ENGİNAR SALATASI

 

Muhteşem sebze enginar, leziz bir salata olarak karşınızda.Bu salatada enginarın hem kendini hemde çanağını kullandık..Dereotu ve limonla süsledik,yemeye doyamıyacağınız bir salata oldu..Hemen deneyin, bu sağlıklı ve lezzetli salatadan vaz geçemiyeceksiniz..
MALZEMELER
1 kavanoz konserve enginar kalbi
1 kavanoz konserve enginar
1 çay bardağı haşlanmış bezelye
1,5 bardak portakal suyu
2 adet soğan
2 yemek kaşığı şeker
2 çay kaşığı tuz
yarım demet dereotu
4 yemek kaşığı zeytinyağ
 
YAPILIŞI
  • Enginarları,enginar kalplerini kavanozlardan boşaltın ve yıkayın..
  • Soğanları soyun,dörde bölün ve halka halka doğrayın..
  • İki tane ayrı tencereye zeytinyağını ve soğanları paylaştırın.Hafifce kavurulsunlar,sonrada tencerelerin  birine enginar çanaklarını,diğerinede bezelyeleri ve enginar kalplerini koyun.Kapaklarını kapatıp beşer dakika pişirin,daha sonrada  tencerelerin her birine birer kaşık şeker,birer  çay kaşığı tuz ve yarımşar bardak portakal suyu ilave edin.Sonrada kısık ateşte 10 dakika daha pişirin..Her iki tenceredekide az pişecek,suyunu çeksin yeterli..
  • Sonrada ocaktan alın ve kapağı kapalı şekilde soğumaya bırakın.Soğuduktan sonra büyükçe bir servis tabağının ortasına bezelyeyle pişirdiğiniz enginar kalplerini,kenarlarınada enginar çanaklarını dilimleyerek yerleştirin.
  • Daha sonrada yarım demet dereotunu,1 yemek kaşığı zeytinyağ ve 1 limon suyuyla rondodan çekin,enginarlarınızın üzerine gezdirin.
  • Salatanız hazır,keyifle servis edin..
  • Enginarları ve kalplerini ayrı ayrı tencerelerde pişiriyoruz,unutmayınn..
  • AFİYET OLSUN..

24 yorum:

  1. harika olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  3. enginar kalbini bulgurlu salatada yemiştim nefisti eminim buda çok güzel oldu
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handecim,enginar kalbini çok seviyorum..Bu salatada enginarın hem kalbini,hemde çanağını kullandım..Çok güzel bir lezzet oldu,tavsiye ederim..Ben salata diyorum ama,zeytinyağlıda sayılır..sevgiler..

      Sil
  4. canım hayırlı günler.
    şifa kaynağı enginarları aldım kuzum ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun,şifa niyetine..sevgiler..

      Sil
  5. Harikasın en sevdiğim yemek ve dereotu zeytinyağıyla muhteşem uyumu :) Nefis görünüyor sunumuyla da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Damlacım..Bende çok seviyorum,o yüzdende elimden geldiğince çeşidini üretiyorum..sevgiler..

      Sil
  6. Bayılırım. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Heyficim..ZEVKİMİZ AYNI DEMEKKİ,BENDE ÇOK SEVİYORUM..SEVGİLER..

      Sil
  7. Una vera bontà, complimenti!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. THANKS PAOLA...you are wellcome..

      Sil
  8. Ellerine sağlık.
    değişik bir salata tarifi olmuş.,
    afiyet olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ,canım..sevgiler..

      Sil
  9. Canım ellerine sağlık tabağı alıp kaçıyorum ben tam benlik bir salata sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun Deryacım..sevgiler..

      Sil
  10. Merhaba, oncelikle blogumu ziyaret ettiginiz ve begendiginiz icin tesekkur ederim. Uyelik bolumuni kontrol edicem, problemi gidermek icin. Maalesef uzun zamandir guncelleyemiyorum blogumu ancak ozledim ve yakinda donecegim umarim. Blogunuzu kesfettigime cok sevindim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloguma..Blogunuzu çok beğenmiştim..Tadığıma çok sevindim..tekrar beklerim,sevgiler..

      Sil
  11. enginarla yapılan herşeye bayılırım,hele salata olursa daha da bayılırım:))))eline sağlık,öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok keyifle yiyorum,enginarlı lezzetleri..teşekkür ederim sevgiler..

      Sil
  12. Herşey bir yana senin şu tabaklarının hastasıyım nursen abla :))
    Mutlulukla,iyi günlerde kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim,tabak çanağa bayılıyorum..güzel gördümmü dayanamıyorum...

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic