunuza ne oldu hayırdır..geçmiş olsun..inşallah en kısa zamanda sorun çözülür..sevgiler..

      Sil
  3. ah o güzel sütlaçlar yenmezmi.tabi aynı gün biter bizde olsa saniyede biter.bu arada ramazanı şerif için en güzel tatlı bu olsa gerek.lezzetli ve hafif.eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Ramazanınız hayırlı olsun..Ramazanda en güzel tatlılar sütlü olanlar ..hem hafif,hemde sağlıklı..Sıcakta çok ağır şeyler yenmiyor..sevgiler.

      Sil
  4. damla sakızı lezzetine lezzet katmıştır eminim..ben hiç sütlaç yiyemezdim prinçler ağzıma geliyor diye..şimdilerde blendırdan geçiriyorum öyle yiyorum..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim bu sütlacı denemeni tavsiye ediyorum..Çok beğeneceğine eminim..teşekkürler.sevgiler..

      Sil
  5. ŞİFA OLSUN.
    NURCUĞUMUN ELİNDEN HARİKA LEZZETLİ OLMUŞ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Hayırlı Ramazanlar..sevgiler..

      Sil
  6. elinize sağlık muhteşem görünüyor,kremalı hiç denemedim ilk fırsatta deneyip paylaşılacak:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Dilekcim.çok seveceğinize eminim..her yaptığımda aynı gün bitiyor..sevgiler..

      Sil
  7. içindeki krema eminim nefis ve yumuşacık bir tat oluşturmuştur ellerine sağlık şimdiden hayırlı bereketli ramazanlar dilerim.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldızcım teşekkürler..Evet krema ayrı bir güzellik veriyor sütlaca..ben tel kadayıflı muhallebiyede koyuyorum..onada çok yakışıyor..Hepimize hayırlı Ramazanlar..sevgiler..

      Sil
  8. eline sağlık canım içine damla sakızı katılmış her şeye bayılırım çok lezzetli görünüyor. Hayırlı ramazanlar olsun sevgilerle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekür ederim Arzucum..Damla sakızlı tatlar benimde favorim..sevgilerle..

      Sil
  9. bende de bir heyecan var...

    çocuklar gibi şenim...
    sanki uzaklardan çooookk özlediğim bir akrabam gelmiş gibi...
    layıkıyla misafir ederiz inşaAllah Ramazan'ımızı....

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ramazan geldi hoş geldi..İnşallah en güzel şekilde ağırlıyacağız Ramazanı..hepimize mübarek olsun..sevgiler..

      Sil
  10. Ellerinize sağlık. ramazan için hafif bir tatlı iyi olur:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler..tam ramazanlık bir lezzet..

      Sil
  11. Canım ellerine sağlık.
    Fırın sütlaç en sevdiğim tatlılardan biridir.
    Sahur için birer kase alabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen yolluyorum canım...teşekkürler..

      Sil
  12. istiyorum istiyorum şu saatte dahi istiyorum o kadar lezizki off :)
    hemde fırında ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın olsak gönderirdim..Zaten en güzeli bu sıcaklarda soğuk soğuk yenmesi..teşekkürler..

      Sil
  13. Una ricetta veramente deliziosa!!! Bravissima, un abbraccio

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you very much Lady Boheme..to are wellcome..

      Sil
  14. merhaba, geçenlerde bu tarifinizi yapmıştım.Öylesine güzel oldu ki..Kıvamı, lezzeti her şeyi yerinde ve muhteşemdi..İstanbul'dan gelen misafirlerime ikram ettim, hepsi de bayıldılar..Tariflerinize güvenmekte ne kadar haklı olduğumu bi kez daha görmüş oldum..:)İyi ki varsınız..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel geri dönüsler ve yorumlar alınca,daha çok inanıyorum faydalı ve doğru bir iş yaptığıma..Sizinde ellerinize sağlık,afiyetler olsun..sevgiler,sizlerde iyiki varsınız..

      Sil
  15. Blogunuzu yurtdisindan takip ediyorum,sizi sans eseri instagramdan buldum.Simdiye kadar uc dort tarifinizi denedim
    .Hepsi super oldu .Guzel tarifleriniz icin size cok tesekkur ediyorum.Hepsini denemeye kararliyim.....

    YanıtlaSil
  16. Eklemek istiyorum ..Blogunuzun en guzel yani yapilislari cok guzel anlatmaniz .Yanlis yapmak cok zor ,ve tarifler
    tam dediginiz gibi cikiyor,ne eksik ne fazla..Tekrar cok tesekkurler!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten yorumunuz ve güzel görüşleriniz için çok teşekkürler.Böyle geri dönüşler beni çok mutlu ediyor ve daha çok gayret göstermemi sağlıyor..İzlemeye devam!!Teşekkürler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic