KIBRIS KÖFTESİ

Farklı lezzetler herzaman mutfağımızı zenginleştirir..Denemek ve tatmak lazım..Bende yazlıktaki  Kıbrıslı arkadaşımdan çok lezzetli ,değişik bir et köftesi öğrendim..Ve mutfağıma nefis bir lezzet daha ekledim..Yavru Vatan Kıbrıs Köftesi.....Nefis farklı bir lezzet,köfte patates ikilisini pratikleştirmişler...İkisini birleştirip tek bir lezzet yapmışlar..Özellikle çocuklar için ideal..Biz çok sevdik,köfte çeşitlerimizin arasına ekledik...Birde siz deneyin istedik...İşte karşınızda tarifiyle Kıbrıs Köftesi....


 
MALZEMELER
500 gr. dana kıyma
2 adet patates
1 adet soğan
2 diş sarmısak
1 yumurta
4 yemek kaşığı galeta unu
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
2 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı yenibahar
YAPILIŞI
  1. Patatesleri  ve soğanı rendenin ince tarafıyla rendeleyin ve sularını iyice sıkın.
  2. Kıymayı geniş bir kaba alın, bütün malzemeleri içine ekleyin ve iyice yoğurun..
  3. Daha sonra yoğurduğunuz köftenin yarısını rondodan çekin ve tekrar iyice yoğurun..
  4. Sonrada  buzdolabında bir kaç saat dinlendirin ve sonrada ister uzun ,ister yuvarlak şekilendirin.
  5. Pişirirken ister bol, ister az yağda arzuya göre pişirin..Ben teflon tavada az yağda kısık ateşte pişirdim..
  6. Köftelerinizi domates sos veya acı sosla ikram edin..
 
AFİYET OLSUN..SEVGİLER...
 

40 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım
    kıbrıs köfteyi ben de çok severim....
    Sosluklarını yesinler senin ne güzelmiş onlar öyle ya bayıldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldızcım teşekkürler..Bizde çok sevdik,gerçekten lezetli bir köfte..Soslar vazgeçilmezim ve de sosluklarım..

      Sil
  2. Hiç duymamistim bu kofteyi, guzele benziyor, ellerinize saglik :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bu yaz öğrendim,değişik lezzetli bir köfte..teşekkürler.

      Sil
  3. ellerinize sağlık
    değişik bir tarif enfess görünüyor
    sunumda çok şık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeynepcim..Çok orjinal bir köfte..

      Sil
  4. acilen denemeliyim bunu :)
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handecim deneyince seveceğinden eminim,çok lezzetliydi.sevgiler.

      Sil
  5. selam kuzenim eşi Kıbrıs'lı ilk defa kayınvalidesi bize yapmıştı gerçekten ççok lezzetli bir köfte ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde çok beğendik,çok hoşumuza gitti lezzeti..teşekkürler..sevgiler.

      Sil
  6. canım ellerine sağlık çok güzel bir görüntü. benimde çok sevdiğim bir köftedir kıbrıs köftesi afiyet bal şeker olsun. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum teşekkürler..bizimde köfte çeşitlerimize eklendi..sevgiler..

      Sil
  7. Una ricetta buonissima e molto originale!!!! Bravissima, baci e buona giornata

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks Paola..You can try this recipe,it is very delicious..

      Sil
  8. ellerine saglik olsun,cocuklar icin gercekten de iyi bir tarifmis,tesekkurler paylasimina,sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar bayılacak bu köfteye bence..Çok keyifli ve sağlıklı..sevgiler.

      Sil
  9. kıbrıs köftesi çok leziz olur,mis gibi olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Canım maşallah hızına yetişemiyorum ellerine sağlık nefis görünüyor sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkürler..Valla yaptıkca koyuyorum,sırayla..

      Sil
  11. eline sağlık canım

    nefis olmuş

    YanıtlaSil
  12. Çok lezzetli bir köfte olduğu duymuştum ama hiç denemedim ilk fırsatta denemek isterim.Ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet lezzetli ,değişik bir köfte oluyor..her zaman değişik tatlar denemekte fayda var..mutfağımıza renk katıyorlar..tavsiye ederim..

      Sil
  13. senin tariflerini cok seviyorum denemek lazim bu tarifinide canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumuna teşekkür ederim..Güzel,değişik ve lezzetli tarifleri sunmaya çalışıyorum..seviyorsanız ne mutlu bana..sevgiler..

      Sil
  14. size güveniyorum nurşen hanımcımeminimki çok lezzetlidir en kısa zamanda deneyeceğim sevgilerle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım denemeni tavsiye ederim,keyifli bir lezzet..sevgiler..

      Sil
  15. Ellerinize sağlık, gerek bu tarif gerekse diğer tarifleriniz damak zevkime hitap eden lezzetler...Denenecek bir çok yemek var, harika...Selam ve sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloguma..Beğenmenize sevindim,her zaman beklerim..sevgilerimle..

      Sil
  16. Acı soslarla harika olur. Ben de çok severim Kıbrıs köftesini. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni keşfim tatlı acı sosla süper oluyor Kekikcim..süper bir lezzet..değişik soslar seviyorsan sosun ,adını verebilirim..sevgiler..

      Sil
  17. www.nasibimce.com ve www.porselendemlik.com


    Tarafından hazırlanmış olan





    76.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE

    20 EYLÜL 2012-20 EKİM 2012

    TARİHLERİ ARASINDA


    http://fusununmutfagi.blogspot.com



    YANİ BEN EV SAHİBELİĞİ YAPACAĞIM.

    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

    İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ...

    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davetinize teşekkür ederim,hoşgeldiniz...En kısa zamanda davetinize katılacağım..sevgiler..

      Sil
  18. patatesle kıyma biraraya gelmiş, güzel bir lezzet olmuştur, acı soslarla da iyi gider, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  19. Birbirlerine lezzet kattılar...Acı tatlı soslada çok muhteşem oldu..teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  20. Bildiğimz bunca güzel malzeme eminim eşşsiz bir lezzet haline gelmiş olsa gerek:)))acıktmmm....taze fıstık kesmediiii:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik ama çok lezzetliydi Efsuncum..Yeni lezzetleri denemekte fayda var..Zebra kek göndereyim....

      Sil
  21. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ,hoşgeldiniz bloguma..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic