10 Kasım 2012

RED VELVET CAKE( KIRMIZI KADİFE KEK)[SEVGİLİLER GÜNÜ PASTASI]


Amerikalıların meşhur red velvet diye bilinen kırmızı kadife keki..Süper, yumuşacık bir kek,rengi özel,kreması özel..Süslü mü,süslü..Tam bir şölen havasında..Bu kekin özelliği, kekinde butter milk olması ve kremasınında peynirli olması..Bu nefis keki deneyin,çay sofralarınızda farkınızı gösterin..

Çay saatlerinize değişik ,özel bir lezzet arıyorsanız???İşte size güzel bir tarif..Yumuşacık,hafif bir kek..Deneyin,çok seveceksiniz.. 
MALZEMELER
3 iri boy yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao
2 tatlı kaşığı kırmızı gıda boyası
1 bardak buttermilk veya kefir [buttermilk :1 su bardağı süt+1,5 tatlı kaşığı elma sirkesi]
1 su bardağı sıvı yağ
1 tutam tuz
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
2 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı elma sirkesi[veya limon suyu]
2 su bardağında 2 parmak eksik un
KREMASI
200 ml.krema
200 gr.labne peynir
1 poşet şanti
1 çay bardağı süt
6 yemek kaşığı pudra şekeri
YAPILIŞI
  1. Öncelikle butter milkimizi yapalım..1 su bardağı sütü ılıtalım,dikkat edin ,sadece ılıyacak,çok ısıtmayın,sonra süt kesilir.Ilıyınca içine 1,5 tatlı kaşığı elma sirkesini ekleyip,bir kenara koyun.[Buttermilk yerine kefirde kullanabilirsiniz.][Buttermilki 1 su bardağı süt+1,5 tatlı kaşığı elma sirkesiyle yapıyoruz.]
  2. Yumurta ,vanilya ve şekeri iyice  çırpın.
  3. Daha sonra buttermilk veya kefiri  ekleyin.(Ben kefiri tercih ettim,bence aynı etkiyi gösterdi..)Sonrada sıvıyağınızı ekleyin ve çırpın.
  4. Karbonatın üzerine elma sirkesini veya limon suyunu ekleyin ve kabartın.Unu ,kakaoyu,gıda boyasını,kabartma tozunu  ve tuzu bir kaba eleyin ve kek hamuruna kaşık kaşık ekleyin,hafif hızda mixerle çırpın.En son karbonatlı sirkeyi ekleyin..Kek hamurunuz artık hazır..
  5. 26 cm.lik kelepçeli kalıbı yağlayın ve yağlı kağıtla kaplayın.Kek hamurunuzu içine koyun.175 derece ısıtılmış fırında 45 dakika kadar pişirin..
  6. Kekiniz pişerken kremanızı hazırlayın.Soğuk kremayı çırpma kabına boşaltın,çırpın,kabarınca içine soğuk sütü,pudra şekerini  ve toz krem şantiyi ekleyin.En sonda içine labneyi ekleyin ve tekrar çırpın.Sonrada buzdolabına koyun,iyice soğusun.
  7. Kekinizin pişip pişmediğini kürdanla kontrol edin,pişince fırından alın soğusun..
  8. Pişen kekinizin en üzeri kabarık olacaktır,onun üzerini düzleştirmek için dikkatlice  kesin ve bir kenara ayırın.Daha sonra kestiğimiz parçayı kullanacağız..Kalan keki 3 eşit parçaya bölün.
  9. Kek katlarının aralarını hazırladığınız soğuk kremayla kaplayarak kat kat dizin.Ben aralarına vişne ve beyaz çikolata kırıntılarıda koydum..Sonrada kremanın kalanıyla üzerini tamamen kaplayın.Ayırdığınız kek parçasını rondodan geçirin ve kekinizin kremasının her tarafını bu kırıntılarla kaplayın.
  10. Kekiniz artık hazır.Buzdolabına koyun ve soğutun.Bir kaç saat sonrada ikram edin.Kekinizin katlarınızı diğer kekler gibi ıslatmaya gerek yok,çünkü kekimiz hafif nemli bir kek ve kremanın kıvamı yeterli geliyor..
AFİYET OLSUN..SEVGİLER.


50 yorum:

  1. Ellerine sağlık bu kekik en çok rengini seviyorum ve de ismini. Mutlu hafta sonları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,kırmızı kırmızı çok hoş bir kek oluyor..teşekkür ederim,sevgiler..

      Sil
  2. HARİKA GÖZÜKÜYOR
    AMA BİRAZ UĞRAŞTIRICI GELDİ BANA
    BEN ŞURDAN BİR DİLİM ALSAM OLMAZMI
    HAZIR SEN YAPMIŞSIN ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülcüm inanki çok kolay..Sadece malzemeler biraz uzun gibi..Yaparsan göreceksin..Oldukçada keyifli bir pasta..Ama benimkinden de hemen yolluyorum,sana..sevgiler.

      Sil
    2. PASTAYI ALDIM ÇOK LEZZETLİYDİ
      ELLERİNE SAĞLIK

      Sil
  3. Bende red velvet cake'in şıklığını ve sunumunu seviyorum,elllerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok şık ve lezzetli bir pasta oluyor..teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  4. ellerine sağlık nurşen abla süper görünüyor
    çok şık olmuş sunumu
    eminim tadıda çok güzeldir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim çok lezzetide görüntüsü gibi çok güzeldi Zeynepcim..teşekkür ederim..

