18 Haziran 2013

EV YAPIMI LİMONATA

Yazın sıcaklarda buz gibi ev yapımı bir bardak limonataya kim yok diyebilir ki??Artık sizde evde,kolayca muhteşem bir limonata yapabilirsiniz..Taze taze ,mis gibi nane kokan bir bardak limonata ...Hemen hazırlayın, yaz boyunca evinizde ev yapımı,buz gibi limonatanız olsun..

Malzemeler
6 adet büyük limon
1 su bardağı şeker
1 litre su
1,5 su bardağı sıcak su
taze nane
Yapılışı
  • Limonun 4 tanesini rendenin ince tarafıyla, beyazı çıkmayacak şekilde rendeleyin.2 tanesininde kabuklarını yine beyazı olmayacak şekilde soyun.Limon rendelerini ve kabuklarını genişçe bir karıştırma kabına alın,üzerine şekeri dökün ve hafifçe ovun.Daha sonra 6 limonun suyunu sıkın ve ovduğunuz kabukların üzerine dökün,hafifce karıştırın.Limonata karışımınızın üzerini strechle kaplayın ve bir gece buzdolabında bekletin.Ertesi gün önce 1,5 bardak sıcak su ekleyin ve şeker iyice eriyene kadar karıştırın,sonrada üzerine 1 litre su ekleyip ,karıştırın.Limonatanızı sürahiye süzerek koyun,içine arzuya göre taze nane yaprakları ekleyip,buzdolabında iyice soğuduktan sonra,ikram edin.
  • Limonatanızı arzuya göre su yerine,sodaylada karıştırıp,servis edebilirsiniz.
  • Biz limonatayı günlük hazırlıyoruz,her gün ertesi günün limonata hazırlığını yapıyoruz.Ve taze taze içiyoruz.
  • AFİYET OLSUN..

 

30 yorum:

  1. ellerine sağlık nurşen ablacığım valla bu sıcakta en iyi giden içecek limonata
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zeynepcim..Buzz gibi limonata yazın içeceği bence..

      Sil
    2. bir su bardağı şeker çok değil mi diet yok mu limonata

      Sil
    3. Bir su bardağı tam tadında oluyor,tabiki en büyük boy su bardağı değil.Çünkü 6 büyük limon kullanıyoruz.Ama siz isterseniz tabikide daha az koyabilirsiniz..

      Sil
  2. Bu çok değişik bir limonata tarifi Ramazanda ne de güzel olur
    Hem doğal hem soğukk ohh mis gibi
    Ellerine sağlık Nurşen Ablam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ve reyhalı bir limonata tavsiye ederim canım..Mutlaka denemelisin..teşekkür ederim ,sevgilerimle..

      Sil
  3. Canım bayılırım evden eksik etmem limonatayı ellerine sağlık.Bu arada limonata semaverine bayıldım çok şeker öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deryacım..Bizimde yaz kış devamlı evde bulundurduğumuz bir içecek,evdeki herkes çok severek içiyor..Bende öpüyorum..

      Sil
  4. Ayy o ne güzel sunum dur öyle, ondan istiyorum ama ben harika görünüyor :)) ellerinize sağlık Nurşen hanımcım. Yazın limonata vazgeçilmezimizdir.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Öznurcum,Bu limonatalıklar çok şık oldu..Sunum hem kolay ,hemde çok güzel oluyor..sevgilerimle.

      Sil
  5. sunum muhteşem kuzum merak ettim nerden aldın acaba ANTALYADA VARRMIKİ:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Paşabahçeden ..Antalyadada vardır mutlaka..

      Sil
  6. nefis görünüyor... tarifi de çok kolay... ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,şiddetle tavsiye ederim,bizim evin ve misafirlerimin gözdesi..

      Sil
  7. yani Nurşencim,limonatanı denedim çok muhteşem oldu ama şu çeşmeli,semavervari aleti de bulaydım daha iyi olacaktı,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeyepcim,afiyet olsun..Bizim evin baş içeceği..Semaver paşabahçenin canım..teşekkürler..

      Sil
  8. adsız değilim bu arada,ben zeyno,cevap bekliyorum..

    YanıtlaSil
  9. iftar vakti için denemek lazım. hiç kendim limonata yapmadım . ellerine sağlık Nurşen ablajım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede hazırla iftarda ,sahurda buz gibi iç.Sıcaklarda en sağlıklı içecek..sevgiler canım..

      Sil
    2. şu anda deniycem.. tarifleriinize güveniyorum..

      sevgilerimle..aysel EMEK

      Sil
    3. Aysel hanım hoşgeldiniz,güzel yorumunuza teşekkür ederim.Takipçilerimin tariflerimi beğenmesi ve bana güvenmesi çok önemli..Bu beni çok mutlu ediyor..Sizlerin güvenini boşa çıkarmamaya çalışıyorum..Çok güzel bir ölçüdür,bizim evimizden eksik olmaz..sevgilerimle,afiyet olsun..

      Sil
  10. Ellerine sağlık arkadaşım:)Limonlarımı şekere yatırdım tarifindeki gibi, sabahı sabırsızlıkla bekliyoruz şimdi :-)Eminim çok güzel olacaklar..Tariflerini gözü kapalı uygularım bilirim hiç şaşmaz.Sevgiyle kal canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim seninde ellerine sağlık canım,yaz kış bizim evin favorisi..sevgilerimle..

      Sil
  11. Ellerine sağlık canım nefis olmuş yöntemimiz neredeyse aynı sıcak su dışında…
    Ferah ferak nasılda insanı rahatlatıyor bolll buzlu nefiss…
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim,teşekkür ederim..Bu tarif tam kıvamında..Sıcak suyu mutlaka dene,canım..sevgiler..

      Sil
  12. Nane koymasak olmuyor mu ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nane arzuya bağlı zaten istemezseniz koymayın.

      Sil
  13. çok şık sunumunuz pratik tarifiniz için teşekkürler ..deneyeceği..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel oluyor,yaz kış bizim evin favori içeceği,katkısız ve organik..Mutlaka deneyin.sevgiler..

      Sil