ŞEFTALİLİ MUFFİN

Ne zamandır ,aklımda şeftalili muffin yapmak vardı..Tezgahlardaki tazecik,muhteşem şeftalilere göz dikmiştim,hemen pazara gittim ve aldım.Muffinlarıma tazecik şeftali püresi koydum.Ortaya bu leziz,yumuşacık,mis gibi kokulu  muffinlar çıktı..Şeftaliler sevenler,bu muhteşem lezzeti deneyin derim..!!!


İsterseniz yanında taze krema veya vanilyalı dondurmayla ikram edin..Süper oluyor,test edilip,denenmiştir..
 
MALZEMELER
2 adet iri boy yumurta
1 su bardağı şeker
125 gr.yumuşak tereyağ
1/2 su bardağı süt
1 adet vanilya
1 adet kabartma tozu
2 adet büyük şeftali
2.5 su bardağı un
2 yemek kaşığı pudra şekeri
YAPILIŞI
  1. Yumuşak tereyağ ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.İçine oda ısısındaki yumurtaları teker,teker ekleyin.Daha sonra vanilya ve sütü  koyun.Şeftalinin birini soyun,pudra şekeriyle birlikte rondodan çekin ve muffin karışımınızın içine ekleyin..En sonda unla kabartma tozunu eleyip ekleyin..Daha sonra muffin kalıbınızı yağlayın ve muffin karışımınızdan kalıpları 4/3 dolacak şekilde paylaştırın.175 derece ısıtılmış fırında pişirin..Muffinlarınızın pişip pişmediğini kürdan testiyle kontrol edin..Muffinlarınız pişince soğuduktan sonra kalıplardan çıkarın ve üzerlerine ayırdığınız şeftaliyi dilimleyin,üzerlerine koyun,hafif pudra şekeri eleyin ve servis edin..
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..
 

16 yorum:

  1. Meyveli tatlı ve pastaları çok severim.
    Sıcak sıcak birer tane istiyorum. Şeftaliyle fıstık çok yakışmış.
    Çok iştah açıcı görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Pırılcım,meyvalı lezzetler hafif oluyor..Yapmaya başlarken bu kadar başarılı olacğını tahmin etmemiştim,ama sonuç süper di..

      Sil
  2. meyve varsa işin içinde tamamdır :)
    görüntü herşeye bedel, süper ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,süper oldu gerçekten..şeftali çok yakıştı..sevgiler.

      Sil
  3. Hayırlı sabahlar, ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyorlar.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fuat bey..saygılar..

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Leylacım teşekkürler,çocuklar için tavsiye ederim..

      Sil
  5. nurşencim harika olmuş. şeftaliyi çok seven biri olarak bayıldım bu muffinlere ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum şeftaliyi seviyorsan,denemelisin bence..Çok hoş bir lezzet oldu..sevgiler.

      Sil
  6. Keşke bize getirseydn ya çayla iyi giderdi ben de bu saate acıkmazdım belki??


    Son şeftaliler...ellerne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size özel yapacağım,daha güzellerini..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  7. Ah ne guzel kokmustur, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic