KEK TENCERESİNDE ZEBRA KEK

Şöyle en kocamanından ,güzel kabarmış  bir zebra kek yapmak istermisiniz..??Zebra keki bu seferde daha değişik bir tarifle kek tenceresinde yaptık,yine çok lezzetli ,muhteşem bir kek oldu..Haydi hemen deneyin,çocuklarınıza kocaman bir sürpriz yapın..
MALZEMELER
 5 iri boy yumurta
2 su bardağı şeker
1 şişe soda
1 su bardağı sıvıyağ
2 çay kaşığı vanilin
3 çay kaşığı kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao+3 yemek kaşığı süt
3,5 bardak un
YAPILIŞI
  • Yumurtaları iyice kabarana kadar çırpın ve şekeri ekleyip iyice tekrar çırpın..Sonra sırayla sodayı,yağı,vanilini,kabartma tozunu ve unu ekleyin.
  • Hazırladığınız kek hamurunun yarısını başka bir kaba ayırın, kakaoyu ve sütü ekleyip iyice karıştırın..İki tane kek hamurunuz hazır..
  • Kek tencerenizi yağlayın  ve kek tencerenizin tek bir tarafından sırayla birer kepçe kek hamurundan, her kepçe bir öteki döktüğünüz hamurun üzerine gelecek şekilde ,bütün kek hamurunu kalıba dökün..
  • Tüm kek hamurunuz bittiğinde 175 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 1 saat kadar pişirin..Pişmişliğini kürdan testiyle kontrol edin..
  • Kekinizi büyük bir kek kalıbında pişirin..Yumurtalarınızın büyük olmasına dikkat edin..
  • AFİYET OLSUN..

32 yorum:

  1. HAYATIMDA KEKİM BÖYLE KABARMADI ELİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ...]]]]Kabarır ya öyle demeyin..teşekkürler..

      Sil
  2. Ellerine sağlık Nurşen'cim nefis olmuş bu kek. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bu kadar kabaran bir kek harikasın canım Bayıldım gerçekten

    YanıtlaSil
  4. Ay harika kabarmış,aynı böylşe sodalı zebra kek twrifim vardı ben yayvan yuvarlak borcamda yapıyordum bu harika kocamaan :)
    kek tenceresi derken kenarları oldukça yüksek bir kalıp galiba dimi evde yuvarlak ortası delik vs kek kalıplarım var ama kenarları tencere gibi yüksek değil o yüzden tam kalıbı gözümde canlandıramadım,biraz kalıbı anlatabilirmisiniz Nursen Hanım ben tekrasr ziyaretinize gelip okurum cevabınızı sayfayı ekledim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili uğurböceği eskilerin ortası delik çok yüksek kenarlı tencereleri var ya ondann.Paşabahçe mağzalarından alıyorum,bayağı yüksek bir kek tenceresi..Kek o tencerede çok güzel kabarıyor..ferah ferah pişiyor..

      Sil
  5. Kek harika ve kocaman gorunuyor,bu kek kabardigi icin mi boyle yoksa normal keklerden daha buyuk olmasi icin tarifi mi bu? Yapmak istedigimde aklimda bulunsun,harika olmus,ellerinize saglik.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekimiz çok güzel kabardığı için böyle duruyor..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  6. tek kelime ile harika!!! Ellerine sağlık ama diyetteyim olmaz ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa bende yaptım ama yiyemedim,tümüyle hediye gitti..teşekkürler..

      Sil
  7. Kek tenceresi:)
    Benim ilk kek kek tenceresiyle başlamıştır
    Çok küçük yaşlarda teyzemin kek tenceresiyle başladığım mutfak maceram bloglarda devam ediyor:)
    Maziye gittim bu kek sayesinde:)
    Harika görünüyor,ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk kek yapmayı öğrendim ,hatta düdüklüde kocaman kekler,bundan büyük kekler yapardımm..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  8. Eline sağlık nefis olmuş...Çayımın yanına bir dilim aldım canım:)

    YanıtlaSil
  9. Nursencim kek nefis olmus. Ben farkli kalibi kullaniyorum ve bu kadar kabarmiyor. Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım bu kalıp biraz yüksek,birde yumurtası çok..MALZEMELERDE ODA SICAKLIĞINDA OLURSA..SÜPER KABARIYOR..

      Sil
  10. Çok severim zebra keki çok da güzel kabarmış ellerine sağlık Nurşencim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Feraycım..sevgiler..

      Sil
  11. ne güzel kabarmış nurşencim ellerine sağlık harika görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum teşekkürler,bu sefer herzamankindende çok kabardı..]]]

      Sil
  12. oy masallah nekadarda güzel kabarmis böyle :))
    ama gercekten kek kalibi cok büyük olmasi gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm..evet büyük olmazsa taşıyor zaten..

      Sil
  13. sevgili nursen ne denebilirki bu goruntuye sahane,,,,ellerine saglik,sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm canımm...sevgiler...

      Sil
  14. Kim istemez böyle kabarmış bir keki..
    MaşaAllah:)
    Ellerine sğalık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herkes bayıldı,teşekkürler..sevgiler

      Sil
  15. Bu kadarda guzel kabaran kek masallah diyorum..ellerine saglik nefis olmus bu..sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. RABBİM NAZARLARDAN SAKLASIN NE GÜZEL OLMUŞ BU KEK
    HEMEN MUTFAĞA YAPMAYA GİDİYORUM
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülcüm çok teşekkürler sanada kolay gelsin..sevgiler..

      Sil
  17. Nurşen ablacım http://lezzetmelekleri.com/kek-tenceresinde-zebra-kek.html burada bloglardan alıntı yapılarak bir site oluşturulmuş.Senin de var,izinsiz kullanılmış. Bi göz at istersen..

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic