4 Kasım 2012 Pazar

ŞAM TATLISI


İşte, canım teyzemin muhteşem tariflerinden daha biri...Adanamızın nefis ve özel  tatlılarından biri olan ŞAM TATLISI... Defalarca denenmiş ,pratik ve ölçüsü tam kıvamında..Nefis bir lezzet..


Tatlım ,annemin misafirlerine gittiği için, dilimlenmiş resmini çekemedim.Ama misafirlerden tam not geldi..

MALZEMELER
4 çay bardağı irmik
2 çay bardağı un
2 çay bardağı şeker
2 çay bardağı yoğurt
1,5 çay bardağı süt
1 paket vanilya
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 kase ayıklanmış tuzsuz yerfıstığı
ŞURUBU
8,5  çay bardağı şeker
6,5 çay bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu
YAPILIŞI
  1. İrmik,un,şeker,vanilya,yoğurt,karbonat ve sütü iyice karıştırın.Yarım saat bekletin.Beklerken ara ara iyice karıştırın.
  2. Daha sonra dikdörtgen bir fırın kabını margarinle yağlayın ve bekleyen tatlı hamurunuzu içine dökün.Sonrada ayıklanmış yerfıstığınızı üzerine sırayla dizin.
  3. 180 derece ısınmış fırında iyice kızarana kadar pişirin.45 dakika kadar..Tatlınız kızarmaya başlayınca 1 yemek kaşığı pekmezi ,1 yemek kaşığı suyla karıştırıp,yumurta fırçasıyla üzerine iyice sürün.[bu işlemi iyice kızarması için yapıyoruz.]Pişmeye yakın kızardıktan sonra ,tatlıyı fırından alın ve keskin bir bıçakla dilimleyin.Sonrada tekrar beklemeden fırına koyun,biraz daha pişsin.Ben dilimleme işini fırından tam çıkarmadan,hafif dışarıya çıkararak yapıyorum..
  4. Şurubunuzu tatlınızı hazırlamadan hazırlayın ki soğusun.Şurup için şeker ve suyu kaynatın,yaklaşık 10 dakika kaynadıktan sonra limon suyunu ekleyin ve 3 dakika daha kaynatın,altını kapatın.Şurubunuzu soğumaya bırakın.
  5. Tatlınız pişince ,fırından çıkarın ve soğuk şurubu kepçe kepçe dökün.Şurubun hepsini çekecektir.
  6. Tatlınız soğuyunca dilimleri daha kolay,parçalanmadan çıkarırsınız..
  7. Tatlınızı yaptıktan sonra mutlaka servis etmeden bir kaç saat dinlendirin.
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..




66 yorum:

  1. Offfff nursennnnn bitirdin beniiiiii.diyetteyjen yapilirmi bu işkence banaaaa.şimdi ben bunu yapsam kesin bir tepsisinide yerim.ama yapayım yaaaa.eşim tr den geliyor.görmeye gelenlere ikram ederim.o eller dert gormesin emi bacım

    YanıtlaSil
  2. Bir soru .pismeden çıkartıp dilimle yazmissin.pisince dilimlesek olmazmi canım.orasını pek anlamadım.ve cokkkk yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylacım pişerken son 10 dakika falan fırının içinde ,teli dışarı çek hemencecik dilimle,çünkü pişerken kek kıvamında yumuşak oluyor,üzeri kırılmıyor..Ama istersen pişincede şerbetini dökmeden dilimliyebilirsin tabiki..Ama ince uçlu keskin bir bıçak kullan,kırılmasın.sevgiler..şimdiden gözünaydın..

      Sil
    2. Sağol canım.ınşallah denicem bu tatlidan.anladığım kadarıyla tatlı fırından çıkınca sertlestigi için önceden dilimlemek lazım.

      Sil
  3. Canımmm eşim bayılır ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim canım,sevgiler..

      Sil
  4. süper görünüyor
    ellerine sağlık nurşen ablacığım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  5. AH NURSENCİM BU BANA YAPILIRMI ŞİMDİ
    MUHTEŞEM GÖZÜKÜYOR
    NE OLCEK ŞİMDİ
    HEMEN BİR DİLİM İSTİYORUM :)
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen gönderiyorum Gülcüm..İyi geceler canım..

