BEŞAMELLİ TAVUKLU BÖREK

Çıtır çıtır ,nefis böreklerinizi hazırlayın,koyun buzluğa ,lazım oldu mu çıkarın ve pişirin..Kolay,lezzetli ve sıcacık börekler,anında hazır..Her zaman elinizin altında..İçi yumuşacık,dışı çıtır çıtır...Deneyin,bayılacaksınız..
MALZEMELER
4 adet yufka
600 gr.tavuk göğsü
2,5 su bardağı süt
2,5 dolu dolu yemek kaşığı un
2,5  yemek kaşığı tereyağ
1 kase haşlanmış mısır
yeterince tuz
2 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı muskat rendesi
Yufkaları yağlamak için
1 su bardağı su
1 çay bardağı sıvıyağ
Üzeri için
yumurta sarısı
YAPILIŞI
  • Tavuklarınızı iyice yıkayıp,biraz tuz ve bir dilim soğan attığınız suda iyice haşlayın.Haşlanınca süzün, soğuduktan sonra küçük parçalar halinde didikleyin..
  • Un,süt ve tereyağla pürüzsüz bir beşamel sos hazırlayın.Sosunuz her zamankinden biraz daha koyu olmalı.
  • Hazırladığınız beşamel sos ,mısır ve tavukları karıştırın.İçine baharatlarınızıda atın..
  • İçiniz hazır olunca ,yufkanızın ilkini tezgaha serin,istediğiniz büyüklüğe göre 8 yada 12 üçgen parçaya bölün.
  • Her bir üçgen yufkayı sıvı yağ ve su karışımıyla ıslatın,içine 2 kaşık tavuklu içten koyun ve iki parmak eninde sigara böreği gibi sarın.Bütün yufkalarınızı ve içinizi bitene kadar sarın.
  • Daha sonra yağlı kağıt serdiğiniz bir tepsiye dizin ve dondurun.Böreklerinizi pişirmek istediğiniz zaman buzluktan çıkarın 15 dakika bekletin ve üzerine yumurta sarısı sürerek 180 derece fırında pişirin.
  • Çıtır çıtır,nefis tavuklu börekleriniz servise hazır..
  • Tavuklu böreklerinize muskat rendesini mutlaka ekleyin,lezzetine lezzet katıyor..
  • AFİYET OLSUN..

22 yorum:

  1. beşamel sos tavuğun her haline çok yakışıyor eline sağlık canım nefis bir börek olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,benim favori böreğim..Kendime özel yapıyorum zaten..sevgiler

      Sil
  2. pogaca koyuyorum buzluga ama böregi denemedim :) ellerine saglik nefis olmuslar. ( yorum icinde cok tsk.ler arkadasim )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben böreklerimi hazırlayıp hep buzluğa koyuyorum..Çok pratik oluyor..Rica ederim,sevgiler..

      Sil
  3. nurcum bende senin gibiyim sarıyorum koyuyorum buzluğa rahatlı canım beşemelli böreği bende seviyorum ve favorimdir.
    kuzum o tabak benim olsunmu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzluğa hazır börek oldumu,çok kolay oluyor..Tabağın hepsi feda olsun...Afiyetler olsun..sevgiler.

      Sil
  4. beşamelin lezzeti böreğe çok yakışır eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beşamelle tavuk bir birine çok yakışıyor..tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  5. Canım muskatta nefis oluyor gerçketen ellerine sağlık aldım bir tane sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım muskat çok güzel bir lezzet veriyor tavuğa,teşekkür ederim..sevgilerimle..

      Sil
  6. ellerine sağlık ben de çok severim bu böreği harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu börek faori böreğim,Emelcim..Teşekkür ederim ,sevgilerimle..

      Sil
  7. tam misafır sofraları ıcın:)ellerıne emeklerıne saglık canım benım.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,canım..sevgiler..

      Sil
  8. her yaptığın gibi bunlarda harika görünüyor,beşamel sos ve tavuk birbirine çok yakışıyor,farklı versiyonlarını ben de yapıyorum ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekcim çok teşekkür ederim..Tavukla beşamel çok iyi bir ikili oluşturuyor,bence..Seninde ellerine sağlık canım ..sevgiler..

      Sil
  9. içindekilere bakılırsa süper bir lezzet, beşamel sos ve tavuk birbirine çok yakışıyor...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok seviyorum,o yüzdende herkese tavsiye ediyorum..Lezzet süper..teşekkürler..

      Sil
  10. Nefis olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık nurşen ablacığım
    çok lezzetli görünüyor
    buzluğa da hiç börek koymadım ama mutlaka denicem
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim buzluğa konan börekler hayat kurtarıyor,birde buzlu böreğim var..Onada bir ara bak ,hazırlıyorum,buzlu buzlu pişiyor,muhteşem bir lezzet..Tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic