4 Kasım 2012

UN KURABİYESİ (Pastane usulu)


Bence eski tarifler çok güzel ve özel...İşte size çok eski,çocukluğumdan  süper bir un kurabiyesi tarifi..Tam istediğiniz gibi kıyır kıyır,ağızda dağılan, mis gibi tereyağ kokan bir lezzet..Dikkat edin pişince hepsini siz yemeyin..
Kurabiyenin üzerini çatalla şekillendirebilirsiniz..Çok çabuk pişen ve pişerken mis gibi tereyağ kokan bir  kurabiye..


MALZEMELER
250 gr.tereyağ
4 avuç pudra şekeri
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
4 çay bardağı kadar un

YAPILIŞI

  • Tereyağı eritin,hafif pembeleşinceye kadar kaynasın,altını kapatın,ılısınSonra soğutun,hafif donunca içind biriken suyunu süzün.Daha sonra avucunuzun içi kadar 4 avuç pudra şekeri ekleyin ve  iyice yoğurun.Sonrada kabartma tozu ve vanilini ekleyin,çırpın.Ve daha sonra elinizle unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurun,hamur hafif sıcak olacak  elinizi yakmayın.Yumuşak bir hamur olana kadar yoğurun.Hamur elinize yapışmayacak.Eğer ununuz az gelirse 2 -3 yemek kaşığı kadar un ekliyebilirsiniz.Hamur tam kulak memesi yumuşaklığında olacak..Hazırladığınız hamurdan parçalar koparın ,elinizle rulo yapın ve tezgahın üzerinde bıcak yardımıyla kesin.Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.180 derece hafif ısıtılmış fırında 15- 20 dakika pişirin..Beyaz kalacak..
  • Un miktarına ve hamurun kıvamına çok dikkat edin.Unu az olursa yayılır,çok olursa sert olur..Sizler için yaparken un miktarını ölçtüm,tam dört çay bardağı ve bir kaç kaşık daha un koydum,ama yinede siz unu yavaş yavaş ekleyin..

  • AFİYET OLSUN..SEVGİLER..



20 yorum:

  1. nurşen ablacığım imdadıma yetişti tarifin
    eşim un kurabiyesi diye tutturdu
    üşendim kalkıp tarif aramaya
    tarif not alındı yarın yapılıcak:D
    ellerine sağlık enfess görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim yalnız çok kolay gibi görünüyor,ama dikkat ..Un miktarını iyi ayarla yağıda güzel kaynat..O zaman süper olur..Tam kıvamında..Teşekkürler,kolay gelsin.

      Sil
  2. ellerine saglik hayatim,turkiye'ye gittim geldim sayende ozledim ben de bu lezzeti,dur yapayim bir gun.sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,canım..Bu güzel lezzet özlemini birazda olsun dindirir inşallah..sevgiler..

      Sil
  3. klasik ve herkesin bayıldığı bir kurabiye,tam kıvamında görünüyor,eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcım,çok teşekkür ederim..

      Sil
  4. çok severim un kurabiyesini gerçekten eski tariflerin yeri başka ellerine sağlık arkadaşım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif nerdeyse 40 senelik...Annemin bir komşusunun tarifi..Süper oluyor..

      Sil
  5. En sevdiğim kurabiyelerden birini yapmışsın.
    Missss gibi kokusu geldi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen yollayım o zaman arkadaşım..

      Sil
  6. Sevgili Nurşen çok lezzetli görünüyorlar. Yanında da taze demlenmiş çay.
    Oh oh oh nasılda güzel olur.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyurun bekleriz,teşekkür ederim arkadaşım..

      Sil
  7. slm cikolatali sutlu irmik tatlisina bir paket bitter cikolata demisiniz acaba gram olarak nekadar yazarsaniz sevinirim simdiden tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 paket,80 gr.dır.Rica ederim..sevgiler..

      Sil
  8. slm ustam :) siz bu işi biliyorsunuz takipçinizim muazzam bir tarif ;) saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,tarifi beğenmenize sevindim..Hepimiz birer ustayız..

      Sil
  9. Merhaba tariflere bakinirken sitenize rastladim, sam tatlinizi denedim muhtesem oldu. Bugun de un kurabiyenizi denedim ama olmadi :( hamur pay hamuru gibi parcalanan bir hamur oldu. Ben kurabiyelerim set olacak diye dusunurken firina girdiginde yayildilar. Sebebi nedir anlayamadim, hamur islerinde tecrubeliyimdir aslinda :-) yine de ellerinize saglik, sizinkiler oldukca guzel görunuyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz ,kurabiyenize üzüldüm..Ama yağ olarak tereyağ olması ve yağı kaynatıp suyunu almanız çok önemli,hamurun kıvamı tam bildiğiniz kurabiye hamuru gibi olmuyor,acaba yağı çok mu sıcak koydunuz..Çünkü ben devamlı yapıyorum,tarifde bir yanlışlık yok..Bir kez daha deneyince bana dönerseniz memnun olurum..sevgiler..

      Sil
  10. Evet sanirim tereyagini sicak kullandim. Formu kotu olmasina ragmen lezzeti cok guzel oldu bu yuzden bir defa daha deneyip sonucu paylasicam :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BİR DAHA DENEDİĞİNİZDE MUTLAKA SONUÇ ÇOK BAŞARILI OLACAKTIR..ŞİMDİDEN ELLERİNİZE SAĞLIK..

      Sil