      Sil
  6. Ellerine sağlık nurşencim tatlın inanılmaz harika görünüyor. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haticecim teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  7. nefis görünüyor,eline sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Nefis görünüyor şöyyle elimi uzatıp alasım geldi:))ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım,sevgiler..

      Sil
  9. çok güzel olmuş ellerine sağlık nursenciğim bir dilim aldım kaçtım sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun Emelcim..teşekkürler..

      Sil
  10. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Nasıl da canlı, sanki uzansam alacakmışım gibi.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Offf. Döktürmüşsün gene Nurlu'cum ellerine sağlık. Ben o fırında kesme işini yaparken acele ile mutlaka bir yanık maceram oluyor:) Neyse ki sonuç güzel oluyor. Çok güzel olmuş. Yiyenlerin hepsine afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende acele yaptığımdan mutlaka bir yerlerimi yakıyorum,ama yanığa alıştım heralde ...acımıyor artık..Teşekkür ederim Kekikcim..

      Sil
  12. Nefis görünüyor.Ellerine sağlık Nurşen Hanımcığım:)

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. Görsellikte yine muhteşemsin canım ama lezzeti görselini katlayacaktır eminim, süpersin yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylacım,lezzetide görünüşü kadar güzeldi..teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  14. Canım benim eline koluna sağlık harika görünüyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum,teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  15. Ellerine sağlık Nurşencim.
    Bizim favori tatlımız Şam Tatlısıdır.
    Her zaman ki gibi harika olmuş arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babamında en sevdiği,o yüzden sık sık yapıyoruz bizde Pırılcım..teşekkürler..

      Sil
  16. Ellerine sağlık.
    Çok lezzetli görünüyor.
    Beni aşan bir tarif olmakla birlikte yapabilenlerin de önünde eğilirim :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,çok kolay yapabilirsin..Denemelisin bence..

      Sil
  17. NURUMMMMMM YINE BENDEN BIR SORU.KIZ BENDE BADEM KALMAMIS ACABA FINDIK KOYSAK OLURMU YAAA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabi neden olmasın..Ama orjinali yer fıstığı,onunla muhakkak denemelisin..lezzeti br başka..

      Sil
  18. nursen bunu suan yapiyorumda.siviyag yokmu icinde bunun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Leylacım..Sıvıyağ konmuyor içine..

      Sil
  19. valla yaptim süper oldu.ama ben bir daha yaparsam asla keki kesmicem.pisip serbetini döktükten sonra daha kolay kesiliyor.bu sefer malesef senin yaptigin gibi firinda keseyim dedim.ama yamuk gitti.bence pistikten sonra daha güzel kesiliyor.ama tabi serbeti döküldükten sonra.bir kösesini kesmedim denemek icin.ve daha güzel olduguna karar verdim.Tarfi icin coks agol canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık Leylacım..Afiyet olsun..Fırında kesmek biraz zor ama,şerbetini iyi çekmesi için ve dağılmaması için öyle yapıyorum..Birde senin usul denerim canım..sevgiler..

      Sil
  20. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor , kısmet olursa bede yakında yapmayı arzu ediyorum, blogunuzu çok beğendim izlemeye aldım, bana da ziyarete gelirsiniz diliyorum, sevgiler http://www.seviminaskanasi.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Bernacım..Denemeni tavsiye ederim,çok güzel oluyor..Tabiki uğrarım..tekrar beklerim..sevgiler..

      Sil
  21. harika....acaba tepsi ölçünüzü ögrenebilir miyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük dikdörtgen borcamda yapıyorum,bu ölcüyü..Her yerede olan kenarları hafif tırtıklı..Bu tabak ona eşit geliyor..sevgiler.

      Sil
  22. merhaba nekadar güzel görünüyor elinize sağlık,teps,nin ölçüsünü sorucaktım ama yazmışsınız:)
    izleyiciniz oldum şimdi,inşazllah takipteyim artık,sizide beklerim izleyicim olursanız sevinirim,bende yeni katıldım aranıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hoşgeldiniz bloguma.Memnuniyetle ziyaretinize gelirim..sevgiler..

      Sil
  23. merhabalar nursen hanım.blogunuzu severek takip ediyorum çok enerjik ve neşeli bir kişiliğiniz var:).şam tatlısını görünce yorum yapmadan geçemedim.ben Hataylıyım şam tatlısı Hatayda çok sık yapılan gözde tatlılardan biridir .bizde sokaklarda bile dilim şekilde satılır.tatlınız harika görünüyor.ama birdaha yaptıgınızda hamur malzemelerine 1 çay bardağı kadar tahin ekler ve üzerine hafif pekmez sürerseniz lezzetinin nasıl arttıgını fark edersiniz.iyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra hanım hoşgeldiniz..Güzel yorumunuz için teşekkürler..Pazartesi ilk işim sizin tarifinizle deneyeceğim şam tatlısını,ustasından tarif almak çok güzel..Tekrar teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  24. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  25. Canım tatlın nefis görünüyor..Ben de bayram için yapıp anneme götürmeyi planlıyorum..Çay bardağı ölçün küçük klasik çay bardağı mı yoksa aida modele yakın büyüklükte bir çay bardağı mı?Kolaylıklar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum teşekkür ederim..Çok güzel düşünmüşsün..Çay bardağı aida çay bardağı..Şimdiden ellerine sağlık..hayırlı bayramlar..

      Sil
  26. Tamam canım çok teşekkür ediyorum,şimdiden hayırlı bayramlar diliyorum..sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  27. selam tatlının tadını merak ediyorum revaniyemi benziyor geçen A 1001 den aldım şam tatlısı diye yedim çok berbat bir tat kupkuru içi hamur bilmiyorum böylemi oluyor hayatımda ilk defa tattım hiç beğenmedim ama bunun görüntüsü çok güzel görünüyor tadını merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence siz güzel bir şam tatlısına denk düşmemişsiniz.Bu tarifi mutlaka deneyin,çok beğeneceksiniz..

      Sil
  28. Tesekkurler. Oglen tarifi yaptim. Aksam tadina baktik mi , yoksa bir anda supurduk mu anlayamadim. Herkes sam tatlisi yerine Revani tarifi veriyor. Avustralyadan sevgiler, tesekkurler tarif icin. Ozlem bitti sayenizde.
    Nesim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,ellerinize sağlık..Afiyet şeker olsun..Bu tarif orjinal şam tatlısı tarifidir,teyzemden bana kalan miras bir tarif..Avusturalyaya sevgiler..

      Sil
  29. kaç cmlik tepside pişirmeliyiz? Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ölçü büyük boy dikdörtgen borcama tam geliyor..Tepsiniz o ebatlarda olmalı..sevgiler..

      Sil
  30. büyük boy kenarı tırtıklı olan dikdörtgen borcammı?27 ye 40 cm olan
    hani birde kenarı tırtıklı olmayan geniş kenarlı borcam var o değil dimi? zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kenarı tırtıklı olan büyükboy,paşabahçenin dikdörtgen borcamı.

      Sil
  31. Bu görüntü karsisinda kalakaldim ve simdi önümde iyiki yoklar diyemeyecegim :) Muhtesem yapmissiniz ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,seviyorsanız mutlaka deneyin..süperdir kendileriii.

      Sil
  32. Harika görünüyor Nursen Hanim, sunumda tam puan. Yalniz bu sizin kullandiginiz tepsidemi Borcam, cünkü böyle süt renginde olanini görmemistim,cok güzel görünüyor ve masaya direk sunum icin cok ideal. Eger Borcam degilse markasini yazarsaniz cok sevinirim,iyi günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim,benim kullandigım tepsi borcam degil..Seramik bir tepsi..Güral porselenden almıştım,oraya bskabilirsiniz.Boyutu pasabahcenin büyük boy borcamına denk geliyor..iyi günler..

      Sil
  33. tarifinizi denedim çok sert oldu kabarmadı nerde hata yapmış olabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve hanım,Acaba çok mu pişirdiniz..Sert olmaması lve kabarması lazım..Bütün yazdıklarımı doğru uyguladınız mı?Mutlaka tekrar deneyin,tarif eksiksiz.sevgiler.

      Sil
  34. tarifi denedim çok ağdalı şekerli yenmeyecek kadar kötü oldu lütfen bi daha bakın ölçülere yazık oldu o kadar malzemeye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifim defalarca denenmiş ve benim evde devamlı yaptığım ve çok sevilen bir tatlıdır..Mutlaka bir yerde yanlışlık yapmışsınızdır..Bence tekrar deneyin.

      Sil