KAN PORTAKALI REÇELİ 1



Adana`da yapılacak olan 13 Nisan Portakal Çiçeği Etkinliğine  destek vermek için ,Adana`mızın nefis kan portakalından reçel yaptım..Pembe pembe ,mis kokulu nefis bir reçelim oldu..Sizlerde bu mis kokulu reçelden yapmak istiyorsanız,işte sizler için tarifi..Sadece 7 portakalla bir kavanoz reçeliniz oluyor...]]]




MALZEMELER
7 adet kan portakalı
1,5 kilo toz şeker
3 kan portakalın suyu
2 parça limon tuzu
YAPILIŞI
  • Portakalların kabuklarını dikkatlice rendenin küçük tarafıyla rendeleyin..
  • Rendelediğiniz portakalları genişçe bir kabın içerisine koyun ve üzerini geçecek şekilde suyla doldurun...Bu suyu 2 gün boyunca sık sık değiştirerek ,portakalların tatlanmasını sağlayın..
  • 2 gün sonra portakallarınızı genişçe bir tencerede 2 sefer suyunu değiştirerek, 5 er dakika haşlayın..Daha sonra soğuk suyla yıkayın ve soğuması için bekleyin.
  • Soğuğuyan  portakallarınızı kesme tahtası üzerinde 3 cm.lik dilimler halinde dikkatlice dilimleyin..Ve genişçe bir tencereye dilimleri bozmadan dizin.1,5 kilo şekeri portakalları dizerken aralarına dökün..En üzerine sıktığınız portakal suyunu dökün ve yarım saat bekletin.Daha sonra kısık ateşte yaklaşık bir saat kadar pişirin..Pişerken reçelinizin üzerindeki köpükleri kaşık yardımıyla devamlı temizleyin.En son reçelinizin suyu katılaşmaya başlatınca son 15 dakika da limon tuzunu ekleyin,10 15 dakika kadar daha kaynatın ve reçelinizin altını kapatın..Soğuması için bekleyin,iyice soğuyan reçelinizi cam kavanoza koyun ve saklayın..
  • Bu tariften 1 kiloluk bir kavanoz reçel çıkıyor..
  • Ben portakal reçellerimi iki farklı yöntemle pişirdim,ikiside güzel oldu,ikinci yöntemide yayınlıyacağım..
  • AFİYET OLSUN..




16 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Missler gibi olmuş.Kahvaltı bu lezzetla daha da güzelleşecektir.Çok güzel bir tarif.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özellikle yumurtalı ekmeğe çok yakışıyor kahvaltıda,bu ikiliyi tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  2. Canım ellerine sağlık nefis olmuş bu arada unutuldum ben uğramıyorsun:)))hayırlı cumalar,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacımm seni hiç unuturmuyum..hiçç..hemen geliyorum..hayırlı Cumalarr..

      Sil
  3. ellerine sağlık nurşen hanımcım :)))))

    YanıtlaSil
  4. Ben bu guzel portakali hic bir yerde bulamiyorum Ankarada :( Recel harika olmus Nursencim. Rengi super... Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende zamanını nerdeyse kaçırıyormuşum,ucundan yakaladım..Hemen yaptım..Bir daha bulursam sanada yollarımm..sevgiler..

      Sil
  5. yine harikalar yapmışsınız. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık nefis olmuş :) Afiyet olsun canım:)

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  8. elinize sağlık.2.yönteminizi yayınladınız mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O gelecek seneki portakal zamanına kaldı..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic