AŞURE


En sevdiğim aylardan biri daha geldi..
MUHARREM  AYI..
Aşure zamanı..
Şimdi ne güzel,mis gibi aşureler pişecek,dağtılacak..Hep beraber yenecek,mutlu mutlu paylaşılacak..Evettt,hazırlıklar başlasın,malzemeler önceden alınıp ,hazırlansın..
Muharrem ayının 10 cu günü aşure günüdür..Muharrem ayı ,Kura'nı Kerimde en kıymetlı 4 aydan biridir.Bu ayın en kıymetli gecesi de Aşure gecesidir. Allahü teâlâ, birçok duaları Aşure günü kabul etmiştir. Hazret-i Âdem'in tevbesinin kabul olması, Hazret-i Nuh'un tufandan kurtulması, Hazret-i Yunus'un balığın karnından çıkması, Hazret-i İbrahim'in ateşte yanmaması, Hazret-i İdris'in canlı olarak göğe çıkarılması, Hazret-i Yakub'un, oğlu Hazret-i Yusuf'a kavuşması, Hazret-i Yusuf'un kuyudan çıkması, Hazret-i Eyyüb'ün hastalıktan kurtulması, Hazret-i Musa'nın Kızıldeniz'i geçmesi, Hazret-i İsa'nın doğumu ve ölümden kurtulup, diri olarak göğe çıkarılması Aşure günü oldu.

Aşure gününde yapılması iyi olanlar,
  1. Aşure günü oruç tutmak sünnettir.Bu gün oruç tutanın bir senelik günahları affolur....(Yalnız müslümanlara  aynı gün tek oruç tutmak mekruhdur..Ya bir gün önceden,yada ertesi gün beraber 2 veya 3 gün oruç tutulur. )
  2. Sadaka vermek..
  3. Akraba ve hasta ziyaretleri yapmak.
  4. Orucunu bir müminle beraber açmak..
  5. Aşure gününde verebildiğince selam vermek.
  6. Güsletmek..
  7. Kurandan dualar okumak,kaza namazlarını kılmak..


****** Aşure dağıtılarak eşe dosta,akrabalara,komşulara bolluk ve bereket temennisinde bulunulur.!!

Aşure pişrmesi,kişiye özeldir..Herkesin kendine göre bir yöntemi vardır..Bu da Nurlu Mutfağın tarifi ,bakalım beğenecekmişiniz..

MALZEMELER
2 büyük su bardağı dövme
1 küçük su bardağı nohut
1 küçük su bardağı fasulye
1 kahve fincanı pirinç
1 kase sarı üzüm
1 kase  doğranmış kayısı
4,5 veya 5,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 limon veya portakal rendesi
1 tane ayva ve elma [pişerken içine atılıp,sonra çıkarılacak]
ÜZERİ İÇİN
ceviz
fındık
badem
nar
tarçın
YAPILIŞI
  1. Bir gece önceden dövmenizi yıkayın,geniş bir tencereye koyun ve 1 taşım kaynatıp,altını kapatın.Sabaha kadar öyle beklesin..
  2. Nohut ve fasulyenizide iyice yıkayıp,ayrı tencerelerde birer taşım kaynatıp,altını kapatın ve sabaha kadar bekletin.
  3. Ertesi sabah,fasulye ve nohutlarınızı iyice pişirin.Pişince nohut ve fasulyelerin kabuklarının çoğu çıkacaktır,alabildiğiniz kadar kabuklarını temizleyin.
  4. Dövmenizi ve pirincinizi oldukça büyük bir tencereye yeterince suyla birlikte koyun,iyice pişirin.
  5. Malzemeleriniz pişerken,küçük doğranmış kayısı ve üzümleri ,iyice yıkayıp,ıslayın.
  6. İyice pişen dövmenizin dörtte birini başka bir tencereye alın ve rondodan çekin.Daha sonra tekrar dövmenin içine ekleyin.(Bu işlem aşurenizin dolapta katılaşıp, donmasını önler.)Dövme tencerenize fasulye ve nohutları ekleyin,beraberce pişmeye bırakın.Pişerken ,pişmeleri için sıcak su eklemeyi unutmayın.
  7. Daha sonra elma ,ayva kabuğu , soyulmuş tüm ayvayı,üzüm ve kayısılarınızı ekleyin,hep beraber pişmeye bırakın.
  8. Fasulye ve nohutlarınızın pişmişliğini kontrol ettikten sonra en son şekeri ekleyin.Şeker kıvamı herkesin ağız tadına göre değişir,o yüzden şekeri kontrollü ekleyin.Benim verdiğim ölçü bizim ağız tadımıza göre,tam geliyor..Size az gelirse,tadarak  daha fazla koyabilirsiniz.Pişerken suyu eksildikçe ,kontrollü olarak sıcak su eklemeyi unutmayın.Dibini tutturmamak içinde devamlı karıştırın..
  9. Aşurenizin pişmesine yakın,portakal rendesi ve büyük bardak sütü de aşurenize ekleyin.Pişmişliğini kontrol ettikten sonra altını kapatın.Elma ,ayva kabuğu ve tüm ayvayı içinden çıkarın.Sonrada kaselere paylaştırın..
  10. Ceviz ,fındık ve soyulmuş bademi iri parçalar halinde hazırlayın,hafifce kavurun.Aşureniz soğuduktan sonra süsleyin.Arzu ederseniz üzerine  tarçın ve narda ekliyebilirsiniz..
  11. Daha sonra hazırladığınız aşureleri komsularınıza,akrabalarınıza ,dağıtabildiğiniz herkese dağıtın.
  12. Aşure malzemelerinizi bir gece önceden hazırlarsanız,çok kolay olur.Pişirirken aşure tenceresinin içine elma,ayva kabuğu ve bir tane tüm ayva  koyunca,aşureniz mis gibi bir reyhaya sahip olur.Tabiki piştikten sonra çıkarmayı unutmayın..Aşurenin püf noktası,şekeri ve kıvamıdır..Sıcakken fazla gelen şeker,soğuduktan sonra yavan gelebilir,dikkatt..Kıvamıda cıvık bir muhallebi kıvamında olmalıdır,çünkü soğudukca katılaşır..Bu ölçüden 20 - 25 kase kadar aşure çıkar..
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..ALLAH KABUL ETSİN..



51 yorum:

  1. ellerine sağlık nurşen ablacığım çok severim aşureyi.bizde senin tarifin gibi yapıyoruz annemle.cumartesi kolları sıvıcaz kısmetse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim teşekkür ederim,sizede kolay gelsin Allah kabul etsin..

      Sil
  2. Canım Allah kabul etsin tekrarlarına kavuştursun inşallah,ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim,hepimize inşallah..

      Sil
  3. döğmenin rondodan geçirilmesi değişik geldi unutmazsam bende deneyim bu sen bu şekilde.ellerine sağlık ablajım şimdiden allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,dövmenin bir miktarını rondodan geçirirseniz aşurenin kıvamı daha güzel oluyor ve ilk günkü kıvamını koruyor..teşekkür ediyorum..sevgiler..

      Sil
  4. Bayılırım aşureye ellerine sağlık Nurşenciğim..

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    ellerine sağlık. Allah kabul etsin. Döğmeyle ilgili püf noktası çok güzel teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,püf noktasından çok memnun kalacaksınız..Teşekkür ederim ..sevgiler.

      Sil
  6. Ellerine sağlık ben de cuma günü yapacağım. Benim de aşurede en sevdiklerim kuru kayısı, portakal kabuğu rendesi ve nar taneleri.Hepsi de senin aşurende var:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim şimdiden ellerine sağlık canım..Sevgiler..

      Sil
  7. ellerine sağlık beğenmezmiyiz harika olmuş.
    bilgilerde çok güzel.

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı akşamlar, uzun zamandır devam eden meşguliyetim dolayısı ile siz değerli blog arkadaşlarımı ziyaret edemedim. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fuat bey,saygılar..

      Sil
  9. Bende bu hafta yapsammi diye düşünüyorum.çok seviyorum cokkkkk.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Leylacım..Hadi üşenme yapıver sende..

      Sil
  10. Ellerine sağlık, ben de niyetlenenlerdendim yapmaya, senin tarifinle yapayım bu sefer de..Senin tariflerinden pek memnunum, nasıl güzel olacak bu da kimbilir? Şişman ettin beni şişmaaannn:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm kıyamam sana....Şişman olmazsın korkma..Hepsi diet diet..Teşekkür ederim,güzel yorumlarına..Şimdiden san kolay gelsin..

      Sil
  11. Sevgili Nurşen, aşurenin sadece annem ve iyi aşçılar tarafından yapılabileceğine dair bir inancım vardı. :))Yazını okuyup, tarifini o kadar güzel anlattığını görünce niyetlendim yapmaya. Deneyeceğim. Eğer başarılı olursam, değmeyin keyfime. Komşularımla paylaşmak çok keyifli olacak.
    Çok teşekkür ederim. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyfficim hiç korkma ,zor değil..Ben bütün detayları vererek anlatmaya çalıştım..Bir gün önceden hazırlarsan çok daha kolay olur..Çok güzel olacağına eminim..şimdiden ellerine sağlık..

      Sil
  12. Asureyi cooook seviyorum :) Hafta sonu yapmaya dusunuyorum. Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanada şimdiden kolay gelsin,Allah kabul etsin...Juliacım..

      Sil
  13. allah kabul etsin , ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Aşureye bayılırım Blog unuzu gezdim hepsinden canım istedi ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hoşgeldiniz bloguma..

      Sil
  15. Ben de aşureyi çok severim ama son üç-dört yıldır yapmıyorum çünkü etrafımda dağıtabileceğim fazla insan yok ve kalanı ben yemek zorunda kalıyorum. Sonra kilo mücadelesi başlasın :) O yüzden gelenlerle yetiniyorum Nurşencim:) Ellerine sağlık, pek güzel görünüyor aşuren. Allah kabul etsin canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,canım..Haklısın yemesi çok güzel ama ,sonrada gelsin kilolar..Sevgiler..

      Sil
  16. Ellerine sağlık Nurşen Hanımcığım Allah kabul eylesin.

    Aşure ayının tadı bir başakadır muharrem ayında yenilen aşurelerin tadı bir başka güzeldir.

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..Evet Muharrem ayına özel yapıldımı,dağıtmasıda ,yenmeside bir başka güzel oluyor..

      Sil
  17. Geldim,geldim İnşaAllah aşureye yetişmişimdir.Çok severim ve de aşureniz nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.Afiyetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin İlknurcum,tabiki de yetiştin..teşekkür ederim..

      Sil
  18. canım allah kabul etsin bereket getirsin inşallah ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum hepimize bereket getirsin inşallah,amin canım..sevgiler..

      Sil
  19. kısmetse yarın malzemeleri alacağım,hafta sonuna da kaynatmatmayı düşünüyorum.ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,sizinde şimdiden ellerinize sağlık.Allah kabul etsin..

      Sil
  20. ellerine sağlık allah kabul etsin canım

    YanıtlaSil
  21. oooo ellerine sağlık, Allah kabul etsin, benimki de yolda, sabırsızlanıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin canım sanada,Allah kabul etsin..Afiyetle yiyin..

      Sil
  22. Allah kabul etsin, ellerinize sağlık...en çok sevdiğim tatlı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,arkadaşım..Amin..

      Sil
  23. Ellerinize sağlık, Rabbim kabul etsin, haneniz bereketli huzurlu olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,hepimiz için bereketli olur inşallah..

      Sil
  24. Nursencim nefis görünüyor nefiss:)Ellerine emeğine sağlık..Tadıda enfe bu aşurenin..Nerden biliyor olabilirim kii??Tabiki senin tarifini denedim..Çok teşekkürler tarif için..Sevgilerime..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeynepcim,seninde ellerine sağlık..Allah kabul etsin hepimizinkini..sevgiler.

      Sil
  25. Merhaba Nursencim. Bu gun senin tarifinle,ilk defa asure yaptim. Her tarifinde oldugu gibi bu da mukemmel oldu. Komsularima da gururla dagittim. Tesekkurler arkadasim. İyi ki varsin. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum güzel yorumuna çok teşekkür ederim,]]Tarif annemden,onun ki kadar olmasada bende yapıyorum..Beğenmenize çok memnun oldum.Ellerine sağlık canım,Allah kabul etsin.öpüyorum..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic