EV YAPIMI LAHMACUN İÇİ

Haydi hanımlar doğru mutfağa ,bugün evde lahmacun içi hazırlıyoruz..Ve çocuk büyük herkesin gönlünü kazanıyoruz..Hemen hazırlayın ,gönderin fırına,yanınada bir sumaklı soğan salatası yapın,akşama evde lahmacun partisi  verin..
 
Lahmacunun olmazsa olmazı..Sumaklı soğan salatası..
 
MALZEMELER
1\2 kilo koyun kıyma
1\2 kilo dana kıyma
4 büyük soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
4 büyük domates
1\ 2 demet maydanoz
2 çay kaşığı karabiber
2 tatlı kaşığı acı veya tatlı kırmızı biber
2 çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı sulu yoğurt
2 y. kaşığı su
100 gr.tereyağ+1 kahve fincanı sıvıyağ
YAPILIŞI
  • Soğanları minicik küpler halinde doğrayın veya rondodan çekin.
  • Domatesleri ,maydanozları küçük küçük doğrayın.
  • Kıymaları genişçe bir karıştırma kabına alın ve içine soğanları,maydanozları,domatesleri,baharatları ,salçayı ve yoğurdu ekleyin ,iyice karıştırın.İyice karışınca en son içine yağları ve 2 yemek kaşığı su ekleyin.
  • Daha sonra hazırladığınız içi bir kaç saat dinlendirin.Daha sonra arzunuza göre evde hazırladığınız lahmacun hamuruyla veya ekmek fırınına göndererek lahmacunlarınızı  hazırlayın..
  • Yanında da  sumaklı soğan salatası ve yeşilliklerle ikram edin..
  • AFİYET OLSUN..
 

22 yorum:

  1. harika yaa soğan da var :( şahane görünüyorlar

    YanıtlaSil
  2. Bu ne maharet böyle. Elinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ooo buradan mis gibi kokular geliyor dedim burnum beni yanıltmamış:))Ellerine sağlık canım nefis görünüyorlar:))Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynocumm,teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  4. soğan bol konmuş nasıl güzel olur. bizde evde hazırlıyoruz en azından içinde ne var biliyorsun rahatlıkla yeniyor :) çok güzel görünüyor afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sumaklı soğansız lahmacunun tadı olurmu hiç...EVdeki hem çok lezzetli ,hemde çok bereketli oluyor..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  5. Nasıl özledim Adana'nın fındık lahmacununu afiyet olsun canım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi gel hemen,yiyelimm..Deryacım...teşekkürler..

      Sil
  6. Ooo çok severim ellerine sağlık nursen valla canım çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysuncumm hemen hazırla gönderiver fırına,ev yapımı bir başka..teşekkürler..

      Sil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Et sevmeme rağmen, lahmacuna bayılırım. Üstelik evde yapılanı her zaman tercihimdir. Yoğurt konulduğunu hiç denememiştim. Bir daha ki sefere bunu deneyeceğim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde yaptığımız daha bir lezzetli oluyor,yoğurdu mutlaka dene lahmacunun daha lezzetli oluyor ve daha güzel kızarıyor..sevgiler..

      Sil
  8. ellerinize sağlık,yemek yapmayı pek bilmiyorum ama tariflerinizle tam tutturuyorum :)lahmacun cok guzel oldu,ama soğanlar diri kalmıs,neyi yanlıs yaptım acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık,yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana..Lahmacunun içindeki soğan herzaman için biraz belli olur,ama pişmiş olarak.Siz belki iri doğramışsınızdır,bir dahaki sefere soğanları çok küçük doğrayın ve biraz tuz ve salçayla yoğurarak öldürün.O zaman hiç diri kalmaz.Kolay gelsin.sevgiler.

      Sil
  9. çok tesekkur ederim,ilk yapısımdı,bir dahaki sefere dediklerinizi uygulayacagım ...rahmetli annem bana kıyamadığı için yemek yapmayı ogretmedi..sayednizne hem yemek yapıyorum,hemde 5 yasındaki kızıma yapmayı ogretiyorum,sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yorumlar alınca yaptığım işin doğruluğuna dahada cok inanıyorum ve daha çok tarif deneyip,paylaşmak istiyorum.Siz beni izlemekten vaz geçmeyin,daha beraber çok nefis lezzetler yapacağız..Sevgiler,güzel kızınızı öpüyorum.

      Sil
  10. Nur hanım lahmacun içini sizin tarifinizle hazırlayıp dışarıdaki pide fırınında yaptırdım,üzelikle lahmacun sever oğlumdan tam puan aldı. Tarif için çok çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,sizinde ellerinize sağlık,Fatma hanım.Oğlunuz ağzının tadını biliyormuş,afiyet olsun.sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic