25 Kasım 2012

İÇLİ KÖFTE (ADANA USULU)

Her yörenin bir içli köfte tarifi vardır..İşte bu da Adana'nın yerlisinden  orjinal içli köfte tarifi..Yağıyla,kıymasıyla ..Hani derler ya Adana köftesine ,çatal batırdın mı,yüzüne yağı fışkıracak..!!İşte tam da öyle ,lezzeti,ölçüleri  tam bir tarif..Gözünüz korkmasın,her güzelliğin bir zorluğu vardır.
 
İçli köftelerimizi hazırlayıp,üzerine strech film serdiğimiz tepsilere diziyoruz ve buzlukta donduruyoruz..Daha sonra ne zaman istersek buzluktan çıkarıp,çözüldükten sonra ilk günkü tazeliğinde haşlayıp, yiyoruz..

Kıymamızın kavrulmuş hali..
Kıymanızı 1 gün önceden hazırlayıp,buzdolabında muhafaza edin..

Dışının yoğrulmuş hali...
İyice yoğrulacak ,macun gibi olacak.


İşte böyle incecik elde açılır,Adana içli köftesi..
İçinin kıyması da böyle bol olur..



Vee nefis içli köftelerimiz yemeye hazır...
Artık kaç tane yersiniz bilemem...:))))



MALZEMELER
İÇ HARCI
1 kilo yağsız koyun kıyma
1 kilo soğan
2 veya 1,5 paket teremyağ
2 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kimyon
2 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı kırmızı pul biber
2 tatlı kaşığı biber salçası
DIŞ HARCI
500 gr.dövmelik dana eti
750 gr. ince siyah köftelik bulgur
1 yumurta
1 su  bardağı irmik
1 su bardağı un
2 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kimyon
1 yemek kaşığı biber salçası
yoğurmak için 1 bardak su
YAPILIŞI
  • Bulgurunuzu ve irmiğinizi  biraz ılık suyla geniş kenarlı büyükce bir tepside ıslayın.Üzerine tuzu atın ve karıştırın.Dana etinizi et dövme makinasında iyice dövün.Daha sonra iyice dövülmüş dana etini,yumurtasını ve salçasını koyun,iyice yoğurun..Yoğururken bir kaç avuç su  ve ununuda ekleyin.İçli köfte dış hamurunuz iyice macun kıvamına gelene kadar yoğurun.[İçli köftenizin dışı hazır..]
  • İç kıymasını bir gün önceden hazırlarsanız ,daha iyi ve pratik olur.Çünkü kavrulan kıymanın iyice soğuyup,yağının donması gerekiyor..
  • Kıymayı kavururken,önce kıymayı geniş bir tencereye alın ve suyunu çeken kadar kavurun.Suyunu çekince incecik doğradığınız soğanları ekleyin ve onunda suyu çekilene kadar kavurun.Sonrada yağını ve salçasını ekleyin.Kıymanız yağlada iyice kavrulunca içine baharatlarını ekleyin.Ve kavrulan kıymanızı yayvan bir tepsiye koyun,iyice soğusun.
  • Köfte malzemelerinizi hazırladıktan sonra içli köftelerinizi hazırlıyabilirsiniz..Köftede  hamurundan yumurta büyüklüğünde parçalar alın ,parmağınızı içine sokarak,elinizle  açın..İçine kıymanızdan birer yemek kaşığı koyarak kapatın ve yuvarlak hale getirin.Üzeri biraz yüksek,altı düz olacak.İlk seferde çok ince açamıyabilirsiniz,ama köfte yaptıkça daha ince açarsınız..
  • Köftemizin iç kıymasının kavrulması çok önemli,kıymanın suyunu iyice çekmesi ve sulu kalmaması lazım..Ayrıcada dışının iyice macun gibi yoğrulması lazım ve tabiki incecik açılması..Lezzetli ve güzel bir Adana içli köftesi için bu püf noktalarını dikkatle okuyun ve uygulayın.
  • İçli köfteleri hazırladıktan sonra buzdolabında dinlendirin..Daha sonra haşlamak için büyük bir tencereye su koyun,içine biraz tuz ve 1 tatlı kaşığı limon suyu kaoyun.Kaynayınca köftelerinizi içine dikkatlice atın,köfteler suyun yüzüne çıkınca olmuş demektir..Sonrada afiyetle yiyin..
  • Köftenin suyuna attiğınız tuz ve eklediğiniz limon suyu köftelerinizin patlamadan pişmesine yardımcı olur..
  • Köftelerinizi sıcak sıcak ve daha önce tarifini verdiğim tahin salata yla beraber ikram edebilirsiniz..Bu ikili birbirine çok yakışır..
  • Bu ölçüden, ortalama orta boy 45 adet köfte çıkar..

  • AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

83 yorum:

  1. Oy oy oyyyyy nursennnnn bana yolla bunlariiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylacım hemen yolluyorum...

      Sil
    2. Eeeee halen gelmedi :))) yedin dimiii.bensiz hepsini yefin dimiiii.nayirrrr nolamazzzz:))

      Şaka bir yana süper olmuş canım.

      Sil
    3. Ah keşke yakın olsakta,hepberaber keyifle yesek..Leylacım..Teşekkürler..

      Sil
  2. Canım beni sabah sabah can evimden vurdun bayılırım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım buyur beraber yiyelim canım..Teşekkürler..

      Sil
  3. nurşen ablacığım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Nefissss... Köfteler tam kıvamında olmuş.
    Yemekleriniz şimdiden hazır çok hoşuma gitti.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pırılcım,hazırlıklar tam gaz başladı..

      Sil
  5. Ellerinize sağlık.. Nefis olmuş köfteler, bayılırım içli köfteye..

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık. İçli köftenin hakkını vermişsin. Ama dana etinden de yapıldığı zaman da çok seviyorum ben. Önemli olan bu kadar ince açmak çok marifetlisin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim içini yağsız koyun etinden,dişinıda dövmelik dana etinden yapıyoruz biz..Teşekkür ederim..

      Sil
  7. Bu kadar ince açılmış çiğ köfteye bayılırım, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Tek tek fotoğraflamışsın, teşekkürler. Bayılırım bu lezzetli tada ama böylesini yapacağımı sanmıyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,elimden geldiğince her aşamasını çekmeye çalıştım...Bence denemelisin,sen muhakkak yaparsın arkadaşım..sevgiler..

      Sil
  9. Nurşen'ciğim, nedir bu görsel şölen :)))
    Benim bu tarifi yapmam demek, hayal ötesi birşey olmakla birlkte, yapan yapıyor işte :))
    Ellerine sağlık canım.
    Yiyenlere de afiyet olsun , şifa olsun.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyficim teşekkürler,bende bu güzelliği paylaşmak istedim..Seyretmesi bile güzel bence..Bunu yapamasanda bence sini köftesini dene ,onu muhakkak yaparsın canım..sevgiler..

      Sil
  10. Cok lezzetli gorunuyor,hep denemek isterim ama yapamam diye elim hic gitmez... Su icli kofteye sekil verme ve dagilmamasini gozumde buyutmesem hemen yapicam :) Ellerinize saglik.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yaptığınızda şekli tam olmayabilir ama zamanla yapabilirsiniz..Benim tarifle dışıda dağılmaz,merak etmeyin.Hiç bir şey çok zor değil..sevgiler.

      Sil
  11. içli köfte en sevdiklerimdendir...
    favorimdir...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Adananın içli köftesi çok meşurdur..

      Sil
  12. Bıraktığınız yorum vesilesi ile blogunuzu inceledim her şey çok güzel ve iştah açıcı görünüyor ellerinize sağlık. İçli köfteler gel beni ye diyor ne kadar ince hazırlanmış, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hoşgeldiniz bloguma...Her zaman beklerim..Adana köftesi böyle ince olur..

      Sil
  13. Una ricetta meravigliosa, molto originale!!! Bravissima, baci e buona serata

    YanıtlaSil
  14. icim gitti.ben bu icli kofte isini cok denedim ama pisirirken hep dagildi beceremedim.ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde bu benim usulü deneyin,kaynatmadaki püf noktalarınıda uyguladınız mı,hiç dağılmaz..teşekkürler.

      Sil
  15. maaşallah çok marifetlisin bloğuna bayıldım tatlım,izlemeye alıyorum,banada beklerim
    sevgilerle.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esmacım hoş geldin,bloguma..Teşekkür ederim .her zaman beklerim..

      Sil
  16. Nursen ablacim kofte harika gorunuyor. Canim cekti :))) Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım keşke burda olsanda ikram edebilsem...teşekkürler..sevgiler.

      Sil
  17. Ellerine sağlık NUrşen Hanımcığım.Adana yöresinin içili köftesini yerken şöyle köfteyi yarış içine limon sıkıp mis gibi yiyeceksiniz.

    off ne lezzetli olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle şöyle katalla ortadan böleceksin köfteyi sonrada limon sıkacaksın..Sonrada misler gibi yiyeceksin..Neşecim..

      Sil
  18. IMMMM BAYILIRIM,NEFİS GÖRÜNÜYORLAR,ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  19. Cok cok guzel olmuslar dizi dizi dizilmisler nefis gozukuyorlar ama ben bunu hic sanmamki yapabileyim..cok isi var bunun..ama kimbilir yemesi ne kadar guzeldir hic yemedimde:( Ellerine saglik diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Adanamızın içliköftesi çok meşhurdur ve özeldir..Keşke sizlere ikram edip tattırabilsem..Ama az da olsa yapmayı deneyin bence,ayrıca blogumda çok içli köftenin kolay benzeri sini köftesi var..O daha kolay..EN azından onu deneyip benzer bir lezzet tadabilirsiniz..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  20. Ben bu tarife şapka çıkarırım, aynı annemin yaptığı gibi...offf canım nasıl çekti. Eline sağlık, nefis görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Bende kayınvalidemden öğrendim.Tam usulüyle..

      Sil
  21. ne denir bilmem, tam bir sanat eseri bana kalırsa, köfteleri öyle ince ince açmak, lezzetli olduğu ortada, kaç tane yenir bilmem, çok çok süper ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben 4 tane yiyorum..İnce olması bizim için çok önemli,tadı böyle çıkıyor..Teşekkür ederim..Sevgiler..

      Sil
  22. nefis görünüyor. çok seviyorum ben içli köfteyi ama yapmasını bi türlü öğrenemedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende büyklerimden öğrendim,yapa boza...Teşekkür ederim..

      Sil
  23. Off en sevdiğim yemek Adananın bence en güzel lezzeti tadına doyum olmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede en güzeli,usuluyle yapıldı mı tadına doyum olmaz..

      Sil
  24. Et dovme aleti nefir? Nerde bulunur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Et dövme aleti elektirikli alet satan yerlerde bulunur..Et dövme makinası adında satılır..Eti kıymadan daha ince döverek kıyar..İçli köfte ve çiğköftenin kıyması bu makinada yapılır..Eğer bulamazsanız,dışının etini bir kaç kere ince kıyma makinasından çektirebilirsiniz..Ama et dövme makinası daha iyi sonuç veriyor..sevgiler..

      Sil
    2. Merhaba, ben sizi cok severek takip ediyorum. Hersey harika!.
      ben hollandadan yaziyorum. Acaba et dovme makinesinin resmi varmi? bende cok denemek istiyorum icli kofteyi ama bi kac sorum olacakti. Ic harcindaki kiymayi nasil okadar ince hazirliyorsunuz? ve ic harcinidami et dovme makinesinden geciriyorsunuz. Yardiminiz icin simdiden tesekkurler

      Sil
    3. Merhabalar Çağla hanım .Hoşgeldiniz bloguma.İç harcındaki kıymayı özellikle kaşıkla eze eze kavuruyorum,çok lezzetli oluyor.Kıma daha iyi pişiyor ve yerken rahatsız etmiyor..Kıyma yiyemiyenler bile benim içli köftemi yiyor..Yani iç harcını et dövmede çekmiyoruz.Sadece dışına koyduğumuz eti et dövmeden çekiyoruz.Eğer et dövme makinanız yoksa kasaplarda 3 -4 kez dana etini ince kıyma makinasından geçirtirseniz oda olmam demez.Ama yinede en sağlıklısı et dövme makinası..Tarifimiz tamdır,yalnız yazdıklarımı tam okuyun.Daha az yapıp denemek isterseniz malzemeleri yarıya indirin,ve kalın olur diye korkmayın.,yapa yapa eliniz alışır.Et dövme makinasının resmini çekip buraya koyacağım..Takipte kalın.Sevgilerimle.

      Sil
    4. cok cok tesekkurlerr takipteyimm ben herzaman. yakinda resimleri bekliyorumm

      Sil
  25. Tek kelimeyle harika olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  26. tarifleriniz süper hemen birkaçını denemek istiyorum :) bende sizin bloğu çok beğendim...

    YanıtlaSil
  27. Teşekkür ederim,hoşgeldiniz bloğuma...sevgiler..

    YanıtlaSil
  28. cok güzel görüyorben bir keresinde yapmaya çalıştım hep dagıldı o zamandan beri yapmadim sizin tarifinizi deniyecegim ellerinize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence birde bu tarifden deneyin,dış hamurunun iyice yoğrulması gerekiyor ve kaynatırken suyun içine limon koymanız çok önemli..Güzel haberlerinizi bekliyorum..sevgiler..

      Sil
  29. ellerinize saglık İçli köfte tarifinizi kızartsakta olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaptığımız içli köfteyi direk kızartırsanız patlar,ama hafif haşlayıp sonrada dikkatlice kızartabilirsiniz..teşekkürler..

      Sil
  30. Adanamın yemeğiii, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzel içli köfte .Adana içli köftesi...Teşekkürler..

      Sil
  31. kaç zamandır orjinal tarifi arıyordum,süper görünüyor,ellerinize sağlık,tüm püf noktalarıyla vermişsiniz,çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçli köftemizin tarifi Adananın has tarifi..Yapması çok zor olduğu için,bütün püf noktalarıyla vermek istedim.Evimizde nasıl yapıyorsak öyle,köftemin tarifi garantilidir.Adanada meşhurdur..Beğenmenize sevindim..teşekkürler ,sevgiler.

      Sil
  32. tarif veriyorsunuz ama dış harcın nasıl hazırlandığı eksik???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifde yazıyor,dikkatlice tam olarak okumalısınız..

      Sil
  33. facede illede yemek adlı biri sürekli sizin tarifleri yayınlıyor haberiniz olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haber verdiğiniz için teşekkürler,şimdi ilgileniyorum..Malesef böyle emek hırsızları çok..Başkalarının yaptıklarından,sayfa oluşturmak çok kolay..!!!

      Sil
  34. Nurşen hanım, içli köfteyi ilk defa sizin tarifinizle denedim harika oldu . paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum. daha birçok tarifinizde denedim hepsi çok güzel oldu ellerinize ve emeğinize sağlık ismim esra sessiz takipçinizim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık Esra hanım,böyle güzel geri dönüşlere çok memnun oluyorum.İzlemeye devam!!!sevgiler...

      Sil
  35. Merhaba bir şey soracağım içli köftenin dış kısmını bazı tariflerde et koymadan yapılıyor hangisi daha güzel olur aklım karıştı..birde dış kısmını yaparken parçalanmaması için nelere dikkat etmeliyim...teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabikide dışı etli olanı güzel olur..Az veya çok ama dışı mutlaka etli olsun..Dışının parçalanmaması için dış hamurununun iyice yoğrulması gereklidir.Ve haşlarken haşlama suyuna tuz ve limon suyu koyun.Tarifde verdiğim ölüler bizim yaptığımız orjinal Adana içli köftesidir..Muhteşem olur..

      Sil
  36. Sevgili nursen ablacm. Daha evvel hiç içli köfte yapmayı denememiştm ve sizin tarifinzle harikalar yarattığıma inanamadm. Paylaşm için sonsuz teşekkrler. Yalnz ilk deneyimim olduğu için, dış harcı beni inanlmaz zorladı. Rıca etsem video yayılar mısn.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım,yardımcı olabildiysem ne mutlu bana...Videoyu ilk köfte yaptığımızda çekip yüklüyeceğim.İsminide yazarsan mutlu olurum,sevgiler.

      Sil
    2. Abla peki daha detayla anlatmaya vaktin varsa sevinirim. Mesela bulguru, irmiği ve tuzu leğene koyduk, me kadar su ile ıslatacağız? Ve bi kilo bulgurdan yaptğm hatcn yarısı arttı bende :( sayglar şaziye

      Sil
  37. Ablam ismim Saziye Sarac, saygılar

    YanıtlaSil
  38. Tarifinize uyarak icli kofteyi yaptim.Kalinligi disinda annemin koftesinin tadı oldu.Tesekkurler Ayse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe hanımcım ellerinize sağlık,zamanla köfteyi daha ince açarsınız..Lezzeti garantidir:))afiyet olsun..

      Sil
    2. Bugun koftenin devamını yaparken pratik bir yolla yaptım. Hamurdan bir parca alip poset uzerinde hamuru yavarlak sekil vererek incelttim.icerisine kiyma koyup tekrar hamuru elimle incelterek uzerine kapattim ve buyuk su bardagiyla kestim.Sonrada elimi islatarak kofteye sekil verdim. Bu arada o sekli vermek icin avuc icini germek gerekiyormus:)) Annemin koftesinden ince oldu... Yapamayanlar böyle de deneyebilirler... Sevgiler

      Sil
    3. Süpersiniz,ne güzel bir yöntem geliştirmişsiniz..ellerinize sağlık..sevgiler..

      Sil