ÇİKOLATALI PAMUK KEK

Sevgili Cafe Fernando  Cenk demiş ki, bu keki pişirin , sonrada yanağınızı dayayın ve uyuyun..Yani öylee yumuşacık,pamuk gibi bir kek...Ve de içiii çikolata dolu..Bende dayanamadımm ,hemen denedim,ama ne mümkün kekin soğumasını beklemek..Fırından çıkar çıkmaz,kimse muhteşem çikolata kokusuna dayanamadı ve bitmesi çok sürmedi ,yiyen bir dilim daha yedi..]]]

 

Bu muhteşem keki Cafe Fernandonun sitesinde gördüğümde ,bu keki denemeliyim diye not etmişdim ve sonunda denedim,muhteşem oldu..Şiddetle tavsiye edilir..Sakın denemeden geçmeyin derim..Kekin ölçülerini ben kendime göre biraz değiştirdim..Ama siz orjinaline çikolatalı kek ten ulaşabilirsiniz..



MALZEMELER
4 yumurta
250 gr.tereyağ
1 +1\4 bardak şeker
1 yumurta akı
200 ml.krema
1\2 bardak süt
2 çay kaşığı vanilin özü
2 çay kaşığı karbonat
2+ 1\4 bardak un
180 gr.bitter çikolata
2 yemek kaşığı dolusu kakao
YAPILIŞI
  • Yumuşak tereyağ,vanilin ve şekeri iyice krema kıvamına gelene kadar çırpın.
  • Çikolataları doğrayın ,kremayı ısıtın ve doğradığınız çikolataları ısıttığınız kremanın içine atın ve eriyene kadar karıştırın.Çikolatalar eriyince sütü içine ekleyin ve bir kenarda bekletin.
  • Un,kakao ve karbonatı ayrı bir karıştırma kabına eleyin.
  • Çırptığınız tereyağlı karışıma yumurtaları ve yumurta beyazını teker teker ekleyin.
  • Yumurtalı çırparken içine biraz çikolatalı kremadan,biraz unlu karışımdan sırayla dökerek,kekinizi tamamlayın..
  • Kek kalıbınızı iyice yağlayıp,unlayın.Sonrada ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 1 saat kadar pişirin..
  • Kekinizin pişip pişmediğini kürdan testiyle kontrol edin.Pişen kekinizi soğuyunca kalıptan çıkarın ve arzuya göre çikolata sosla veya tek ikram edin..
  • AFİYET OLSUN..

69 yorum:

  1. Üfff bu nasıl afet bişey böyle yaa...Olmadı şimdi canım çekti bak.Ellerine sağlık canım harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyacım gözünü kapa ve yap,öyle güzel..Teşekkür ederim..

      Sil
  2. gerçekten nasıl bir kek olmuş böylee nasılda kocaman kabarmış,sanırım kalıp 24 cm civarı ortası delik kalıp.
    ellerinize sağlık nefisss :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett kalıp en büyük boy,kek kalıbım..Zaten bu lezzete ancak bu boy kafi geliyor..teşekkürler..

      Sil
  3. offf, ne güzel anlatmışsın, kalkıp gidip pişirip, yemeden uyumamak lazım, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya işte bende tarifi okuyunca hemen öyle yaptım,biraz tehlikeli ama hepsine değen bir kek..teşekkür ederim..

      Sil
  4. Gerçekten bayıldım ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. offff bu saate bu yapılır mı ? harika olmuş ellerine sağlık nursenciğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KUSURA BAKMA EMELCİM,BU SAATE KALDI ..AMA GERÇEKTEN DEĞER..TEŞEKKÜR EDERİMM..

      Sil
  6. CANIM ELLERİNE SAĞLIK
    ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYOR
    EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülcüm tavsiye ederim,,süper..

      Sil
  7. nurşen ablacığım bir dilim alabilirmiyim
    elllerine sağlık harika görünüyor
    mutlaka denicem bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabikide Zeynepcim, ama bir dilim yetmez ona göre..

      Sil
  8. Ben önce yanağımı dayayıp mis gibi çikolata kokusuyla uyumak sonrada kalkıp yemek isterim:))
    Ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Sevgili Cafe Fernando öyle demiş ama,biz değil bakmak ,bekliyemedik bile..O kadar güzel bir kekti..teşekkür ederim Deryacım..

      Sil
  9. Elinize sağlık çikolatalı keke kim kayıtsız kalabilirki..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keklerin birincisi bencede çikolatalı kek..teşekkürler..

      Sil
  10. Nursen ablacim ne kadar guzel kabarmis kekin. Gercekten pamuk gibi... Mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım deneyince çok beğeneceksin..Yorumunu bekliyorum..teşekkürler..

      Sil
  11. Canım krema çok lezzet katıyor ben neredeyse artık her şeye katıyorum:)))Nefis bir kek olmuş ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım kremalı kekler yumuşacık oluyor,bunada muhteşem bir yumuşaklık verdi..teşekkürler..

      Sil
  12. maşallah maşallah bi daha neden diyom bidaha gene böyle kabarsın:)))
    Mevlam kem gözlerden korusun hepimizi aminnnnnnnn:)
    Kuzum eline sağlık harikasın hepsi benimki:))) şaka şaka kardeş payı.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ablacım,hepimizi kem gözlerden korusun..Hepsi feda olsun..

      Sil
  13. Cafe fernando da bu tarifi görmüştüm yanağa dayama kısmıda çok komik gelmişti:)
    Ellerine sağlık Nurşen abla nasıl kabarmış o kek öyle:)
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,süper kabarıyor..Lezzetinede diyecek yok zaten,cafe fernando o kadar güzel anlatmışki..Sende yapınca o hisse kapılıyorsun...

      Sil
  14. harika görünüyor ellerinize sağlık.tam diyete karar veriyorum yeni bir tarif geliyor tüm dengem altüst oluyor.aman ne yapayım bunu da deneyim sonra başlarım değil mi.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede bunu denemeden diete başlama,aklında kalacağına midende kalsın..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  15. Ellerine sağlık bizim evde çikolatalı kekin yeri ayrıdır.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizdede çikolatalı kek dedinmi,akan sular durur..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  16. Off off çok güzel görünüyor resme uzanıp bir dilim alasım geldi :)Blogunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz bloğuma...Tabikide gelirim,sevgiler..

      Sil
  17. DELICIOUS! What an amazing looking cake!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you very much..You are wellcome to my blog..

      Sil
  18. Muhteşem görünüyor, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,görüntüsüyle tadı birbirini tamamlıyor..

      Sil
  19. Harika bir kek tarifi teşekkürler elinize sağlık sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sema hanım teşekkürler,deneyince çok beğeneceksiniz..

      Sil
  20. bu 21\4 un dogrumu acaba acil cvb bekliyorum

    YanıtlaSil
  21. Kekinize hayran kaldım çok severim ellerinize sağlık sayfanızı beğendim ve izlemeye aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu muhteşem kekin orjinali sevgili cafe fernandoya ait,bende çok severek yaptım ve paylaştım..,bloguma hoş geldiniz..Teşekkürler..

      Sil
  22. Cafe Fernando Cenk'in tarifi ve birde siz deneyip tavsiye ediyorsanız, gözüm kapalı deneyeceğim, Çokta güzel kabarmış izlemeye doyamadım :)
    Sevgiler, güzel bir haftasonu dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddetle tavsiye ediyorum..Çok beğeneceksiniz..teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  23. Bu harika görünüyor, ellerine saglık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edacım teşekkür ederim,öpüyorum..

      Sil
  24. sizi izlemeye aldım bende sizi bekliyorm
    www.kendimceseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz,tabikide gelirim..sevgilerimler..

      Sil
  25. BEN 4 YUMURTA 1 YUMURTA BEYAZINI ANLAMADIM , TOPLAM BEŞ YUMURTA MI YOKSA 4 YUMURTAMI YUMURTALARIN SADECE BEYAZLARI MI YUMURTA IKI KEZ YAZILMIŞ , ORAYI DÜZELTEBİLİR MİSİNİZ ? KEK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru okumuşsunuz,yanlışlık yok..hem 4 tüm yumurta var hemde bir yumurta beyazı daha..Deneyince de çok beğeneceksiniz..

      Sil
  26. ikidir yapıyorum, çok güzel, çok güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun,benimde en sık yaptığım keklerden..Hatta bugün sabah yine yaptım..En kocamanındanda bir dilimi ben yedim..

      Sil
  27. merhabalar bardak ölçüsü nedir acaba 200ml likmi teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bardak ölçüsü 200 ml.lik normal su bardağıdır..Rica ederim..

      Sil
  28. bende bu keki yaptım çok beğendim harika oldu dokusu çok farklı eşime tattırdım hiç beğenmeyip hatta bu kokuyo dedi hayatımda yaptığım keklerden en kötüsü imiş ben kanaat getirdim bu adam ağzının tadını bilmiyorr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çok büyük bir yanlışlık olmuş,o sıralar ağzının tadı falan yoktu herhalde..Bu keki beğenmeyene daha hiç rastlamadım..:]]

      Sil
  29. Keki yapmaya karar verdim ama vanilin özü yerine ne kullansam vanılin atsam lezzet aynı olurmu pasta yapma konusunda oldukça acemiyimde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer yoksa tabiki kullanabilirsiniz,çok beğeneceğiniz bir kekiniz olacak..Kormayın süper bir tarif..Tarifi dikkatlice uygulayın sadece..Kolay gelsin..

      Sil
  30. merhaba :)

    ben ba$ka bir kek yapmi$tim ve karbonat kötü bi tatverdi :/ bu da öylemi olur acaba , yardimci olursaniz. te$ekkur ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır emin olabilirsiniz,karbonat kekin tadini degistirmiyor..Gönül rahatlıgıyla deneyin,cok begeneceksiniz..

      Sil
    2. denedigim zaman sonucunu yazarim :) cevapladiginiz için te$ekkur ederim

      Sil
  31. kekiniz cok güzel kabarmış .. acaba hangı kek kalıbını kullanıyorsunuz kek kalıbı arıyorum güzel bı tane ama bulamıyorum..sızın kullandığınız nedır sımdıden teşekkürler cevap ıcın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim..Bu kek kalibim olduca yuksek ve buyuk..pasabahceden aliyorum bu kalibi..oradan temin edebilirsiniz..sevgiler..

      Sil
    2. hızlı cevabını için teşekkürler ıkı gundur takıldım sıtenıze çıkamıyorum bunlar nasıl tarıfler nasıl sunumlar böyle..ısınızı en en iyi şekilde yapıyosunuz bızlere de cok güzel ornek oluyosunz başarılarınızın devamını dılerım harıkasınız :)

      Sil
    3. Güzel yorumunuz için çok tešekkürler:))Her zaman beklerim..sevgiler.

      Sil
  32. merhabalar 21\4 yani 5,25su bardağımı ve 11\4 2,75 su bardağı mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Ebru hanım,2 bardak +dörtte bir bardak,1 bardak +dörtte bir bardak.

      Sil
    2. 3 kez yaptim tadi super bu harikayla tanisana kadar kekten nefret ederken simdi bayiliyorum sayenizde fakat kucuk bir sorunum var kek kalibim olmadigi icin borcam tepsilerde yapiyorum farkli boyutlarda yaptim hepsindede sizin kekin 1/3 i kadar anca kabariyo ve ici hafif islak kaliyo nerde hata yapiyorum :(( tadi super ama

      Sil
    3. Merhabalar,kekinizin kabarmamasına şaşırdım..Ben dahil kim yaptıysa kabardı..Bütün yazdıklarımı aynen uyguluyormusunuz..Bütün kek malzemelerinin ılık olması lazım.Kekin yapısı hafif ıslak,çikolatalardan..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic