KIRMIZI MERCİMEKLİ HUMUS

Hiç kırmızı mercimekli humus olur mu demeyin,oluyor,hem çokta güzel oluyor..Arkadaşlarımdan hep duyuyordum,bir türlü deneyememiştim..Yılbaşı davetim için denedim,misafirlerimden tam not aldı..Deneyin,sizlerde çok beğeneceksiniz..

MALZEMELER
2 su bardağı kırmızı mercimek
3 limon suyu
1 büyük boy patates
2 çay kaşığı kimyon
4 diş sarmısak
1 su bardağı tahin
1 kahve fincanı kaynar su
yeterince tuz
YAPILIŞI
  • Mercimekleri iyice yıkayın,patateside iyice yıkayıp küçük küpler halinde mercimeklerin içine doğrayın,içine 2 su bardağı su ve biraz tuz atarak haşlayın.Mercimekler pişmeden suyunu çekerse biraz su ekleyebilirsiniz.Çok su koymayın,sonra kıvamı cıvık olur.
  • Haşlanan mecimekleri ve patatesleri rondodan iyice çekip,ezin.Koyu bir püre kıvamında olacaktır..
  • Daha sonra genişce bir karıştırma kabına koyun,içine iyice dövülmüş sarmısaklar,tahin,baharatlar,limon suyu ve sıcak suyu  ekleyerek iyice karıştırın..Eğer kıvamı çok koyu olmuşsa biraz daha sıcak su koyabilirsiniz.İyice karıştırınca humusunuzun tadını kontrol edin,limonu biraz belli olmalıdır,eğer az gelirse biraz daha limon ve tuz  ekliyebilirsiniz.
  • Humusunuzu hazırlıyınca servis tabağınıza alın ve üzerini kırmızı pul biberle süsleyin.Servis edeceğiniz zamanda 2 yemek kaşığı zeytinyağını ısıtıp üzerine dökün ve servis edin..Ben yıldız şeklinde bir tabağa koydun ve bir gece bekletip ,ertesi gün servis tabağına ters çevirip süsledim.Servis edeceğm zamanda zeytinyağı ısıtıp üzerine döktüm.
  • AFİYET OLSUN..

21 yorum:

  1. günaydın nurum:)
    mercimek patetes tahin üçlüsünden olur hemde çok güzel olur.
    ellerine sağlık kuzum.
    mutluluklarla dolu nice senlerimize dostumuzun bol olduğu aranılıp hal hatır sorulan ve gönüllerde sevilen nice senelere:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydınlar,biraz geç oldu ama..Süper bir üçlü oldular,şiddetle tavsiye ederim..Güzel dileklerinize çok teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  2. Çok ilginç olmuş lezzeti de sunumu kadar güzeldir eminim, bir de ben taze soğanı herşeye çok yakıştırıyorum, çok iyi olmuş böylece lezzetine lezzet katılmıştır:)) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,lezzeti süperdi..Misafirlerim çok beğendi,yeşil soğan ayrı bir lezzet kattı humusuma..Tavsiye ederim..sevgiler

      Sil
  3. değişik bir meze olmuş
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok merak ettim bende, eminim nefis olmuştur. En kısa zamanda deneyeceğim inşallah. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifcim çok güzel oldu,bence en kısa zamanda denemelisin..sevgiler..

      Sil
  5. Canımmmmm ellerine sağlık nefis olduğu kesin sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim..nefisdi,nefis..

      Sil
  6. vaaaooov sunum muhteşem ötesi olmuş :))
    canım ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şirinecim..sevgiler..

      Sil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Sunumu özellikle çok şık. Humusun hiç mercimekle de yapıldığını bilmiyordum. Çok hoşuma gitti.
    Bu arada muhammaranı yaptım ve ailece çok sevdik, hatta ikinci kere yine yaptım.Teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk defa denedim,çok başarılı oldu..tavsiye ederim,değişik bir meze oldu..Mhammarayı bende çok seviyorum,çok güzel oluyor..Bende devamlı yapıyorum..sevgiler..

      Sil
  8. Nurşen ablacım ilk kez senden duyuyorum kırmızı mercımekle yapılan humusu.. görüntüsü gibi eminim tadıda nefis olmuştur ellerine sağlık..bende deniyim ilk fırsatta...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim bende bir kaç yerde görmüştüm ama ,hiç denememiştim..Nohutluyu mercimekliye uyarladım,her şey aynı sadece yeşil soğanla tatlandırdımm..süper oldu..tevsiye ederimm.sevgiler..

      Sil
  9. ben ne yedim nede denedim bu humsu ama cok merakda ediyorum en kisazamanda denicem ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nohutlu humus kadar lezzetli,tavsiye ederim.Keyifli ve değişik bir meze..sevgiler..

      Sil
  10. Ben daha nohutlusunu hazmedememişken birde mercimeklisi çıktı:)

    YanıtlaSil
  11. Birde o profildeki profiterol nasıl davetkar öyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim mutlaka denemelisin,çok pratik bir humus,hemde çok lezzetli..teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic