YORGO RESTAURANT KIBRIS

Bu hafta yavru vatan Kıbrıs`taydık!!Taxiyle gezerken şöfürün tavsiyesiyle,Kıbrıs`a defalarca gitmemize rağmen ,hiç görmediğimiz ve çok meşhur olan bir köye ve o köydeki lokantaya gittik..İşte sizlere paylaşmak istediğim bir tarih,bir halk ve bu köydeki meşhur restaurant..

 Kuzey Kıbrıs’ın kuzey batısında oldukça ilginç bir köy , şirin mi şirin..Köyün Arapça ismi Kour, Rumca ismi Kormakitis olan Koruçam köyü. Köyün diğer Türkçe isimleri ise Korucam ve Kormacit imiş. Adanın Müslüman Türk ve Ortodoks Rum halkından farklı olarak bu köyün sakinleri Lübnan kökenli, katolik Maronit’lerin torunlarından  oluşuyor.Aslında Maronitlerin çoğunluğu Güney Kırısta yaşıyor,burada sadece küçük bir azınlık..Halk rumca,arapça ve Türkçe konuşuyor..

Bu köyde çok meşhur birde et lokantası var..Rezarvasyonsuz yer bulmanız oldukça zor..Lokanta tam bir aile lokantası..Lokantanın sahibinin hanımı Maria lokantanın kasaplığını yapıyor..Çocuklarıda  garsonluk ve ahçılığını..Yani burada her şey ev yapımı..Turşular,mezeler,sucuk ve kısaca yediğiniz her lezzet..Etiyle meşhur olan bu lokantanın her lezzeti çok meşhur ama ,özelliklede et çeşitleri ve kuzu tandırı..
 
kormacitkoyu2.jpg
Kormacit köyü

Köyün tam merkezinde muhteşem bir Katolik kilisesi var..
 
 
Ve meşhur Yorgo restaurant..Ve köy meydanı..

Lokantanın sahibi Maria hanım,aynı zamanda restaurantın kasabı..

Kemikli etler kocaman bir mangalda dönerek pişiyor..Bu etlerin hepsi çok özel,çünkü kendi yetiştirdikleri kuzu ve koyunların..

Aynı zamanda kocaman mantarlar ve meşhur Kıbrıs hellimi ızgara olarak sunuluyor..Ve tabiki ev yapımı bol baharatlı  sucuk..
 
 Restaurantın en favori yameği ise kuzu tandır,etler meşhur Kıbrıs patatesiyle beraber özel tandırlarda pişirilip, sunuluyor..
 Lokantanın mezeleride çok ünlü..Zaten tadınca niye o kadar ünlü olduğunu  da anlıyorsunuz,hepsi birbirinden lezzetli..Ev yapımı nefis turşular,çok özel sarmısaklı bir zeytin,tahinli tarator,otlu Kıbrıs cacığı ...
Yemeğin üzerinede nefis bir tatlı geliyor,onların tam tabiriyle tatlıcık..]]Bizim hamurlu kızartma tatlımıza benziyor,incecik bir hamur arasında bol tarçınlı ceviz var..

Köyün meydanında bizim gittiğimiz zaman çok güzel bir pazar kuruluydu,burada köylüler kendi kuruttukları,yetiştirdikleri  sebze ve meyvaları,evlerde yaptıkları özel lezzetleri satıyorlardı..

Ev yapımı muhteşem bir kaşar peynir,özellikle peynir tezgahları çok etkiliyeciydi..

Tazecik ,yeni koparılmış kuşkonmazlar..Burada kuşkonmazı patates ve yumurtayla yiyorlarmış..Tarifi daha sonra..

7 yorum:

  1. Nursencim ne güzel anlatmışsın ve resimlemişsin..Kıbıs 'a daha önce gitmiştim..Girne de kalmıştım..Çok şirin bir sahil kasabasına benzetmiştik eşimle..Biz tam yaz sezonunda gittiğimiz için otelin dışına çok kısa süreli çıkabilmiştik..Malum çok sıcak ve nem..Sen tam zamanında gitmişsin..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim bende defalarca gittim ama burayı ilk defa duydum,tesadüf bir taksi şoföründen..Bence görülmeye değer orijinal bir köy,biz gitiğimizde tesadüf pazarda vardı,bayıldık..Lokanta çok orjinaldi..Herkes görsün istedim..Tabi havada çok sıcak değildi,Kıbrıs yazın çok sıcak oluyor..Bizm zamanlamamız güzel oldu..sevgiler..

      Sil
  2. Insallah bir gun bende gidebilirim...paylasimin cok guzel, tesekkurler..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Kıbrıs benim için çok özeldir. Eşime orada aşık olmuştum:)
    Çok güzel anlatmışsın. Yıllar öncesine gittim:)
    Sevgiler gönderiyorum sana ...

    YanıtlaSil
  4. çoooook güzel kareler ........

    YanıtlaSil
  5. Un reportaje estupendo, el sitio es precioso y el restaurante tiene unos platos riquísimos. Un abrazo, Clara.

    YanıtlaSil
  6. merhaba takibe almak istedim ama alamadım butondo sorun var galiba..

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic