KADINBUDU KÖFTE

Bugün Nurlu Mutfakta ,yine geleneksel Türk Mutfağından, nefis bir lezzet olan kadınbudu köftenin tarifini paylaşıyoruz..Bu köftenin tarifi mutfağımızın kraliçesi olan annemden..Ondan ögrediğim ve çok severek yediğimiz bu köfteyi ,şimdi sizde bir bu tariften deneyin..Biz çok seviyoruz bakalım sizde beğenecekmisiniz???


MALZEMELER
1 kg. dana kıyma
1,5 çay bardağı pirinç
2 yumurta
1 büyük boy soğan
2 çay kaşığı karabiber
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kimyon
1,5 tatlı kaşığı kırmızı pulbiber
Kızartmak İçin
3 adet yumurta
1 su bardağı un
1 çay kaşığı tuz
 sıvı yağ
YAPILIŞI
  • Pirinçlerinizi 1,5 su bardağı suda iyice haşlayın,süzün.
  • Soğanı rendeleyin.
  • Kıymanın yarısını ayırın,diğer yarısını teflon bir tavaya koyun ve suyunu çekene kadar kavurun,sonrada soğumaya bırakın.
  • Bütün malzemeleriniz hazır olunca geniş bir karıştırma kabına bütün malzemeleri koyun ve iyice karıştırın.Yumuşak bir köfte harcı elde edeceksiniz..1 saat kadar buzdolabına koyun ve kendini toparlamasını sağlayın.
  • Köfte harcınız kendini toplayınca,diğer yumurtaları genişçe bir tabağın içine kırın ve tuzla çırpın.Unuda ayrıca bir geniş tabağın içine koyun.Elinizle limon büyüklüğünde bir parça köfte hamurundan alın,köftenize avucunuzun içinde yassı ve oval bir şekil verin.Önce una ,sonrada çırpılmış yumurtaya batırın ve kızgın yağda iyice kızartın.Kızarttığınız köfteleri kağıt havlu serdiğiniz bir tabağa alın,sonrada servis tabağına alın ve yanında yeşilliklerle servis edin..
  • Kadınbudu köftenin yanına en çok patates püresi ve yeşil salata yakışıyor..
  • Bu ölçüden 40-45 tane kadar köfte çıkıyor..
  • AFİYET OLSUN..

16 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bizimkilerde bayılırlar.Adını değiştirme imkanımız olsa daha da seveceğim bu köfteyi.:)
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok alemsin arkadaşım ya,Türk mutfağı böyle orijinal..Ama bence üzerine yol lezzetlerimizin..teşekkür ederimm.sevgiler..

      Sil
  2. uzun zamandır yapmadığımı anladım bunları görünce
    ellerine sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende akşam kapışılınca daha sık yapmam gerektiğini anladım..teşekkür ederim,gerçekten çok güzellerdi..

      Sil
  3. Çok seviyorum bu köfteyi ama evde yapamıyorum nedense. Dışarıda nerede görsem muhakkak alıyorum. Olsa da yesek elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bence yarım ölçüde olsa bir evde yapmayı deneyin,ev yapımı çok daha güzel ve özel..Üstelik çokta zor değil..sevgiler..

      Sil
  4. ellerine sağlık ablacım görüntü süper...

    YanıtlaSil
  5. Canım çokkk yoğunum bu aralar oğlum yanımda iş sonrası mutfaktan çıkamıyorum:)))Sağlık olsun ,bugün yorum bırakan dostlarıma ve kardeşlerime uğramak istedim,ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ne güzel,bol keyifli yorgunluklar bunlar..Teşekkür ederim..Hepinizi öpüyorum..sevgiler..

      Sil
  6. Merhaba Ben bu köfteyi birkaç kez denedim ama sanırım beceremedim.yağ çekti:( Belki ilerde fırında denerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ranacım kızgın yağa atıp sonrada altını kısarsan yağ çekmez,ama tabiki kızartma olduğu için biraz yağlı..Ama gülü seven dikenine katlanıyor..sevgiler.

      Sil
  7. çok severim kadınbudu köfteyi nefis görünüyor Nurşen ablacım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic