Çikolatalı Şekerpare

Çikolata sevenler bu nefis şekerpare tarifi sizler için..Çikolata tadında leziz şekerpareler..Hemen deneyin hem tadına ,hemde pratikliğine   bayılacaksınız..

MALZEMELER
150 gr.yumuşak margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı irmik
1 çay bardağı hindistancevizi
1 çay bardağı pudra şekeri
3 yemek kaşığı koyu kakao
aldığı kadar un (1 su bardağı kadar)
2 yumurta
1 paket vanilya
1 portakal rendesi
1 kabartma tozu
üzeri için fındık
ŞERBETİ
3,5 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su
1 halka limon
YAPILIŞI
  • Hamur malzemelerinizle yumuşak ve pürüzsüz bir hamur hazırlayın,buzdolabında 1 saat dinlendirin.
  • Şerbetinizi hazırlayın ve ılıtın.
  • Dinlenen hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın ,elinizle yuvarlayın ve çok hafif yağlanmış tepsiye dizin.Her birinin ortasına birer fındık yerleştirin.175 derece ısıtılmış fırında 30 dakika kadar pişirin.Çok pişirmeyin,yoksa şerbetini içine çekmez..
  • Şekerpareleriniz hafif sertleşince ,fırından çıkarın,ilk sıcaklığı çıkınca yani bir kaç dakika bekledikten sonra ılık şerbeti üzerine dökün ve üzerini başka bir tepsiyle kapatın,şerbetini iyice çeksin,bir kaç saat sonrada ikram edin.
  • AFİYET OLSUN..

  • Kaynak..Oktay usta..




19 yorum:

  1. Nurşen ablacım yakın olsak kapınızı çalardım tadına bakmak için ..:)pek şerbetli tatlı sevmesemde bu tatlıya bayıldım harika görünüyor eminim tadı görüntüsündende güzeldir..ellerine sağlık Nurşen ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim ah keşke,bu çok şerbetli olmuyor,hafif..Veee çikolata lezzetide ,tavsiye ederim canım..sevgiler..

      Sil
  2. offfff bana biseyler oluyor mutisssss:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinşze sağlık,kakaolu olarak hiç denememiştim :)
    blogumu ziyaretiniz için çok sağolun,yine beklerim,siteme üye olursanızda çok sevinirim, sizin gibi tecrübeli kişilerle takipleşmek güzel olur benim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir lezzet oldu,farklı tatları denemek lazım..Blogunua üye oldum,görüşmek üzere..sevgiler..

      Sil
  4. Hıımmm tam benlik :) harika görünüyor hem şekerpare, hem çikolata elleriniz dert görmesin!
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık çikolatalı şekerpare süper fikir.

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşecim teşekkür ederim..Çok güzel oluyor..sevgiler.

      Sil
  6. Canım bu saatte bu bana yapılırmı ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım valla bu saate kaldı,artık kusura bakma canım..Burda olsan ikram ederdim seve seve..sevgiler..

      Sil
  7. Ellerine sağlık seyahatten gelir gelmez bana bu yapılır mı? bayılırım şerbetli tatlılara. Kakaolu olması da çok hoş olmuş.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim hoş geldin,teşekkür ederim..Seyahat dönüşü sana süprizzz..

      Sil
  8. Ellerine saglik, degisiik bir sekerpare..sanirim cokta guzel...simdiye kadar hic denemedim belki bunu deneyim misafir geldiginde, yoksa oturup ben yerim hepsini ozaman iyi olmaz:)) sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,değişik çikolata tadında bir şekerpare oldu..Zaten eve yapacaksan yarım ölçü yap bence,kocaman bir tepsi çıkıyor bu ölçüden..sevgiler..

      Sil
  9. uzun zamandır aklımda hep yapayım diyorum ama eşimden korkuyorum,geleneksel lezzetleri değiştirmem pek hoşuna gitmiyor :)ama ben yine de yaparım o ayrı :)eline sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim eşimde sevmiyor ama çikolata sevdiği için bunu çok sevdi..Teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  10. Sunumuyla harika bir tarif. Ellerinize sağlık, kesinlikle deneyip o lezzeti tatmak gerekir.

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic