10 Haziran 2013

PATLICAN KEBABI

 
 Bugün Nurlu Mutfaktan mis gibi kokular geliyor..Tazecik dilimlenmiş kemer patlıcanlar,mis gibi köftelerle dizi dizi dizildiler,patlıcan kebap oldular..Sıcacık pideye sarılarak afiyetle yendiler..Haydi sizde hemen  mutfağa bu çok kolay ve sonrası olay kebabı yapmaya!!!
 
Malzemeler
1 kg.dana ,koyun karışık 2 defa çekilmiş kıyma
Arzuya göre 100 gr.kuyruk yağı
8 adet kemer patlıcan
6 adet domates
4 adet yeşil biber
3 tatlı kaşığı kırmızı pulbiber
tuz
karabiber
3 yemek kaşığı sıvıyağ
50 gr.tereyağ
YAPILIŞI
  • Patlıcanları 5-6 cm.kalınlığında halka halka doğrayın ve tuzlu suya ıslayın.1 saat kadar bekletin,acısı çıksın.Sonrada iyice süzün.
  • Kıymayı,2 çay kaşığı karabiber,2 tatlı kaşığı kırmızı pul biber,3 yemek kaşığı su ve 2 çay kaşığı tuzla iyice yoğurun.[Normalde kuyruk yağıda konur,daha lezzetli olur.Ama sevmiyorsanız,koymayabilirsiniz.]Sonrada doğradığınız patlıcanların boyunda yuvarlak köfteler yapıp, hazırlayın.
  • Büyük bir fırın tepsisini veya yuvarlak bir tepsiyi hafifçe yağlayın.Sonrada doğranmış patlıcanları ve köfteleri sırayla dizin.[Bir patlıcan,bir köfte sırasıyla]
  • Tepsiniz dolunca köfte ve patlıcanların üzerine domatesleri dörde bölüp,biberleride uzun uzun kesip koyun.
  • Hazırladığınız kebapın üzerine 2 tatlı kaşığı kırmızı pul biber,2 çay kaşığı tuz serpin ve 3 yemek kaşığı sıvı yağını dökün.
  • Sonrada önceden ısıtılmış 200 derece fırında 55 dakika veya 1,15 saat dakika kadar pişirin.Pişmeye yakın,son 15 dakika üzerine doğranmış tereyağları koyun ve sonrada üzerini aliminyum folyoyla kapatın birazda öyle pişsin. Pişen kebaplarınızı fırından çıkarın,yanında taze soğan ve pideyle servis edin..
  • Pişme süresi fırınınıza göre değişebilir..
  • AFİYET OLSUN..
 

33 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Piştikten sonra sebzelerin görüntüsü beni benden aldı.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet görüntüde ,lezzette süperdi..teşekkürler..

      Sil
  2. tablo gibi bir görüntü eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Hem ziyafet hemde can kurtaran kolaylıkta nefis bir yemek...Sık yaparım...Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok ama çok pratik ve lezzet süper..Herkese tavsiye ederim..teşekkürler..

      Sil
  4. Fantastica ricetta!!!! Complimenti!!!! Un abbraccio e buona serata

    YanıtlaSil
  5. bayılırımmm :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Never seen antyhing like this.. This is brillant.. everything cooking in one dish!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. You must try,ıt is soo delicious traditional Turkish food..

      Sil
  7. Oyy oyyy en sevdiğim...
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. en sevdiğim kebaplardan biridir,eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,bizim evdede çok seviliyor..

      Sil
  9. Nefis gozukuyor ellerine saglik diyorum..uzun zamandir yapmamistim hatta galiba hic yapmadim ben bu sekilde denemeliyim en kisa zamanda..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede hemen denemelisin,çok pratik ve lezziz oluyor..sevgiler..

      Sil
  10. Nurşen abla senin paylaştığın her tarifi denemek istiyorum not ediyorum
    Zamanım olsa ah olsa ama şimdiden ramazan ayında bir menümün ana yemeği hazır:)
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim teşekkürler..Şimdiden ellerine sağlık seninde..Paylaşımını dört gözle bekliyorum..sevgiler..

      Sil
  11. Bu patlicanlarin icini de oyuyormusunuz acil cvp istiyorum lutfen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır,sadece kalın kalın dilimliyorsunuz sonrada bir dilim patlıcan bir dilim köfte şeklinde diziyorsunuz..

      Sil
  12. Excellent, what a webpage it is! This website gives helpful
    data to us, keep it up.

    Visit my website - automatic link building

    YanıtlaSil
  13. Ben yorumları yapanların fikirleri açısından okuyorum. Bu yüzden de deneyimimi paylaşacağım. Patlıcanlar çok güzel oldu ama köfteler çok yavan oldu.Kıymasını dediğiniz gibi almıştım ama niye öyle oldu bilmiyorum.Köfte harcı katarak tekrar denemeyi düşünüyorum.Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patlıcan kebabın köftelerinin orjinali böyle hazırlanıyor..Ve dediğiniz gibi diğer köftelere göre daha sade.Böylesi diğer köfte çeşitlerine göre daha hafif,heralde patlıcanın lezzeti daha öne çıksın diye böyle bir tarif uygulanmış..Ama tabiki siz damak lezzetinize göre değiştirebilirsiniz..Deneyince sonucu bekliyorum.sevgiler..

      Sil
  14. Sevgili Nursen hanım..bloğunuzu severek takip etmeye çalışıyorum..Bende uzun zaman olmasa da bir blog sahibiyim..Yaptıklarımı fotoğraflayarak yayınlamaya çalışıyorum..Patlıcan kebabını bizde ailecek çok sevdiğimizden yapıldığı zaman hemen fotoğraflayıp bloğumda yayınladım..inceler ve fikirlerinizi iletirseniz sevinirim..fikirleriniz önemli..Başarılarınızın devamını diliyorum.. http://everytingilike.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar hoşgeldiniz bloğuma..Blogunuzu inceledim,çok keyifli ve ayrıntılı yazmışsınız..Tarifler çok güzel ve özgün..Sizini patlıcanlı köfte olmuş,ama teyzenizin tarifi bir harika ...Yalnız yourm yazmak istedim bloğunuzda yorum baloncuğu yok ,ekleyin isterseniz..Başarılarınızın devamını diliyorum.sevgiler Nurşen..

      Sil
  15. These are in fact fantastic ideas in concerning blogging. You have touched some good factors
    here. Any way keep up wrinting.

    My web blog ... sugar shane mosley; ,

    YanıtlaSil
  16. Good article. I certainly appreciate this site.
    Stick with it!

    Also visit my site; carcinoid tumor prevention methods

    YanıtlaSil
  17. Gurbette bir Adanali olarak blogunuzu cok begendim.Icli kofte icin kiymami hazırlayıp beklerken diger tarifleri inceliyorum:) Sorum, tepsiye hic su koymayacakmiyiz, dibi yanmazmi ? Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,ben hiç su koymadan pişiriyorum.Merak etmeyin yanmıyor,sıvıyağ,domates ve köfteler pişerken azda olsa suyunu salıyorlar..Ama çok isterseniz,bir kaşık domates salçasını bir kaç kaşık suyla sulandırıp,üzerine koyabilirsiniz..sevgiler..

      Sil