      Sil
  5. Bellissima, una vera delizia!!!! Buona serata

    YanıtlaSil
  6. görüntü tek kelime ile harika olmuş ellerine sağlık abla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.sevgiler..

      Sil
  7. Canım ya gecenin bu saati bana bu yapılırmı hani yakın olsak yap atlar gelir yerim,taaaaaaa 965 km.mesafe var arada Süpermen olsaydım keşke:)))
    Ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım ne güzel olurdu,keyifli keyifli beraber çayımızı içerdik,kırmızı kekimizi yerdik.İnşallah onuda yapacağız..sevgiler...

      Sil
  8. ah ah ne zamandır aklımda bu pasta,bizde pasta pek yenmediği için misafir kolluyorum:)ellerine sağlık darısı benim başıma:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ara ara yapıyorum,her yaptığımdada misafirlerimde ev halkıda bayılıyor..Şıklığıda malum zaten ..darısı san canım..

      Sil
  9. nurşen hanımcın uzun bir aradan sonra merhaba tekrarlayan rahatsızlığım ve tedavi sürecinden dolayı yazamadım size ama inanın o güzel lezzetlerinizi özledim ellerinize sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok geçmiş olsun...inşallah geçmiştir bununla..teşekkür ediyorum,çok özlettin kendini..

      Sil
  10. Renk ve sunumlar harika. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. nurşen ablacım geçen gün amerikan pazarından bir paket dunkcan hines marka red velvet aldım , acaba onu pişirsem ve sizin kremanın aynısını yapsam nasıl olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurselcim olur tabiki,neden olmasın.Hemde pratik..ne güzel..Benim kekimde duncan hinesin ev yapımı tarifi....İyi bulmuşsun,bulunmuyor uzun zamandır..Bende bulamayınca internetten buldum,yaptım kekini.

      Sil
  12. Bu ne guzel bir kek...rengi harika olmus!!! Kaldiysa bende bir dilim alabilirmiyim Nursen ablacim?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım ne yazikki yetişemedin,ama sizler için tekrar yapacağım..Teşekkürler..

      Sil
  13. Ben bu pastayi yiyebilen sanslilardanim.
    Harika bir lezzetli var. Ellerine saglik.tadi hala damagimda ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pırılcım,afiyet olsun...

      Sil
  14. çok severim canım bu keki sende harika yapmışsın ellerine sağlık..:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Arzucum..Gerçekten çok güzel oldu..

      Sil
  15. Nurşen ablacım kekinden gözlerimi alamıyorum..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim bende çok büyük bir keyifle yaptım...teşekkür ederim..

      Sil
  16. Nurşen Hanımcığım ellerine sağlık muhteşem görünüyor .
    Ben gıda boyasını pek kullanmıyorum.Ama görüntü çok hoş olmuş.Acaba bu rengi az biraz pancardan elde edebilir miyiz.Tadını bozmayacak şekilde.?Ispanaklı yeşik kek misali:)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşecim malesef panzar bu kırmızılığı vermiyor,daha kahverengi bordo gibi bir renk alıyor..Bir seferlik bu kek için kullanabilirsiniz,bende çok taraftar değilim gıda boyasına..Teşekkür ederim..

      Sil
  17. hep denemek istediğim bir tarif kırmızı rengine bayılıyorum ilk fırsatta deniycem nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..Renk muhteşem oldu..

      Sil
  18. oyoyoyoyy bu ne harika bir pasta, tam gozlere ve mideye senlik :) ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,tam bir şenlik bu pasta..sevgiler..

      Sil
  19. ne guzel bir goruntu.horozlar tavuklar bizden once atlayacak galiba.ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))Akşam akşam keyiflendirdin beni...teşekkürler..

      Sil
  20. Muhteşem görünüyor...
    Not aldım iznin olursa denemekve paylaşmak isterim...
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür derim,tabiki kaynak gösterip yayınlıyabilirsiniz...sevgiler..

      Sil
  21. Görüntüsünden lezzeti anlaşılıyor zaten. Nefis bir pasta olmalı. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,çok güzel bir pastaydı..Tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  22. Bi gariplik var yaptim herseyi tipatip ayni yapmama ragmen hic kabarmadi sizinki cok guzel olmus cok ozenmistim oysaki elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,ama bu tarif benim defalarca yaptığım bir tarif..Yabancı bir siteden çevirdiğim..Bende hiç yanılma olmadı..Acaba sizinkinde ne oldu..??

      Sil
  23. Incredible! This blog looks just like my old one!
    It's on a entirely different topic but it has pretty much the same layout and design.
    Wonderful choice of colors!

    My weblog :: fundraising

    YanıtlaSil
  24. ellerinize sağlık..bir yerde takıldım elma sirkesini hem kek hamuruna birde butter mılk için mi kullandınız tarifte sadece 1,5 cay kaşığı veriliyor. ama 2 kere kullanılmış???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 2 kere kullanılıyor,bir buttermilkin içinde birde pastada..Buttermilkin yanına açılımını yazmamışım,ama anlatırken açılımında yazmışım..Şimdi hemen yukarıyada ekliyorum,yanlış anlaşılma olmasın..

      Sil