ÇİKOLATALI CHEESECAKE

Cheesecake; püf noktalarını bilirseniz ,hazırlanması en kolay pastalardan biridir ,gözünüzü korkutmasın..Birde bu tatlıya çikolata tadını eklerseniz ,lezzetinden vazgeçemiyeceksiniz..İşte bugünde Nurlu Mutfaktan sizlere  pratik,lezzeti garanti bir Çikolatalı Cheesecake tarifi...



Bu cheesecakin lezzeti yerken sizi büyülüyecek..Çikolata severlere özel bu cheesecake denemeden geçmeyin..!!!!

MALZEMELER
Tabanı

1paket eti burçak büskivü
1 paket eti kakaolu büskivü
150 gr.tereyağ
1kahve fincanı dövülmüş  kavrulmuş fındık

KREMASI
800 gr.ülker içim labne peynir
200 ml.sek krema
1 çay bardağı şeker
1 tane vanilya
4 tane yumurta
1 yemek kaşığı kakao +1 yemek kaşığı sıcak su
2 paket  çikolata(ben birini bitter birinide sütlü kullanıyorum.)
1yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı un
YAPILIŞI
  1. Büskivülerinizi rondoda un haline getirin.
  2. Tereyağınızı eritip bisküvilerinizle ve fındıklarınızla iyice yoğurun.
  3. 26 cm.kalıbınızın altını ve kenarlarını yağlayıp; yağlı kağıtla kaplayın.
  4. Kapladığınız kalıbınıza hazırladığınız bisküvili hamuru elinizle iyice bastırarak yerleştirin.Sonrada buzdolabında 15 dakika bekletin.
  5. Bu sırada peynirinizi ,vanilyanızı ve şekerinizi mixerle iyice çırpın.
  6. Çırptığımız peynir kremamıza; yumurtalarınızı teker teker ekleyin.Sonra sırayla kremanızı; nişastanızı; ununuzu,suyla karıştırdığınız  kakaoyu ve en son benmari usulu erittiğiniz çikolatalarınızı ekliyoruz.2- 3 dakika daha çırpıyoruz.Çok çırpmayın ,sertleşir..
  7. Hazırladığımız kremanızı buzdolabında beklettiğiniz tart kalıbına koyuyoruz.
  8. Kalıbınızın altını strech veya aliminyum folyoyla kaplayıp içi su dolu bir tepsiye oturtun.Cheesecakenizi benmari usulu pişirirseniz çatlamaz..
  9. Önce 180 derece fırında 10 dakika, sonra fırınınızı kısın 160 derece fırında yaklaşık 40 dakika kadar saat pişiriyoruz.Cheesecakenizin üzeri hafif sallanıyorsa olmuştur..Fazla pişirmeyin.
  10. Cheesecakeniz pişince buzdolabında 6 saat bekletip servise hazırlayın.
NOT:Cheesecakenizin üstünü isteğe bağlı olarak sadede bırakabilirsiniz; istersenizde erimiş çikolatayla süsleyebilirsiniz.


AFİYET OLSUN..Sevgiler..

21 yorum:

  1. enfess görünüyor
    sunumda harika olmuş
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  2. MUHAKKAK TADI ENFES DİR AMA BEN ESAS SUNUMA BAYILDIM
    ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydınlar Gülcüm..Tadıda çok güzeldi..Beğenmenize memnun oldum..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  3. nurcum hangine yorum yazsam hangini alsam bilemedim şimdi ..
    hepsi benim olsun şaka canım..
    ellerine sağlık burada mutluluk yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Bu pozitif enerjinize bayılıyorum..siz isteyin yeter,feda olsun....sevgiler..

      Sil
  4. Merhaba çoktandır sizin adınızı arkadaşlarda görüp tanıyorum bir merhaba demek istedim...Bende sipariş alıyorum uzmanlık alanım cheesecake geçen sene bir kafeye satarak başladım şimdi de etrafa ama gerçek tarifim blogda yok...ama görüntüler mevcut...sizinkinede bayıldım enfes gözüküyor...elinize sağlık...banada beklerim sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayçacım hoşgeldin canım..Ne güzel kabiliyetini değerlendirmişsin..bol keyifli çalışmalar..tabiki uğrarım ziyaretine sevgiler..

      Sil
  5. buarada bloğumun ismi yüksektopuklar77...adım ayca tekrar merhaba...

    YanıtlaSil
  6. Nurşenciğim yine harikasın bu nedir böyle tam öğle yemeğinden sonra tatlı krizimde tutmuşken bu bana yapılır mıydı?:))Mutlu haftalar canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sanada mutlu haftalar..EE hadi atla gel beraber yiyelim...:)))

      Sil
  7. Nursen bu ne harika bir goruntu vallahi canim çekti yaa :) guzel bir hafta dilerimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..sanada bol keyifli haftalar..sevgiler..

      Sil
  8. elinize sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş bayıldım en kısa zamanda deneyeceğim sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
  10. Canım sende benim gibi çikolata sevenlerdensin sanırım:)))Bol çikolatalı nefis ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim...Evet çikolatalı olan her lezzet favorim..sevgiler.

      Sil
  11. valla canım çekti,evde bazı malzemeler eksik tamamlayıp hemen yapacağım , sonucu yazarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah çok beğeneceksiniz,şimdiden ellerinize sağlık..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic