PORTAKALLI HAŞHAŞLI KEK

Kekler, çay sofralarımızın baştacıdır..Bugün Nurlu MUTFAKTA her çatalda damağınızda eşsiz bir tat bırakacak ,mis gibi reyhasıyla içinizi ferahlatacak bir lezzet paylaşılıyor..Hem kek hemde, tatlı yerine geçecek bir kek...İşte tarifiyle portakallı Haşhaşlı kek.

MALZEMELER

3 yumurta
3 dolu yemek kaşığı mavi haşhaş
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı süt
125 gr.tereyağ(arzuya göre 1,5 çay bardağı sıvı yağ)
1 portakalın suyu
1 portakal rendesi
1 tane vanilya
1 tane kabartma tozu
4  yemek kaşığı badem tozu
1,5 su bardağı+2 yemek kaşığı  un
2 yemek kaşığı sıcak su

ŞURUBU
1,5 rakı bardağı şeker
1,5 rakı bardağı su
1 portakal suyu




YAPILIŞI








  1. Yumurta ve şekeri  iyice çırpın.Sütle haşhaşı bir kaseye koyun yarım saat bekletin.
  2. İyice kabaran yumurta ve şekerinize vanilya,portakal kabuğu rendesive yumuşak margarinizi ekleyin,çırpın.
  3. Bu karışıma sırayla sütle haşhaşı,sıcak suyu ve portakal suyunu ekleyin.
  4. En son un,badem tozu  ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin,yavaşca karıştırın.
  5. Yağlayıp unladığınız kek kalıbına koyun.
  6. 170 derece fırında 1 saate yakın pişirin.
  7. Kekiniz pişerken su,şeker ve portakal suyunu bir tencereye koyun 10 dakika kaynatın,hafif ılısın.
  8. Kekiniz pişince, kek daha kalıptayken ve sıcakken hazırladığınız şurubu kaşıkla üstüne dökün.Daha sonra tabağınıza alın.
AFİYET OLSUN..Sevgiler..

 

27 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Sen böyle portakallı tarifler verdikçe portakalı iyice özlediğimi fark ediyorum. Yeni sezona az kaldı. Çok güzel bir kek afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ,portakal kekelre çok yakışıyor bende çok keyif alıyorum..Bizim buralarda başladı portakal,mandalina..Bizde hemen başladık kullanmaya..teşekkürler..

      Sil
  2. Canım benim nefis olmuş ellerine sağlık bir dilim aldım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim,afiyetler olsun..

      Sil
  3. Hayırlı günler. Kekiniz ne kadar güzel görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fuat bey..saygılar.

      Sil
  4. Az kaldı portakalların da mutfaklarımızda yerini almasına biraz daha sabredelim. Portakal ve çikolata harika bir çift,bayılırım. Elerinize sağlık! :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz başladık yemeye Simgecim...Narenciye pastalara keklere çok yakışıyor..teşekkürler..

      Sil
  5. nefis olmus ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  6. nurcum neler kaçırmışım.
    :)
    o maharetli ellerine sağlık.
    senin için googleden yazıp giriyorum normal açılmıyor.
    benim gönül dostuma az bile.
    saygılar:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bir türlü bu goole işini halledemedim..Teşekkür ediyorum,ilgine...sevgiler..

      Sil
  7. canım ellerine sağlık. hem çıtır çıtır hem de mis gibi portakal kokusuyla enfes bir kek olmuştur eminim. afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Arzucum..Nefis bir lezzetti...sevgiler..

      Sil
  8. ohhh mis gibi portakal kokmuştur nurşen ablacığım
    nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Zeynepcim mis gibi portakal kokuyordu....Süperdi..teşekkürler..

      Sil
  9. Nasıl güzel, lezzetli görünüyor...hemen deniycem. Bu arada mavi haşhaş??? farklı bişey mi?
    Eline sağlık nusen abla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi haşhaş marketlerde satılan haşahaş..pasta ve çörekler için..teşekkürler..

      Sil
  10. ellerine sağlık nefis olmuş ben bu tarifi borcam da yapıyordum bu şekilde de çok güzel olmuş sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMELCİM ÇOK GÜZEL BİR TARİF..BÖYLE OLUNCA HEM TATLI,HEMDE KEK YERİNE GEÇİYOR..TEŞEKKÜRLER..

      Sil
  11. Ellerine saglik canim, ne kadar güzel görünüyor kekin öyle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM,CANIM..SEVGİLER.

      Sil
  12. harika mis gibi koktu ama artık kış geliyo dime ya....ben buna üzülüyorum sonbaharı doya doya yaşamak istiyorum...umarım hemen kış başlamaz.....sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet artık malesef mevsim geçişlerini tam yaşayamıyoruz..Birden yaz,birden kış oluyor..Şimdi kısada olsa sonbaharın tadını çıkaralım bu nefis kokulu kekle..sevgiler.

      Sil
  13. Şimdi deneyecektim tarifi,malzemeler listesinde şekeri göremedimm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim yazarken elim değmiş,yazdığımı tekrar silmişim..Şimdi düzellttim ..Uyarı için teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic